Cafeaua ar putea sa reduca inflamatiile si sa scada cu 50% riscul de diabet!

Cafeaua ar putea sa reduca inflamatiile si sa scada cu 50% riscul de diabet!

Persoanele care consuma cafea in mod regulat prezinta un risc cu 54% mai mic de a dezvolta diabet, afirma cercetatorii greci, potrivit carora explicatia din spatele acestui beneficiu pentru sanatate ar avea la baza efectul antiinflamator al acestei bauturi.

"Potrivit unor studii extensive, cafeaua prezinta atat efecte benefice, cat si efecte negative asupra starii de sanatate", a spus Demosthenes B. Panagiotakos, cercetator la Departamentul de nutritie si dietetica de la Universitatea Harokopio din Atena.

"O relatie invers proportionala intre consumul de cafea si diabet a fost raportata in mai multe cercetari prospective, chiar daca unele dintre acestea au generat rezultate neconcludente", a adaugat cercetatorul grec, coautor al acestui studiu.

Totusi, intrucat Demosthenes B. Panagiotakos si colegii lui doar au analizat raspunsurile oferite de participantii la studiu, fara sa le ceara sa bea anumite cantitati de cafea- sau sa se abtina sa o consume-, cercetatorii greci spun ca nu pot sa afirme cu certitudine faptul ca aceasta bautura contribuie la prevenirea diabetului, insa studiul lor ar putea sta la baza formularii unei noi ipoteze medicale de tip cauza-efect.

In 2001 si 2002, oamenii de stiinta au selectat un esantion de peste 1.300 de persoane in varsta de peste 18 ani din Atena. Participantii au completat un chestionar si au raspuns mai multor intrebari ce vizau regimul alimentar, oferind astfel informatii inclusiv despre consumul lor zilnic de cafea.

Un consum mai mic de 1,5 cesti de cafea pe zi a fost considerat "superficial", iar un consum de peste 1,5 cesti de cafea pe zi a fost considerat "obisnuit". Esantionul de voluntari a cuprins 816 consumatori "superficiali", 385 consumatori "obisnuiti" si 239 persoane care nu consumau deloc aceasta bautura.

Participantii au efectuat, de asemenea, teste sangvine, pentru a evalua nivelul markerilor proteici ai inflamatiilor.

Testele sangvine au masurat si concentratiile de antioxidanti, care indica abilitatea organismului de a neutraliza "radicalii liberi", structuri moleculare care au potentialul de a vatama celulele.

Dupa 10 ani, 191 persoane au dezvoltat diabet- 13% dintre barbatii si 12% dintre femeile din grupul initial de voluntari.

Participantii care au raportat cel mai mare consum de cafea au prezentat cel mai mic risc de diabet.

Consumatorii de cafea "obisnuiti" au prezentat un risc de diabet cu 54% mai mic in comparatie cu persoanele care nu beau deloc cafea, chiar si dupa eliminarea din ecuatie a altor factori de risc, precum fumat, hipertensiune, prezenta diabetul in istoricul medical familial si consumul de bauturi energizante, au precizat autorii acestui studiu, care a fost publicat in European Journal of Clinical Nutrition.

Concentratiile de amiloid seric, unul dintre markerii inflamatori din sange, par sa explice unele dintre legaturile dintre cafea si diabet. Consumul ridicat de cafea este asociat cu concentratii mici de amiloid seric.
Citeste continuarea pe: www.descopera.ro



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Mesajul lui Valentin Sanfira la împlinirea a 20 de ani de carieră. Ce a spus artistul despre parcursul său profesional: “Am reușit să realizez un vis la care aspiră orice artist.”

Kate Middleton, GAFĂ de neiertat! Ținuta care a atras un val de critici

Ce se întâmpla în viața medicului rezident găsit mort la Spitalul Floreasca! Lovitura pe care o primise cu două săptămâni înainte de moarte

DETALIUL APĂRUT ACUM în cazul medicului rezident găsit mort în baia Spitalului Floreasca SCOATE LA IVEALĂ o realitate mai dură decât părea la început. Familia și cei apropiați trec prin momente întunecate după cele aflate: "A făcut lucrul acesta din..."

Barıș Kılıç, actorul care joacă rolul Omer în serialul „O dragoste”, pasiune nebănuită! Cum a fost surprins acesta dincolo de platourile de filmare

Gabriel a pus ochii pe Diana? Incredibil ce i-ar fi spus noul concurent „Casa iubirii” atunci când au rămas singuri

De ce slăbitul devine tot mai dificil după 35 de ani


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro