Cu ce se mănâncă scoicile. Acestea sunt bogate în acizi grași Omega-3, magneziu și potasiu


Scoicile sunt recunoscute ca fiind alimente sofisticate, însă puține persoane știu toate beneficiile care se ascund în spatele consumului de scoici.


In articol:

Aflați din rândurile următoare, care sunt mai exact aceste beneficii ale scoicilor, cu ce se mănâncă acestea, dar și o rețetă foarte gustoasă pe care o puteți prepara cu ușurință.

 

Beneficiile consumului de scoici

Scoicile sunt benefice în ceea ce privește sănătatea cardiovasculară datorită sursei de vitamină B12, pe care o conține. Iar cum corpul nostru are nevoie de transformarea homocisteinei în alte substanțe chimice benigne, vitamina B12 este cea mai potrivită.

De asemenea, scoicile sunt bogate în acizi grași Omega-3, magneziu și potasiu. Toate acestea ajută sănătatea inimii, beneficiile fiind prezente chiar și după o perioadă de trei săptămâni de la un consum regulat de scoici.

Totodată, scoicile pot protejează organismul împotriva aritmiilor anormale, tot datorită acizilor grași Omega-3.

Pentru persoanele care obișnuiesc să consume de 2-3 ori pe lună scoici, aflați că acestea vă protejează de atacul ischemic. Acesta provocându-se din cauza cantității de sânge care lipsește și ii este necesară creierului (tromboza).

Totodată, aceste scoici pot fi benefice și datorită sursei de seleniu pe care o conțin, aceasta neutralizând acțiunea radicalilor liberi și susținând în același timp sistemul imunitar.

În cazul în care suferiți de hipertensiune, datorită magneziului pe care scoicile îl au în componența lor, acesta va relaxa vasele de sânge.

cum se curata scoicile

Citeste si: Poți să mănânci fructe de mare în post. Ce spun reprezentații bisericii?

 

Cu ce se mănâncă scoicile

În cazul în care optați să consumați  midii, acestea fiind cele mai comune dintre scoici, puteți prepara carnea lor dulce și suculentă în abur sau chiar fierte. Înainte de a le găti, trebuie să le țineți într-un bol cu apă rece, timp de aproximativ 20 de minute, astfel ele se vor curăța singure. Iar după ce le-ați curățat, le-ați scos ața și le-ați fiert, acestea ar trebui să se deschisă și să le puteți consuma. Puteți mânca midiile împreună cu diverse sosuri (după preferințe), cu usturoi, unt și alte astfel de mirodenii.

În cazul în care veți consuma  scoici Saint-Jaques, vă veți putea bucura de o carne albă și dulce, poate chiar cea mai gustoasă. Consumul și prepararea lor poate să difere de la zonă, la zonă, însă în bucătăriile europene, se obișnuiesc să se gătească sotate în unt.

În cazul stridiilor, acestea se consumă de obicei crude, cu puțin suc de lămâie, supă sau chiar un sos iute (pentru a le potența gustul). În ceea ce privește modul de gătire, puteți opta pentru grătar, poșate sau în aburi, însă la un timp foarte scurt, în caz contrar riscați să devină cauciucate.

cu ce se mananca scoicile

Citeste si: Cât timp se fierb cartofii pentru PIURE. „Cartoful are o valoare nutrițională minunată, dar suntem învățați greșit să-l scoatem din dietă”

 

Rețetă de Scoici la tigaie, cu vin și usturoi

Ingrediente

Veți avea nevoie de următoarele ingrediente: scoici proaspete (2 kg), unt (25 g), ulei de măsline (30 ml), vin alb demisec (100 ml), o ceapă mică, usturoi (2 căței), o legătură de pătrunjel verde, jumătate de linguriță de sare, o crenguță de cimbru (opțional), o pâine baghetă și o lămâie.

Mod de preparare

Primul pas și totodată și cel mai important, ține de alegerea corectă a midiilor. Acestea trebuie să arate bine și să aibă un miros asemănător cu cel a apei sărate de mare. Puneți într-un bol mare, apă rece și lăsați-le aproximativ 20 de minute. După acest interval de timp, scurgeți apa, iar midiile care s-au crăpat, le veți arunca.

Acum urmează curățarea corectă a acestora. În primul rând, folosind mănuși, rupeți mustățile de la fiecare scoică în parte și apoi curățați-le foarte bine deasupra, cu ajutorul unui burete metalic. Le clătiți apoi cu apă și le puneți într-o sită pentru a se scurge bine.

Pasul următor este reprezentat de spălarea și curățarea usturoiului, a cepei, pătrunjelului, dar și a cimbrului (dacă ați ales să îl folosiți). Le tocați pe toate acestea mărunt, mai puțin cimbrul. Apoi puneți într-o tigaie mare și adâncă uleiul pentru a se încinge, dar și untul.

Adăugați peste ceapa și amestecați până se călește (3-5 minute). Apoi la fel și cu usturoiul, doar că pe acesta îl lăsați doar un minut, iar apoi adăugați și scoicile în tigaie și turnați peste ele vinul. Abia apoi veți pune și crenguța de cimbru și începeți să amestecați tot conținutul foarte bine. Acoperiți cu un capac și timp de 4-5 minute le lăsați să fiarbă la foc mare.

După aceste minute, veți pune și pătrunjelul, sarea și piperul (după gust). Amestecați bine și mai lăsați capacul timp de 5-10 minute, pentru a se pătrunde bine, cu focul închis. În ceea ce privește bagheta, o puteți freca bine cu usturoi și o rumeniți pe tigaia grill.

Iar nu îl ultimul rând, puteți pune scoicile în farfurii (pe cele care nu s-au deschis, trebuie să le aruncați), deasupra veți turna zeama din tigaie și le puteți servi cu puțină zeamă de lămâie și bineînțeles, feliile de baghetă prăjită. Poftă bună!

beneficiile consumului de scoici

„Scoicile sunt interesante și la capitolul comportament alimentar: nu poți fi lacom atunci când mănânci scoici, e nevoie de timp și multă migală ca să scoți câte o bucățică mică de carne din fiecare cochilie. Deci nicio grijă, chiar dacă comandați o oală de scoici, în final veți consuma 100-150g produs. Atenție la capitolul prospețime, toate fructele de mare sunt ușor perisabile! Și la gătit aveți grijă, au o carne fragilă iar gătitul excesiv determină întărirea (coagularea proteinelor). Un pic de vin alb, puțină smântână, crenguțe de țelină și puse la fiert 10 min în oală cu capac. Sau varianta colorată, cu sos de roșii și usturoi Mai rapid și mai dietetic de atât nu se poate!
P. S. Cu ce merg bine scoicile? Cu pâine în general, sau cu cartofi prăjiți în special. Iar dacă silueta vă permite, cu amândouă”, spune nutriționistul Mihaela Bilic.

Citeste si: 10 alimente bogate în colagen pentru articulații. Adaugă-le în dieta ta și vei fi campioană la mișcare


Abonează-te pe

Citește și:

10 alimente bogate în colagen pentru articulații. Adaugă-le în dieta ta și vei fi campioană la mișcare

Nicoleta Luciu, din nou pe micile ecrane! Unde va putea fi văzută vedeta, după o pauză de ani de zile?

Ultimele cuvinte ale lui Alexandru Arșinel, pe patul de moarte: 'Doamneee, te rog…'

Dieta de slăbit 15 kg în 5 zile. Slăbeşte într-un timp record cu o dietă rapidă

Ce se mănâncă în post intermitent. Realizează lista cu alimentele care sunt necesare

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Pentru tine
Ce trebuie să porți de Sfântul Dumitru
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Cooking
Parteneri