Ministrul Educației, Daniel David, a vorbit despre modificarea Evaluării Naționale, însă schimbările nu vor avea loc în anii următori.
Elevii claselor a-VIII-a abia au trecut prin primul lor examen principal, Evaluarea Națională, astfel că aceștia se pregătesc de acum pentru a intra la liceele dorite. Ministrul Educației, Daniel David, a vorbit despre acest examen și a declarat că se dorește modificarea Evaluării Naționale, însă modificările nu vor avea loc în următorii doi ani. De asemenea, ar vedea ideal ca pe termen lung, România să adopte și ea un sistem similar altor țări, în care Evaluarea Națională să nu mai fie necesară.
Cu toate acestea, un examen atât de complex nu are cum să fie modificat brusc, mai ales că elevii sunt deja pregătiți mental pentru o anumită structură, însă ar putea fi propusă o regândire a evaluării, deoarece nu vede ca sistemul actual să fie unul corect. „Pe termen lung eu sper să ajungem ca în alte țări, să nu mai dăm Evaluarea Naţională. Deocamdată să spunem copiilor că nu se schimbă nimic în acest an și cred eu nici în anul viitor sau poate nici peste doi ani, fiindcă aceste lucruri trebuie să fie foarte predictibile.
Nu te apuci să schimbi Evaluarea Națională așa pe termen scurt în condițiile în care copiii au setul mental că dau într-o anumită examinare națională. Dar este drept că în raportul QX am propus să regândim Evaluarea Națională, fiindcă în acest moment nu este corectă”, a precizat Daniel David, conform Digi 24.
Ce spune Ministrul Educației despre examenul de Evaluare Națională din prezent?
Daniel David a semnalat și câteva probleme care se numără la Evaluarea Națională, unul dintre ele fiind faptul că sunt testate doar două materii, în timp ce elevii ar trebui să dobândească mult mai multe informații pe parcursul celor patru ani.
„Poate că în ziua aia n-ai fost pregătit, n-ai fost în formă, ai făcut o greșeală și toată cariera sau viața îți este afectată. Acest sistem nu-l avem în alte țări vestice. Nu-l avem. Și atunci eu am spus că merită să regândim lucrurile, să vedem dacă nu merită să testăm mai multe competențe. Asta nu înseamnă neapărat mai multe examene, că poţi să ai test cu subteste pe știință, de exemplu, nu înseamnă că ai și un test la chimie și unul la fizică, și unul la matematică, dar să testăm mai multe competențe.
Şi în același timp, ca să nu depinzi doar de performanta la evaluarea națională, dacă nota n-a fost mulțumitoare, să mai ai a doua șansă, să dai un examen la acele licee care doresc să scoată un anumit procent din locurile pe care le au pentru examenul specific. Cel puțin pe termen mediu ar trebui să regândim evaluarea națională, fiindcă pe termen lung eu sper să ajungem ca în alte țări, să nu mai dăm evaluarea națională”, a mai punctat acesta.