Asta e secretul pe care l-ai asteptat o viata intreaga: cum slabesti mancand mai mult


 

Restrictia calorica este inca, din pacate, la baza celor mai multe metode de slabire. Cu toate acestea, dovezile arata ca majoritatea celor care pierd kilograme taind zdravan din calorii le recastiga in cateva luni…
Infometarea nu funtioneaza pe termen lung. Mai important este sa gasim alimente ce pot fi usor incorporate in dieta si conduc spontan la atingerea si mentinerea unei greutati sanatoase. Leguminoasele sunt, in acest sens, un loz castigator.
Leguminoasele – alimente ce previn sindromul metabolic si scad greutatea
Multe studii (S Hosseinpour-Niaz et al. Legume intake is inversely associated with metabolic syndrome in adults. Archives of Iranian Medicine, 2012) au demonstrat ca cei care consuma mai multe leguminoase (fasole, linte, naut, mazare) prezinta doar o fractiune a riscului de prediabet cunoscut sub numele de sindrom metabolic (specific persoanelor obeze).
Cei care au consumat trei sau mai multe portii de fasole saptamanal aveau doar un sfert “sanse” sa faca prediabet in comparatie cu cei care servesc doar o portie pe saptamana sau mai rar. Mai mult, acest consum regulat de leguminoase este asociat cu greutate corporala mai mica, o talie mai subtire si obezitate mai scazuta.
Dar daca asocierea consumului de leguminoase cu greutatea corporala si factorii de risc ai sindromului metabolic nu se datoreaza leguminoaselor? Studiul sugereaza ca leguminoasele din dieta pot fi pur si simplu un indicator al unui stil de viata sanatos! Adica orice persoana destul de inteligenta ca sa manance leguminoase poate fi destul de inteligenta sa aleaga tot felul de alte alimente sanatoase. Pai sa testam, si-au propus cercetatorii.
5 portii de leguminoase pe saptamana sau 500 de calorii taiate zilnic?
Studiul care a comparat fasolea inclusa in dieta cu restrictia calorica este o premiera in lumea stiintei (R C Mollard et al. Regular consumption of pulses for 8 weeks reduces metabolic syndrome risk factors in overweight and obese adults. British Journal of Nutrition, 2012). Grupul cu leguminoasele a consumat cinci cani (150 g/cana) de linte, naut, mazare sau fasole intr-o saptamana, fara nicio alta schimbare in dieta, timp de 8 saptamani.
Asadar, li s-a cerut sa manance mai mult, iar grupului cu restrictia calorica cu 500 de calorii mai putin in fiecare zi! Ghiceste cine a castigat! Exact, grupul cu leguminoasele.
Leguminoasele in dieta s-au dovedit la fel de eficiente ca restrictia calorica in reducerea factorilor de risc de prediabet, chiar mai eficiente in pierderea in greutate si controlul glicemiei.
Asadar, cinci portii a cate 150 g de leguminoase pe saptamana te tin departe de prediabet (sindrom metabolic), scad glicemia si te ajuta sa slabesti, fiind mai eficiente, mai tentate si mai sanatoase decat restrictia calorica.
Fa o schimbare in alimentatia ta incepand de azi. Mananca o supa crema de mazare la pranz, fara smantana. Ca sa previi bolile si sa slabesti in acelasi timp!
sursa

Restrictia calorica este inca, din pacate, la baza celor mai multe metode de slabire. Cu toate acestea, dovezile arata ca majoritatea celor care pierd kilograme taind zdravan din calorii le recastiga in cateva luni…Infometarea nu funtioneaza pe termen lung. Mai important este sa gasim alimente ce pot fi usor incorporate in dieta si conduc spontan la atingerea si mentinerea unei greutati sanatoase. Leguminoasele sunt, in acest sens, un loz castigator.

Leguminoasele – alimente ce previn sindromul metabolic si scad greutateaMulte studii (S Hosseinpour-Niaz et al. Legume intake is inversely associated with metabolic syndrome in adults. Archives of Iranian Medicine, 2012) au demonstrat ca cei care consuma mai multe leguminoase (fasole, linte, naut, mazare) prezinta doar o fractiune a riscului de prediabet cunoscut sub numele de sindrom metabolic (specific persoanelor obeze).Cei care au consumat trei sau mai multe portii de fasole saptamanal aveau doar un sfert “sanse” sa faca prediabet in comparatie cu cei care servesc doar o portie pe saptamana sau mai rar. Mai mult, acest consum regulat de leguminoase este asociat cu greutate corporala mai mica, o talie mai subtire si obezitate mai scazuta.Dar daca asocierea consumului de leguminoase cu greutatea corporala si factorii de risc ai sindromului metabolic nu se datoreaza leguminoaselor? Studiul sugereaza ca leguminoasele din dieta pot fi pur si simplu un indicator al unui stil de viata sanatos! Adica orice persoana destul de inteligenta ca sa manance leguminoase poate fi destul de inteligenta sa aleaga tot felul de alte alimente sanatoase. Pai sa testam, si-au propus cercetatorii.

5 portii de leguminoase pe saptamana sau 500 de calorii taiate zilnic?Studiul care a comparat fasolea inclusa in dieta cu restrictia calorica este o premiera in lumea stiintei (R C Mollard et al. Regular consumption of pulses for 8 weeks reduces metabolic syndrome risk factors in overweight and obese adults. British Journal of Nutrition, 2012). Grupul cu leguminoasele a consumat cinci cani (150 g/cana) de linte, naut, mazare sau fasole intr-o saptamana, fara nicio alta schimbare in dieta, timp de 8 saptamani.

Asadar, li s-a cerut sa manance mai mult, iar grupului cu restrictia calorica cu 500 de calorii mai putin in fiecare zi! Ghiceste cine a castigat! Exact, grupul cu leguminoasele.

Leguminoasele in dieta s-au dovedit la fel de eficiente ca restrictia calorica in reducerea factorilor de risc de prediabet, chiar mai eficiente in pierderea in greutate si controlul glicemiei.Asadar, cinci portii a cate 150 g de leguminoase pe saptamana te tin departe de prediabet (sindrom metabolic), scad glicemia si te ajuta sa slabesti, fiind mai eficiente, mai tentate si mai sanatoase decat restrictia calorica.

Fa o schimbare in alimentatia ta incepand de azi. Mananca o supa crema de mazare la pranz, fara smantana. Ca sa previi bolile si sa slabesti in acelasi timp!

sursa

 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Divertisment

Scene de groază la Puterea Dragostei - 24 ianuarie! Manuela și Roxana se iau la bătaie. Turcu vrea să intervină între ele și sparge ușa

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri