Consuma sodiu cu moderatie, mai ales daca ai diabet. Iti poate afecta starea de sanatate


Consuma sodiu cu moderatie, mai ales daca ai diabet. Iti poate afecta starea de sanatate

Aportul de sodiu iti poate afecta sanatatea din multe puncte de vedere.

Este bine sa stii mai ales daca ai diabet zaharat, in ce moduri te poate afecta acest aport. Poti sa spui cat sodiu consumi zilnic? Mananci mai mult in oras sau acasa? Problema este ca sodiul este inclus in majoritatea alimentelor, fara ca macar sa stim care sunt acestea. Afla acum la ce alimente trebuie sa renunti si ce alimente sa incluzi in dieta ta.

In primul rand este bine de stiut cat sodiu poti sa consumi in fiecare zi.

In cazul in care suferi de hipertensiune arterial,diabet zaharat sau boli cronice de rinichi, cantitatea de sodiu admisa este de mai putin de 1500 mg sodium/ zi. Daca nu suferi de afectiunile de mai sus poti consuma pana in 2300 mg sodiu/zi. Stiai ca 2300 mg de sodiu contine o lingurita de sare?

Trebuie sa cunosti faptul ca si daca nu adaugi tu sare la produsele alimentare, asta nu inseamna ca nu consumi sare.

Aproximativ 75% din cantitatea de sodiu provine din alimentele procesate si din alimentele pe care le consumi in restaurante. Alimentele procesate, cum ar fi  carnati, hot dog, bacon, sunca, conserve de peste, supe din conserve sau alimente preparate ca piureuri de cartofi, paine, chipsuri, biscuit, covrigei, sunt alimente cu nivel ridicat de sodiu si ar trebui consumate cu moderatie.

Alimentele pe care le gasim in magazine si au mentiuni pe ambalaje de genul “sodium free”  inseamna ca acele produse contin <5 mg de sodiu per portie si nu contin clorura de sodiu. Alte produse au mentiuni “very low sodium” inseamna ca aceste produse contin 35 mg sau mai putin sodiu per portie.

Sarea de mare poate avea mai multe minerale, cum ar fi magneziu, potasiu, calciu, cu toate acestea  atat sarea de masa cat si

sarea de mare contin aproximativ 40% din sodiu in greutate. De aceea, foloseste-le pe ambele cu moderatie. Este foarte usor sa obtii magneziu potasiu si calciu si din alte surse alimentare. Poti evita adaugarea de sare la masa, dar poti incerca alte condimente, cum ar fi usturoi, busuioc, piper negru, ceapa. Poti de asemenea sa folosesti sucuri de citrice cum ar fi lamaia si lime.

Sursa :www.health.com

Sarea de mare poate avea mai multe minerale, cum ar fi magneziu, potasiu, calciu, cu toate acestea  atat sarea de masa cat si sarea de mare contin aproximativ 40% din sodiu in greutate.

De aceea, foloseste-le pe ambele cu moderatie. Este foarte usor sa obtii magneziu potasiu si calciu si din alte surse alimentare. Poti evita adaugarea de sare la masa, dar poti incerca alte condimente, cum ar fi usturoi, busuioc, piper negru, ceapa. Poti de asemenea sa folosesti sucuri de citrice cum ar fi lamaia si lime.

Sursa :www.health.com<

Sarea de mare poate avea mai multe minerale, cum ar fi magneziu, potasiu, calciu, cu toate acestea  atat sarea de masa cat si sarea de mare contin aproximativ 40% din sodiu in greutate. De aceea, foloseste-le pe ambele cu moderatie. Este foarte usor sa obtii magneziu potasiu si calciu si din alte surse alimentare. Poti evita adaugarea de sare la masa, dar poti incerca alte condimente, cum ar fi usturoi, busuioc, piper negru, ceapa. Poti de asemenea sa folosesti sucuri de citrice cum ar fi lamaia si lime.

Sursa :www.health.com

Sursa :www.health.com<

Sursa :www.health.com

>

Abonează-te pe

Citește și:

Anda Adam și Ruxi, replici dure în platoul „Bravo, ai stil!”: „Mă pot îmbrăca așa cum vreau!”

Dezvăluiri BOMBĂ! Cine este de fapt iubitul lui Denise Rifai

Ramona Olaru și Cătălin Cazacu sunt împreună? Unde au fost văzuți sărutându-se

Vremea de joi, 201 octombrie 2021, anuntul ANM: cer senin!

Roxana de la Puterea dragostei s-a mutat definitiv din țară! Unde va locui de acum frumoasa brunetă

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Pentru tine

Factori care iti pot declansa anxietatea si cum sa ii gestionezi

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri