Caju previne cancerul, bolile de inimă si pietrele la bila


Original din America de Sud, este acum raspandit si crescut in multe alte tari cu climat tropical.

Cea mai mare tara exportatoare de caju este de fapt Nigeria, urmata de India si Coasta de Fildes. Un alt fapt interesant este ca desi in termeni culinari caju este considerat a fi o nuca, in termini botanici este de fapt o samanta. Si mai interesante sunt numeroasele beneficii pe care consumul acestei nuci le aduce asupra organismului uman.

Previne cancerul - Caju contine proantocianide, o clasa de flavanoide care infometeaza tumorile si blocheaza divizarea celulelor canceroase. O serie de studii au demonstrat ca datorita continutului lor ridicat de cupru, fitochimicale si antioxidanti, care au proprietatea de a lupta impotriva radicalilor liberi, nucile de caju reduc riscul aparitiei cancerului de colon.

Previne bolile de inima - Caju are un continut mai scazut de grasimi decat alte nuci. In plus, majoritatea sunt sub forma acidului oleic, grasimi mononesaturate care se gasesc si in uleiul de masline si care sunt foarte benefice pentru o inima sanatoasa. Studiile arata ca acidul oleic imbunatateste sanatatea sistemului cardiovascular prin reducerea trigliceridelor, ale caror nivele ridicate sunt asociate cu riscuri mari de atacuri de cord. Caju nu contine colesterol, iar magneziul gasit in el ajuta la coborarea presiunii arteriale, prevenind astfel bolile de inima.

Mentine sanatatea parului si a pielii - Un component esential al multor enzime, cuprul, gasit din abundenta in caju, joaca un rol important intr-o multime de procese chimice din organism. O astfel de enzima este tirozinaza, care transforma tirozina in melanina, pigment ce da culoarea parului si a pielii.

Intareste sistemul osos - Este bine stiut faptul ca pentru a avea oase sanatoase si puternice este nevoie de calciu, magneziul si vitamina K2 fiind alte elemente importante necesare in acest proces. Din fericire, caju este bogat in magneziu, ajutand astfel la intarirea sistemului osos. De asemenea, cuprul din caju este si el vital pentru enzimele care sunt implicate in combinarea colagenului si elastinului, dand substanta si flexibilitate oaselor si incheieturilor.

Protectorul nervilor - Magneziul previne calciul sa intre rapid in celulele nervoase si sa le activeze, tinand astfel nervii relaxati, iar, odata cu ei, si vasele de sange si muschii. Prea putin magneziu inseamna prea mult calciu, care poate intra in celulele nervoase si sa le faca sa trimita prea multe mesaje, fapt ce duce la o contractie prea mare a acestora.

Previne pietrele la bila - Datele adunate de la 80.718 de femei din celebrul studiul al "Asistentelor" demonstreaza ca femeile care consuma cel putin 30 de grame de nuci pe saptamana (inclusiv caju) au un risc cu 25% mai mic de a face pietre la bila.

Mentine greutatea - Persoanele care consuma caju de doua ori pe saptamana au sanse mai mici de a se ingrasa decat cei care o fac mai rar. Chiar daca caju este bogat in grasimi, aceste grasimi sunt considerate "grasimi bune" , lucru datorat ratiei ideale de 1:2:1- saturate: mononesaturate: polinesaturate, ratie recomandata de specialisti ca fiind cea mai buna. In plus, caju contine mai putine grasimi in comparatie cu alte nuci, precum alunele, migdalele, nucile sau nucile pecan. Cu un continut ridicat de fibre, sunt o varianta perfecta pentru o gustare rapida si delicioasa, care sa ajute la mentinerea greutatii.
Sursa : www.dcnews.ro


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Informatiile zilei

ANM a modificat prognoza! Cum va fi vremea de Crăciun și Revelion

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri