Clătite cu banane și ovăz, rețetă dietetică pentru post


De cele mai multe roi, în postul Paștelui ne gândim că nu vom mai putea consuma dulciuri, ceea ce este adevărat într-o oarecare măsură, însă lucrurile nu stau chiar așa.


In articol:

Pe lângă nenumăratele alimente pe care le puteți consuma odată cu venirea postului Paștelui, printre ele se numără și cele din care puteți prepara anumite dulciuri. Aflați din rândurile următoare o rețetă delicioasă de clătite cu banane și ovăz, numai bună de consumat în post și asta nu este tot!

Citeste si: CITEȘTE: Ce mănânci de post

 

Clătite cu banane și ovăz- rețet ă de post dietetică

Ingrediente

Veți avea nevoie de o cană de lapte vegetal (de orez, migdale, ovăz, cocoș sau soia), o banană, o cană de fulgi de ovăz, scorțișoară (după gust), fructe roșii (afine, căpșuni sau zmeură) și o lingură de miere sau sirop de curmale/agave/arțar (opțional).

Mod de preparare

Tot ce trebuie să faceți este să amestecați laptele vegetal cu fulgii de ovăz și scorțișoara.

Puteți face asta într-un blender sau pur și simplu într-un recipient special, cu ajutorul unui mixer. După ce conținutul are consistența necesară, puteți pune tigaia pe foc să se încălzească. Înainte să vă apucați să faceți clătitele, ungeți cu puțin ulei tigaia. Apoi puteți turna câte puțină compoziție, pentru a face clătitele. Fiecare clătită se lasă aproximativ 1-2 minute pe fiecare parte. După ce ați terminat și le-ați așezat pe o farfurie, puteți pune peste ele fructele proaspete și chiar puțină miere sau sirop dulce.

beneficii ovaz

Citeste si: CITEȘTE: 5 rețete de post cu cartofi. Cele mai simple idei pentru masa de seară sau prânz

Ce beneficii are ovăzul

Ovăzul este un aliment care deține nenumărate beneficii pentru sănătatea organismului nostru. Pentru început, ovăzul îmbunătățește sănătatea inimii, datorită fibrelor (beta-glucan) pe care le conține. Acestea ajută la reducerea nivelului ridicat de colesterol. Antioxidanții pe care ovăzul îi are în compoziția sa, lucrează alături de vitamina C, pentru a preveni oxidarea colesterolului de tip LDL. Pe lângă vitamina C, ovăzul conține și vitamina E, nutrient care contribuie la menținerea sănătății inimii.

Prin intermediul ovăzului, se poate trata și diabetul. Datorită indicelui glicemic scăzut pe care îl are, dar și a conținutului bogat de fibre, reglând astfel nivelului de zahăr din sânge. Odată consumat, ovăzul absoarbe treptat glucoza din sânge. Totodată poate împiedica glicemia să urce și să scadă brusc.

Odată consumat, ovăzul vă poate ajuta și la vindecarea constipației, prin intermediul fibrelor pe care le conține. Iar datorită antioxidanților din ovăz, acesta poate preveni sau trata cancerul. Tot în această direcție, ovăzul acționează în reducerea tensiunii arteriale, astfel reducând riscul de îmbolnăviri ale afecțiunilor cardiovasculare.

Imunitatea se va întări odată ce veți decide să includeți în alimentația voastră ovăz. Iar datorită seleniului și a zincului pe care acesta îl conține, poate lupta și împotriva infecțiilor. Dacă se întâmplă să vă doriți să scăpați și de câteva kilograme în plus, puteți introduce în alimentație ovăzul, cu încredere.

postul pastelui

Citeste si: Postul Paștelui 2022: Ce se mănâncă și ce nu. Sfaturi pentru o formă de invidiat

Ce beneficii au bananele

Chiar dacă majoritatea persoanelor consumă acest fruct datorita gustului parfumat pe care îl are, banana oferă multe alte beneficii corpului nostru. Oferă beneficii persoanelor care suferă de boli cardiovasculare, datorită conținutului de potasiu pe care îl are. Totodată potasiul acționează și pentru sănătatea oaselor, contracarând pierderea urinară crescută de calciu.

Odată cu introducerea în alimentație a consumului mai des de banane, veți observa că au un efect antiacid și vă poate proteja de ulcerul gastric. Activează celulele care compun mucoasa stomacului, producând astfel o barieră împotriva acizilor din stomac. Iar prin intermediul unei serii de compuși, se elimină cu ușurință și bacteriile din stomac.

Pentru a vă regla funcția cardiacă, bananele redau echilibrul fluidelor care refac rezervele de potasiu din organism. Se ajunge totodată și la normalizarea tranzitului, datorită conținutului de pectină pe care îl au bananele.

Bananele reprezintă o sursă nemaipomenită de vitamine (B6, A, E și C) și minerale, precum: fier, magneziu, calciu, fosfor, acid folic, caroten și manganul. Cel din urmă participă la funcțiile metabolice și la sănătatea oaselor noastre. Iar datorită cantității ridicate de fibre pe care le conțin bananele, vor da o senzație de sațietate și vor ajuta tranzitul intestinal.

retete de post

Citeste si: CITEŞTE: Cu ce se mănâncă ANANASUL


Abonează-te pe

Citește și:

Ce mănânci de post. Care sunt preparatele care îți pot potoli foamea în perioada postului

O mai recunoști?? Cântăreața e de nerecunoscut din cauza unei boli incurabile

Cum se fac mucenicii muntenești. Cea mai simplă și rapidă rețetă

5 Rețete de post cu cartofi. Cele mai simple idei pentru masa de seară sau prânz

Postul Paștelui 2022: Ce se mănâncă și ce NU ai voie să mănânci. Sfaturi pentru o formă de invidiat

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Beauty
De ce se pune zahăr în șampon, înainte să speli părul
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Cooking
Parteneri