Ce înseamnă dieta fără sport. „Lucrurile se fac pe rând”


Află din rândurile următoare cât de important este sportul dacă vrei să slăbești și ce trebuie să faci pentru a câștiga lupta cu kilogramele în plus.


In articol:

Toată lumea știe că pentru a avea parte de o siluetă de invidiat trebuie să adopți un stil de viață sănătos.

Acesta este format dintr-o alimentație sănătoasă și sport. De multe ori, însă, introducem prea devreme sportul în procesul pe care îl parcurgem pentru a slăbi și ajungem adesea să nu avem parte de rezultatul dorit.

În cadrul emisiunii „ Dimineața cu Noi ”, difuzată pe Kanal D, Bursucu a avut-o invitată în platou pe Anca Alungulesei, terapeut în nutriție. Aceasta a vorbit despre cum putem să slăbim fără a face sport și care e procesul pe care trebuie să-l parcurgem pentru a câștiga lupta cu kilogramele în plus.

Cum putem să slăbim fără să facem sport

Citește si: Află ce alimente trebuie neapărat să eviți pentru a avea un abdomen plat. „Numai o linguriță de maioneză are peste 100 de calorii.”

Ce înseamnă dieta fără sport

Specialistul în domeniu demontează mitul potrivit căruia este imposibil să slăbești fără să faci sport și ne spune cum ne afectează sportul silueta dacă nu îl facem într-un mod controlat.

Ni s-a indus că obligatoriu ca să slăbești trebuie să faci dietă plus sport intens. Nu este adevărat. Sportul intens blochează procesul de ardere al grăsimilor. Dacă obiectivul meu este să mă subțiez, să ard surplusul de grăsime, ar trebui să aștept cu sportul până ajung aproape de greutatea mea optimă. Adică să mă uit doar ce pun în farfuria cu mâncare și să îmi antrenez mintea pentru că asta este cheia. Dacă vorbim despre o persoană care are până în 10 kg de dat jos, ar trebui să aștepte să ajungă la plus 4 kg și să se apuce de sport .”, spune specialistul în domeniu.

De asemenea, specialistul este de părere că activitățile pe care le facem în cursul unei zile sunt suficiente pentru a arde caloriile necesare, astfel încât putem să slăbim prin dietă fără un antrenament intens la sala de forță, atâta timp cât ne menținem un stil de viață activ.

Tot ceea ce facem noi în timpul zilei să ne punem corpul în mișcare, dat cu mopul, aspirator, spălat vase, vorbit la telefon în picioare, parcat mașina mai departe decât locul unde avem nevoie, urcat scările în loc de lift, arde calorii .”, explică specialistul.

Sportul intens nu ne slăbește, ci crește masa musculară

Citește si: Cum slăbim rapid și sănătos, fără să ținem dietă. „Sunt trei principii nutriționale importante”

Este foarte important de subliniat faptul că un antrenament intens în sala de forță nu ne poate face să dăm jos kilogramele în plus, ci doar să acumulăm masă musculară. Astfel, chiar dacă al nostru corp va fi mult mai tonifiat, cântarul nu va afișa mai puține kilograme.  

În momentul în care tu te duci la sală și tragi de aparate, pui presiune foarte mare pe mușchi. Asta înseamnă o creștere a nivelului de cortizoli, înseamnă un proces inflamatoriu la nivelul musculaturii și atunci corpul ca să se protejeze activează sistemul imunitar pentru a repara inflamația localizată și în felul acesta mușchiul crește. Masa musculară se creează prin inflamații la nivel localizat. Noi dacă vrem să dăm jos din numărul de kilograme, din surplusul de grăsime, primul lucru la care trebuie să ne gândim este că al nostru corp este într-un proces inflamatoriu. Orice organism care are un număr mai mare decât cel optim, primul lucru la care se gândește este că există un nivel inflamatoriu acolo și trebuie să-l scazi. Un nivel inflamatoriu ridicat înseamnă sănătate în pericol pe termen mediu și lung. Dacă tu din mâncare vrei să scazi inflamațiile și să te dezumfli, să te subțiezi, te duci de 3-4 ori pe săptămână în sala de forță și crești inflamațiile.”, explică specialistul.

Ce trebuie să facem ca să slăbim corect

Citește si: De ce nu slăbim, deși suntem atenți la ceea ce mâncăm. „Stresul ne influențează greutatea”

Ce înseamnă dieta fără sport

Specialistul în domeniu ne recomandă ca în momentul în care avem un număr mare de kilograme în plus, să luăm lucrurile treptat pentru a ajunge acolo unde ne-am propus. În caz contrat, există posibilitatea apariției unui sistem compensatoriu care pe lângă faptul că ne va face să renunțăm la încercările de a slăbi pentru că nu vom vedea rezultate concrete pe cântar, ne va crește apetitul și vom avea tendința să mâncăm mai mult decât dacă nu am face sport.

„Trebuie să luăm lucrurile pe rând. Nu putem susține în același timp două schimbări majore în viața noastră că ne dăm viața peste cap. Întâi ne uităm în farfuria cu mâncare, învățăm să alegem diferit, îmbrățișăm restricțiile și le transformăm în niște reguli normale și abia apoi ne gândim la partea aceasta de sport. ”, este sfatul specialistului.

Așadar, important este să avem un stil de viață sănătos. De aceea, totul pornește de la modul nostru de gândire și de acțiune. Persoanele care vor avea un plan bine pus la punct ar trebui să vadă rezultatele încă din prima lună, potrivit specialistului.

 


Abonează-te pe

Citește și:

Ce trebuie să faci dacă te-ai îngrășat în concediu. „Prima propunere pe care pot să o fac este să reducem”

Rona Hartner, terorizată de fostul soț. La doi ani de la divorț, iubitul francez o vrea înapoi pe artistă

BOMBĂ! Theo Rose și Anghel Damian se despart: 'Sunt probleme multe în relație...'

Cu ce înlocuim mezelurile

Cura de detoxifiere toamna. Principii generale, beneficii, idei de meniu sănătos

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Cooking
Rețetă de ardei umpluți de post ca la bunica. Care este secretul pentru cel mai bun gust
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri