Ce sa mananci pentru a reduce riscul de a face cancer de colon! Fasolea si pestele gras, printre alimentele pe care trebuie sa le ai in dieta

Ce sa mananci pentru a reduce riscul de a face cancer de colon! Fasolea si pestele gras, printre alimentele pe care trebuie sa le ai in dieta
Ce sa mananci pentru a reduce riscul de a face cancer de colon! Fasolea si pestele gras, printre alimentele pe care trebuie sa le ai in dieta

Cancerul de colon este o boala care afecteaza tot mai multa lume in ultima perioada. Iata insa cateva alimente care consumate regulat te pot ajuta sa cresti sansele de a nu face aceasta boala.

Cercetarile au aratat mult timp ca o dieta bazata pe plante ajuta la combaterea cancerului. Acum, un nou studiu ofera chiar mai multe dovezi ca renuntarea la produsele de origine animala poate reduce riscul de un anumit tip de cancer, cel colorectal.

Echipa care a facut studiul, publicat in Jurnalul Asociatiei Medicale Americane, a cautat sa inteleaga mai bine modul in care o dieta vegetariana afecteaza incidenta cancerului colorectal.

La inceputul studiului, cercetatorii au analizat obiceiurile alimentare auto-raportate de aproximativ 77.000 adulti. Specialistii au descoperit ca subiectii care au avut o dieta vegetariana au avut o incidenta globala de 20 la suta mai mica de cancer colorectal (in comparatie cu mancatorii de carne), în timp ce persoanele care au fost vegetarieni partial (adica mananca si peste) au avut un risc de 43 la suta mai mic.

Iata cateva alimente, care aflate regulat in dieta pot ajuta la combaterea cancerului de colon:

Peste gras.

Bogat in acizi grasi –Omega 3, pestele gras, cum este somonul sau tonul reduce inflamatia colonului si impiedica formarea tumorilor, spune dr. Mitchell Gaynor, un medic oncolog, profesor de medicina la Weill Cornell Medical College.

Ovaz sau cereale integrale. Ambele sunt foarte bogate in fibre alimentare, iar acestea ajuta ca alimentele sa treaca mai usor prin tractul digestiv, spune Jennifer Fitzgibbon, un dietetician oncologic de la Universitatea Stony Brook Cancer Center din New York.

De ce este atat de important acest lucru? Cu cat toxinele sunt eliminate mai repede si nu sunt depozitate in colon, cu atat riscul de cancer este mai mic.

Ulei de masline. Pe langa alte calitati, acest ulei contine  Omega-2, acid gras care este asociat cu un risc mai mic de cancer de colon, deoarece reduce inflamatia acestuia.

Fasole. Cel mai multe tipuri de fasole sunt bogate in acid folic, o vitamina B care ajuta la repararea ADN-ului anormal in tractul gastro-intestinal.

Boabele de fasole contin si fibre.

Fructe si Legume. In primul rand, fibra din acestea ajuta la mentinerea in “miscare” a sistemului digestiv. Consumul de sase pana la opt portii pe zi de fructe si legume pot asigura pentru organism nutrientii necesari pentru un tract gastro-intestinal “curat”.

sursa: womenshealthmag.com



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Anca Serea, despre ce probleme de familie există între ei. Discuția publică dintre vedetă și artist: “Ce ai de spus în apărarea ta?”

Gravide la 40+ ! FOTO Actrițe celebre, în apariții inedite cu burtica la vedere

„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor

ANUNȚUL NEAȘTEPTAT făcut de Iosif. Toți cei care l-au susținut pe fostul concurent din Casa Iubirii se întreabă același lucru: CUM VA REACȚIONA Lucia când va vedea: "Când o trăiești lângă..."

VIDEO Un gest aparent romantic a stârnit indignare și a declanșat o anchetă penală pe Transfăgărășan

Valentin și Daniela, în lacrimi! Andreea Mantea face anunțul: „A sosit momentul...”. Aflați ce se întâmplă cu concurenții în gala din „Casa iubirii” de duminică, 9 august, de la 16:00 și 19:00, la Kanal D

Probleme cu stomacul? Digestia dificilă...


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro