Când este bine să mănânci fructe. De ce nu se recomandă consumul lor după masă


Prin intermediul fructelor, organismul nostru primește doza zilnică recomandată de vitamine, minerale și fibre. Însă știați care este cel mai potrivit moment pentru a le mânca?


In articol:

Aflați din rândurile următoare câte fructe se recomandă mai exact să se consume zilnic, dar și care este cel mai potrivit moment pentru a le mânca. În plus, descoperiți și care este motivul pentru care nu se recomandă sub nicio formă ca fructele să se consume seara.

 

Câte fructe se recomandă să mâncăm zilnic

Nutriționiștii sunt cei care recomandă consumul zilnic de cinci porții de fructe. Astfel, vom avea parte de o alimentație sănătoasă, fructele având în compoziția lor nutrimente esențiale, precum: vitamine, minerale și fibre.

Acestea sunt cele care au un număr foarte mic de calorii și ajută la buna funcționare a organismului. În

plus, fructele intervin și în procesul de prevenire a bătrâneții, a anumitor tipuri de cancere și boli cardio-vasculare. Pe lângă toate acestea, datorită conținutului lor de calciu și potasiu, fructele luptă împotriva osteoporozei și reușesc să mențină echilibrul acido-bazic în organism, astfel încât limitează eliminarea calciului prin intermediul urinei.

Pentru fructe, cantitatea necesară pentru a avea aportul zilnic recomandat (vitamine, fibre și minerale) este de 700-800 de grame pe zi.

Iar ținând cont de faptul că o porție de fructe poate  varia între 150 și 200 de grame, se recomandă zilnic, consumarea a cinci fructe. Bineînțeles că este cu atât mai bine să se consume chiar mai mult de cinci fructe pe zi, aceasta fiind doar o recomandare minimală.

nume de fructe

Citeste si: De ce iese tulbure socata. Care este trucul pentru cea mai bună socată

 

Când e bine să mănânci fructe

Principalul moment al zilei în care se recomandă să fie consumate fructele, este încă de dimineață. Atunci este momentul în care fructele sunt consumate pe stomacul gol, imediat după ce ai băut un pahar cu apă. Astfel, organismul va avea parte de efecte benefice oferite prin energia căpătată. În același timp, datorită faptului că sunt o sursă bogată de antioxidanți, fructele sunt cele care ajută organismul să scape de efectul radicalilor liberi.

După această etapă, fructele se pot consuma și după-amiază. Cu toate acestea, în a doua parte a zilei, metabolismul are tendința de a încetini, prin urmare, fructele (bogate în zahăr) vor crește glicemia și vor determina sistemul digestiv să se activeze. Pe scurt, vor crea senzația de foame.

Consumul de fructe poate avea loc și între mese, datorită faptului că acestea se digeră rapid. Chiar medicii nutriționiști sunt cei care consideră că fructele reprezintă gustarea ideală pe care o putem avea între mese. Motivul ține de faptul că acestea sunt sărace în calorii, dar bogate în minerale și nutrienți.

Cu toate acestea, pentru a beneficia de compușii fructelor, la adevărata lor valoare, dar totodată și pentru a ne feri de anumite inconveniente, ar trebui să ținem cont de anumite aspecte. Printre acestea se numără și următoarele:

  • După ce consumăm fructe, întotdeauna trebuie să mai așteptăm cel puțin 30 de minute înainte de a consuma un alt aliment. Astfel, acestea se vor digera și nu va exista riscul începerii procesul de fermentație în stomac, care eventual duce către balonare, flatulență și disconfort abdominal.
  • În cazul persoanelor diagnosticate cu diabet, acestea ar trebui să mănânce fructe la cel puțin două ore, după masă. De asemenea, ar trebui să le consume, cu o oră înaintea următoarei mese. 
  • Pentru persoanele care desfășoară activitățile sportive, se recomandă să consume fructe înaintea antrenamentului. Astfel, vor avea parte, de o doză bogată de energie, care le va ajuta să susțină efortul fizic. Chiar și după antrenament pot mânca fructe, pentru a reechilibra energetic organismul. Fructele care sunt indicate să fie consumate și înainte, dar și după sport sunt bananele și mango.
  • În timpul curelor de slăbire, se recomandă ca fructele să fie consumate înainte de masă, pentru a oferi senzația de sațietate.
  • Se recomandă de asemenea să consumi un singur fruct odată și să nu le combini. Prin urmare, astfel vei reuși să eviți îngreunarea digestiei.
  • Plimbările se recomandă să aibă loc, la o oră după masă, pentru că acestea provoacă un reflux care duce la o digestie mai dificilă.

salata de fructe

Citeste si: La ce temperatură se coace tarta

 

De ce nu se recomandă consumul de fructe după masă

Deși fructele se pot consuma dimineața, după amiază, dar și sub formă de gustare între mese, singurul moment nepotrivit pentru consumul de fructe este seara, înainte de culcare, pentru că riscați să vă tulburați somnul.

Se recomandă ca fructele să fie mâncate fie cu 30 de minute înainte de masă, fie la trei ore după masă. Motivul pentru care ar trebui să procedați în această manieră, ține de faptul că odată ajunse într-un mediu cald și acid, fructele încep să fermenteze și să influențeze și digestia altor alimente.

de ce nu se mananca fructe seara

Citeste si: Cu ce se mănâncă CARTOFII DULCI. Această legumă are o istorie bogată și multe valori nutritive.


Abonează-te pe

Citește și:

Cu ce se mănâncă untul de arahide

Ojă semipermanentă: Modele de unghii 2022

ULTIMĂ ORĂ: Rică Răducanu, conectat la aparate la un spital din București

Dieta fără carne. Ce este dieta fara carne

Dieta SCARSDALE. Principii de baza, reguli, idei de meniu pentru 7 zile

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete
Cine este Bogdan Mocanu. „Am lucrat în câteva saloane, făceam tatuaje, tundeam”
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri