Ce fel de carti ar trebui sa citim inainte de culcare pentru a dormi mai bine?


Ce fel de carti ar trebui sa citim inainte de culcare pentru a dormi mai bine?

A citi inainte de culcare e una dintre placerile multora dintre noi si o cale de a ne relaxa inainte de a adormi.

 

Dar oamenii de stiinta avertizeaza ca noile tehnologii ce permit citirea cartilor in format electronic ne pot perturba somnul. Recomandarea lor? Sa citim carti tiparite.
Cand citim o carte in format electronic, pe tableta sau e-reader, lumina emisa de ecran poate deregla mecanismele ce controleaza instalarea starii de somn. Aceasta lumina cu tenta albastra afecteaza „ceasul intern” al organismului, care controleaza ritmul proceselor fiziologice care au loc in cele 24 de ore ale zilei.
Perturbarea ritmului natural al somnului poate avea consecinte negative asupra sanatatii, mergand pana la efecte grave, precum cresterea riscului de aparitie a dementei, cancerului si diabetului.
In cadrul unui studiu cu durata de 2 saptamani, intreprins la Penn State University si Harvard University din SUA si publicat in Proceedings of the National Academy of Science, 12 participanti au citit carti electronice in fiecare seara, timp de 4 ore inainte de culcare.
Experimentul a fost apoi repetat cu carti tiparite.
Cercetatorii au constatat ca, atunci cand citisera carti in format electronic, participantii erau mai putin somnorosi seara si aveau nevoie de mai mult timp pentru a adormi. Analizele au aratat ca ei aveau in organism un nivel mai scazut de melatonina, un hormon implicat in inducerea starii de somn.
De asemenea, prezentau in timpul somnului o faza REM mai scurta; somnul REM (rapid eye movement) reprezinta o faza esentiala a somnului, in cursul careia se fixează informatiile in memorie.
Ceasul lor intern era decalat si aceste persoane erau, in dimineata urmatoare, mai putin vioaie (alerte) decat cele care citisera carti tiparite.
Cercetatorii spun ca sunt necesare urgent studii aprofundate care sa documenteze efectele dispozitivelor electronice cu ecrane luminoase asupra somnului si asupra ritmului natural al organismului; acest lucru este cu atat mai important cu cat aceste dispozitive sunt folosite de tot mai multi copii si adolescenti, iar perturbarea somnului acestora poate avea, pe termen lung, consecinte  serioase asupra sanatatii.
Sursa: www.descopera.ro

Dar oamenii de stiinta avertizeaza ca noile tehnologii ce permit citirea cartilor in format electronic ne pot perturba somnul. Recomandarea lor? Sa citim carti tiparite.

Cand citim o carte in format electronic, pe tableta sau e-reader, lumina emisa de ecran poate deregla mecanismele ce controleaza instalarea starii de somn. Aceasta lumina cu tenta albastra afecteaza „ceasul intern” al organismului, care controleaza ritmul proceselor fiziologice care au loc in cele 24 de ore ale zilei.

Perturbarea ritmului natural al somnului poate avea consecinte negative asupra sanatatii, mergand pana la efecte grave, precum cresterea riscului de aparitie a dementei, cancerului si diabetului.

In cadrul unui studiu cu durata de 2 saptamani, intreprins la Penn State University si Harvard University din SUA si publicat in Proceedings of the National Academy of Science, 12 participanti au citit carti electronice in fiecare seara, timp de 4 ore inainte de culcare.Experimentul a fost apoi repetat cu carti tiparite.

Cercetatorii au constatat ca, atunci cand citisera carti in format electronic, participantii erau mai putin somnorosi seara si aveau nevoie de mai mult timp pentru a adormi. Analizele au aratat ca ei aveau in organism un nivel mai scazut de melatonina, un hormon implicat in inducerea starii de somn.

De asemenea, prezentau in timpul somnului o faza REM mai scurta; somnul REM (rapid eye movement) reprezinta o faza esentiala a somnului, in cursul careia se fixează informatiile in memorie. Ceasul lor intern era decalat si aceste persoane erau, in dimineata urmatoare, mai putin vioaie (alerte) decat cele care citisera carti tiparite.

Cercetatorii spun ca sunt necesare urgent studii aprofundate care sa documenteze efectele dispozitivelor electronice cu ecrane luminoase asupra somnului si asupra ritmului natural al organismului; acest lucru este cu atat mai important cu cat aceste dispozitive sunt folosite de tot mai multi copii si adolescenti, iar perturbarea somnului acestora poate avea, pe termen lung, consecinte  serioase asupra sanatatii.

Sursa: www.descopera.ro

 


Abonează-te pe

Citește și:

CITEȘTE: Cine este MĂDĂLINA PAMFILE. Biografia concurentei de la Bravo ai stil! Celebrities

Dezvăluiri BOMBĂ! Cine este de fapt iubitul lui Denise Rifai

CITEȘTE: Cine este VIVIANA SPOSUB. Biografie concurentei de la Bravo, ai stil! Celebrities

CITEȘTE: Cine este OTNIELA SANDU. Biografia concurentei de la Bravo ai stil! Celebrities

DESCOPERĂ: Cine este MIHAI BOBONETE. Bobonete. Biografie: data nașterii, căsătorie, copii, carieră

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

CITEȘTE: Cine este ELIZA NATANTICU, soția lui Cosmin Natanticu. Biografie: data nașterii, carieră, căsătorie

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri