Bauturile carbogazoase au efecte daunatoare chiar si asupra persoanelor slabe

Bauturile carbogazoase au efecte daunatoare chiar si asupra persoanelor slabe
Bauturile carbogazoase au efecte daunatoare chiar si asupra persoanelor slabe

Bauturile carbogazoase, consumate cu regularitate, pot sa determine o crestere a riscului de aparitie a diabetului de tip 2, chiar si in cazul persoanelor slabe, potrivit unui studiu realizat recent in Marea Britanie, informeaza bbc.com.

 

Acelasi studiu sugereaza ca reducerea cantitatii de bauturi carbogazoase ar putea contribui la scaderea numarului de persoane care dezvolta diabet in Marea Britanie. Alti experti afirma insa ca greutatea corporala excesiva si sedentarismul joaca un rol mai important (decat bauturile carbogazoase, n.r.) in dezvoltarea diabetului, scrie MEDIAFAX.
Studiul, realizat de cercetatorii de la Universitatea Cambridge, a fost publicat in British Medical Journal.
Oamenii de stiinta avertizeaza de multa vreme in legatura cu existenta unei legaturi intre obezitate, bauturi carbogazoase si diabet.
Insa putine studii au analizat ipoteza potrivit careia persoanele care consuma cantitati mari de bauturi carbogazoase sunt mai predispuse la a dezvolta diabet, indiferent de greutatea lor corporala.
Cercetatorii de la Universitatea Cambridge au analizat datele furnizate de 17 studii realizate in acest domeniu.
"Tiparul" statistic pe care l-au descoperit sugereaza ca bauturile racoritoare care contin mult zahar ar putea fi asociate cu un risc sporit de diabet, indiferent de greutatea corporala.
Profesorul Fumiaki Imamura, coordonatorul cercetarii, a declarat: "Studiul nostru sugereaza ca, daca toata lumea isi reduce consumul de bauturi carbogazoase, atunci toata lumea are de castigat".
Insa el recunoaste ca au existat anumite limite in realizarea studiului.
De exemplu, cercetatorii nu au luat in calcul modificarile adoptate de oameni de-a lungul anilor in ceea ce priveste obiceiurile lor de consum si stilul de viata.
In plus, savantii de la Universitatea Cambridge s-au bazat pe presupunerea ca bauturile carbogazoase duc in mod direct la diabet- desi o legatura directa nu a fost inca demonstrata oficial.
Tom Sanders, profesor de nutritie la Universitatea King's College din Londra, considera ca varsta, obezitatea si sedentarismul reprezinta principalii factori de risc asociati cu dezvoltarea diabetului de tip 2.
El spune ca majoritatea cazurilor noi de diabet de tip 2 sunt diagnosticate la persoane de peste 50 de ani- o categorie de varsta care nu este in mod traditional asociata cu consumul de bauturi carbogazoase.

Acelasi studiu sugereaza ca reducerea cantitatii de bauturi carbogazoase ar putea contribui la scaderea numarului de persoane care dezvolta diabet in Marea Britanie. Alti experti afirma insa ca greutatea corporala excesiva si sedentarismul joaca un rol mai important (decat bauturile carbogazoase, n.r.) in dezvoltarea diabetului, scrie MEDIAFAX.

Studiul, realizat de cercetatorii de la Universitatea Cambridge, a fost publicat in British Medical Journal.

Oamenii de stiinta avertizeaza de multa vreme in legatura cu existenta unei legaturi intre obezitate, bauturi carbogazoase si diabet.



Insa putine studii au analizat ipoteza potrivit careia persoanele care consuma cantitati mari de bauturi carbogazoase sunt mai predispuse la a dezvolta diabet, indiferent de greutatea lor corporala.

Cercetatorii de la Universitatea Cambridge au analizat datele furnizate de 17 studii realizate in acest domeniu.

"Tiparul" statistic pe care l-au descoperit sugereaza ca bauturile racoritoare care contin mult zahar ar putea fi asociate cu un risc sporit de diabet, indiferent de greutatea corporala.


Profesorul Fumiaki Imamura, coordonatorul cercetarii, a declarat: "Studiul nostru sugereaza ca, daca toata lumea isi reduce consumul de bauturi carbogazoase, atunci toata lumea are de castigat".

Insa el recunoaste ca au existat anumite limite in realizarea studiului.

De exemplu, cercetatorii nu au luat in calcul modificarile adoptate de oameni de-a lungul anilor in ceea ce priveste obiceiurile lor de consum si stilul de viata.

In plus, savantii de la Universitatea Cambridge s-au bazat pe presupunerea ca bauturile carbogazoase duc in mod direct la diabet- desi o legatura directa nu a fost inca demonstrata oficial.

Tom Sanders, profesor de nutritie la Universitatea King's College din Londra, considera ca varsta, obezitatea si sedentarismul reprezinta principalii factori de risc asociati cu dezvoltarea diabetului de tip 2.

El spune ca majoritatea cazurilor noi de diabet de tip 2 sunt diagnosticate la persoane de peste 50 de ani- o categorie de varsta care nu este in mod traditional asociata cu consumul de bauturi carbogazoase.

 

Citește și: Ahmed, cadou neașteptat pentru Andra! Concurentul din „Casa iubirii” i-a făcut mărturisiri de senzație tinerei: „Mi-e drag de tine”- kanald.ro

Citește și: (P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  - stirilekanald.ro



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Cristian Comănici s-a cununat civil cu aleasa inimii lui: „Un moment care va dăinui pe veci în sufletele noastre.”

Apariția care a emoționat Marea Britanie! Kate Middleton și Regele Charles, reuniți pentru o cauză care le-a schimbat viața.

Scena sfâșietoare cu soția polițistului din Piatra Neamț, ucis de propriul fiu. S-a așezat pe jos, la căpătâiul lui, împietrită de durere

Înainte de a comite fapta, fiul polițistului din Piatra Neamţ a făcut un GEST NEAȘTEPTAT față de sora și părinții săi. NU și-au imaginat ce urma să se întâmple! CUM S-A PETRECUT TRAGEDIA PAS CU PAS: "Ca un om să facă asta are nevoie să..."

Emrah Altintoprak, actorul care joacă rolul Mustafa în serialul „O dragoste”, apariție de senzație în compania colegelor saie, pe platourile de filmare

AVERTISMENT de la ANM! Vine codul GALBEN în România... Vezi mai mult

De ce slăbitul devine tot mai dificil după 35 de ani


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro