Cofetariile sunt demodate sau reprezinta o afacere de viitor?


Atunci cand se gandesc la „cofetarie”, multora dintre romani le vine in minte un local cu iz comunist, cu mese metalice, acoperite cu sticla, si cu vanzatoare mai mult sau mai putin amabile.

Inainte de 1989, cofetariile erau la moda si reprezentau unul dintre locurile in care tinerii isi dadeau intalnire cu persoanele iubite sau unde familia isi petrecea cel putin o ora din weekend.

Dupa 1989, cofetariile au inceput sa-si piarda, treptat, aura de sarbatoare, multe dintre ele au dat faliment, iar in locul lor au aparut magazine si restaurante.

De ce au devenit demodate

Cofetariile nu au disparut cu totul de pe piata. Cu toate acestea, importanta lor in preferintele romanilor a devenit din ce in ce mai mica. Cauzele sunt simple. Daca, inainte de 1989, cofetariile reprezentau un important loc de socializare, acestea au devenit, dupa Revolutie, demodate, iar oamenii au „migrat” catre restaurante, baruri si localuri tematice. In plus, oamenii au inceput, din ce in ce mai mult, sa prepare prajiturile in casa, deoarece piata a inceput sa ofere tot mai multe pretexte de socializare.

Cu ce au fost inlocuite cofetariile

Oamenii simt nevoia sa petreaca timp in oras, iar cofetariile au fost inlocuite cu brio de alte tipuri de localuri si chiar de magazine. Spre exemplu, barurile obisnuite sunt peste tot. Pe fiecare strada importanta dintr-un mare oras stau aliniate localuri cu preturi pentru toate buzunarele, de la cele de lux, pana la ele care se adreseaza clientilor ce vor, practic, sa bea mult si ieftin. Restaurantele au fost si au ramas la moda, iar cheia succesului unei astfel de afaceri consta in localizare, servire, ambianta si preturi, care se afla in stransa legatura cu modul in care proprietarii au reusit sa construiasca (sau nu!) un brand de lux.

De unde cumparam prajituri

Cofetariile, in adevaratul inteles al cuvantului, au ramas putine, indiferent daca ne gandim la unul dintre marile orase sau la localitatile mici. Daca vor sa manance prajituri, cei mai multi dintre romani prefera sa le gateasca in casa si nu apeleaza la o cofetarie decat in situatia in care participa, ca invitati sau gazde, la un eveniment important, precum o zi de nastere. Insa, atunci cand doresc sa manance o prjitura in oras, oamenii au la dispozitie un desert delicios intr-un restaurant, o sumedenie de supermarketuri care etaleaza in fata clientilor o vasta paleta de optiuni, dar si patiseriile de la „coltul blocului”, unde prajiturile sunt frumos ambalate si servite la pachet.

Cofetariile, o afacere de viitor?

La prima vedere am fi tentati sa spunem ca nu. Cu toate acestea, secretul consta in puterea de cumparare a romanilor. Conform site-ului de analiza economica Euromonitor International, incepand din 2013, Romania se afla intr-o continua crestere economica, iar puterea de cumparare a romanilor tinde sa creasca in acelasi ritm. Astfel ca, pe masura ce puterea de cumparare a romanilor creste, oamenii vor fi din ce in ce mai putin tentati sa gateasca acasa prajiturile preferate si vor prefera sa le manance in oras, intr-o ambianta placuta.

Care este noutatea: cofetarie si patiserie

Aceasta este, de altfel, cel de-al doilea secret si, totodata, cheia succesului in dezvoltarea unei afaceri si detinerea unei cofetarii profitabile. Cofetariile clasice sunt, practic, pe cale de disparitie, insa proprietarul unei cofetarii moderne trebuie sa le ofere clientilor sai mai mult decat prajituri. Produsele de patiserie ar trebui sa nu lipseasca dintr-un astfel de local, pentru a extinde paleta de optiuni aflata la dispozitia clientilor. Insa nu trebuie sa ne facem griji. Este de ajuns sa aruncam o privire pe Maxigel ca sa aflam ca pe piata exista nenumarate optiuni cu privire la utilajele de cofetarie si patiserie pe care proprietarii sau managerii unor astfel de localuri le pot achizitiona chiar si la preturi promotionale. In plus, o muzica ambientala placuta, un decor foarte prietenos, precum si o servire impecabila i-ar putea multumi chiar si pe cei mai pretentiosi clienti. Iar asta nu e totul. Daca prajitura vine la pachet cu o cafea buna, clientii vor si mai multumiti. Astfel, un espressor de cea mai buna calitate s-ar putea transforma intr-o investitie strategica, ce poate oferi siguranta unei afaceri de succes.

 

Foto: pixabay.com


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Pentru tine

Organizezi o petrecere de Sfânta Maria? Nu uita de candy-bar!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri