CITEȘTE: Ce alimente conțin fier. Sunt recomandate pentru a preveni anemia


Află care sunt alimentele cu un conținut ridicat de fier și cât de important este acest mineral pentru organismul nostru.


In articol:

Fierul este un mineral vital pentru organismul nostru,

având o funcție extrem de importantă în corp. Acest element produce o mare parte dintre celulele roșii din sânge. Specialiștii recomandă un consum de 18 mg de fier pe zi.

Trebuie să știți însă că fierul nu este ușor de digerat, întrucât doar un procent de 10% din acest element poate fi absorbit de corp.

  Simptomele deficitului de fier includ:

  • ten palid,
  • lipsă de energie
  • somnolenţă
  • performanță mentală slabă,
  • o dispozitie proastă,
  • piele aspră,
  • dureri de cap,
  • respirație accelerată,
  • cearcăne
  • fire de păr despicate.

Citeste si: Care sunt alimentele bogate în vitamina D și ce beneficii are „vitamina soarelui” pentru organism

De ce este important fierul în dietă   

Fierul susține sistemul imunitar, are rol antioxidant în organism și stimulează funcția reproductivă, conform specialiștilor. De asemenea, poate contribui la procesul de ardere a grăsimilor, fiind un aliat în lupta cu kilogramele.

Fierul este vital pentru combaterea anemiei și a oboselii, luptând împotriva tulburărilor cardiovasculare.

„Fierul este implicat în funcții ale eritrocitelor (celulelor roșii), transportul oxigenului și al dioxidului de carbon.

Are rol în imunitate, dar și în activitatea sistemului nervos central, îmbunătățind funcția cognitivă.”( Dr. Iren Alexoi, medic nutritionist)

Ce alimente conțin fier

Alimente de origine animală care conțin fier

Ficatul

Ficatul este un produs de origine animală cu un conținut extrem de ridicat de fier.

În funcție de originea acestui preparat, cantitatea de fier poate să varieze.

- ficat de gâscă: 30 miligrame

- ficat de porc: 22,1 miligrame

- ficat de vițel: 7,9 miligrame

Citeste si: Alimente pe care sa le consumi si garantat vei avea parte de energie toata ziua!

Carnea de vită

Carnea de vită, în special mușchiul, reprezintă o sursă de fier importantă, 85 de grame de friptură asigurând organismului aproximativ 2,1 miligrame de fier.

alimente care contin fier

Peștele gras

Macroul și sardinele sunt extrem de bogate în fier, având și un conținut important de Omega3.

Gălbenușul de ou

Gălbenușul de ou poate conține până la 7,2 miligrame de fier și în combinație cu albușul vă ajută să asimilați mult mai rapid fierul.

Citeste si: Ce sa mananci ca sa nu te ingrasi

Ce legume conțin fier

Spanacul

Spanacul ocupă prima poziție în topul legumelor bogate în fier.

alimente bogate in fier

Broccoli

Broccolli are un conținut ridicat de fier, dar și de vitamina K, vitamina C și magneziu, substanțe care ajută la asimilarea rapidă a fierului în organism.

Fructe care conțin fier

Pepenele verde este un fruct bogat în fier, având un gust deosebit. O singură felie de pepene are în conținut aproximativ 3 miligrame de fier.

pepenele rosu contine fier

Alte fructe bogate în fier: caisele uscate, prunele, stafidele.

Citeste si: Ce alimente te ajută împotriva insomniei. Ce trebuie să consumăm pentru a adormi mai ușor

 


Abonează-te pe

Citește și:

5 motive pentru care oamenii rămân în relații toxice

ȘOCANT! Cum făceau amor femeile în URSS 😱😱😱

//ZEAMĂ DE VARZĂ: cură de slăbire// Slăbește 2 kilograme în 4 zile

Ce rochii se poartă în 2021. 8 modele pentru toate siluetele

CITEȘTE despre POSTUL INTERMITENT. Vedete care au slăbit și metodele exacte folosite de ele

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Horoscopul lunii

//TAUR// Horoscop SEPTEMBRIE 2021. Nativii Taur pot lua decizii importante în relaţia de cuplu!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Pentru tine
Parteneri