Alimente sanatoase pe care nutritionistii se presupune ca nu le mananca niciodata


Alimente sanatoase pe care nutritionistii se presupune ca nu le mananca niciodata

Va ganditi ca nutritionistii mananca numai acele alimente sanatoase de care auzim de atatea ori ? Nu chiar. Si lor le place sa se rasfete uneori cu alimente pe care nu le recomanda in diete clientilor lor.

 

Ei stiu insa ca unele alimente nu sunt la fel de sanatoase precum par. Iata cateva categorii de alimente pe care nutritionistii le evita in mod inteligent:
Sucurile pentru detoxifiere. Le folosim sperand sa ne curatam si intinerim organismul. Ei bine, nu exista cu adevarat nici un astfel de fenomen fiziologic. De cele mai multe ori aceste sucuri au un continut mare de zahar si oricum nu contin fibrele pe care le contin fructele intregi.
Alimente cu continut scazut de grasimi. De obicei, cand scoatem din dieta noastra un aliment, suntem tentati sa-l inlocuim cu altul. Putem manca insa o portie care contine grasimi naturale.
Burgerii din curcan. Nu sunt neaparat mai saraci in continutul de grasimi sau mai sanatosi decat burgerii de vita. Burgerii de curcan pot contine mai multa grasime saturata (daca nu se scoate pielea, de exemplu) decat carnea de vita macra.
Pudra de proteine. Majoritatea femeilor folosesc de obicei mai multe proteine decat au nevoie. Chiar daca esti foarte active, aportul de proteine este probabil mult mai mare decat este necesar.
Cerealele realizate cu zaharuri naturale. Par mai sanatoase decat cerealele dulci, dar zaharul sau siropul derivat din alimentele natural, cum ar fi fructele, nu este acelasi lucru cu a manca fructele in sine.
Acestea satisfac pofta de dulce si ofera o gama larga de vitamine si minerale esentiale. In plus, atunci cand folosesti surse de hrana cu continut de zahar, acesta devine zahar rafinat, ceea ce il face sa adauge calorii in dieta ta.
Produse alimentare fara gluten. Daca nu ai intoleranta la gluten, nu exista cu adevarat niciun motiv pentru a-l evita. Cele mai multe produse fara gluten – inclusiv snack-uri si produse de patiserie – au aceeasi valoare (uneori mai mare) calorica cu omologii lor care contin gluten.
Biscuiti cu continut scazut de grasimi. Studiile arata ca oamenii mananca prea multe produse etichetate cu “continut redus de grasimi”. Acestea subestimeaza numarul de calorii pe care acestea le contin si, in consecinta, mananca mai mult.
Batoane bogate in fibre. Unii folosesc batoanele de ciocolata din aceasta categorie, insa acestea pot contine o lista lunga de ingrediente (radacina de cicoare, sorbitol, xylitol) care pot provoca gaze, diaree, balonare. Este de preferat sa optam pentru alimente naturale bogate in fibre, cum ar fi: legume, fasole,nuci,seminte, fructe si cereale integrale (orezul brun).
Salate cu dressing fara zahar. Cand eliminam zaharul din alimentele folosite, putem adauga grasimi sau carbohidrati care insa in timpul digestiei se transforma inapoi in zahar. Asadar, mai bine incluzi in salate unele ingrediente dulci in mod natural, cu ar fi porumb, morcovi, sfecla sau rosii cherry. In felul acesta nu o sa mai simti nevoia de un dressing care sa contina zahar. Vei folosi doar ulei de masline si otet.
Bauturile fara zahar si sifonul. Acestea nu contribuie cu nimic pentru organism. Ele contin substante chimice artificiale care pot creste pofta de mancare.
Piureuri. Majoritatea contin mai mult de 400 de calorii si cam 50 de grame de zahar. Este de preferat un sandwich cu pui pe paine din cereale integrale, acesta ofera mai multa satisfactie si are mai multa valoare nutritionala.
Iaurturi cu arome de fructe. Desi combinatia de iaurt si fructe pare extrem de sanatoasa, iaurturile cu arome de fructe au un continut foarte mare de zahar. Mai bine folosesti un iaurt normal in care poti adauga fructe, in acest mod vei obtine un amestec mult mai sanatos.
Sursa :www.cosmopolitan.com

Ei stiu insa ca unele alimente nu sunt la fel de sanatoase precum par. Iata cateva categorii de alimente pe care nutritionistii le evita in mod inteligent : 

Sucurile pentru detoxifiere. Le folosim sperand sa ne curatam si intinerim organismul. Ei bine, nu exista cu adevarat nici un astfel de fenomen fiziologic. De cele mai multe ori aceste sucuri au un continut mare de zahar si oricum nu contin fibrele pe care le contin fructele intregi. 

Alimente cu continut scazut de grasimi. De obicei, cand scoatem din dieta noastra un aliment, suntem tentati sa-l inlocuim cu altul. Putem manca insa o portie care contine grasimi naturale. 

Burgerii din curcan. Nu sunt neaparat mai saraci in continutul de grasimi sau mai sanatosi decat burgerii de vita. Burgerii de curcan pot contine mai multa grasime saturata (daca nu se scoate pielea, de exemplu) decat carnea de vita macra.

Pudra de proteine. Majoritatea femeilor folosesc de obicei mai multe proteine decat au nevoie. Chiar daca esti foarte active, aportul de proteine este probabil mult mai mare decat este necesar.

Cerealele realizate cu zaharuri naturale. Par mai sanatoase decat cerealele dulci, dar zaharul sau siropul derivat din alimentele natural, cum ar fi fructele, nu este acelasi lucru cu a manca fructele in sine. Acestea satisfac pofta de dulce si ofera o gama larga de vitamine si minerale esentiale. In plus, atunci cand folosesti surse de hrana cu continut de zahar, acesta devine zahar rafinat, ceea ce il face sa adauge calorii in dieta ta.

Produse alimentare fara gluten. Daca nu ai intoleranta la gluten, nu exista cu adevarat niciun motiv pentru a-l evita. Cele mai multe produse fara gluten – inclusiv snack-uri si produse de patiserie – au aceeasi valoare (uneori mai mare) calorica cu omologii lor care contin gluten.

Biscuiti cu continut scazut de grasimi. Studiile arata ca oamenii mananca prea multe produse etichetate cu “continut redus de grasimi”. Acestea subestimeaza numarul de calorii pe care acestea le contin si, in consecinta, mananca mai mult.

Batoane bogate in fibre. Unii folosesc batoanele de ciocolata din aceasta categorie, insa acestea pot contine o lista lunga de ingrediente (radacina de cicoare, sorbitol, xylitol) care pot provoca gaze, diaree, balonare. Este de preferat sa optam pentru alimente naturale bogate in fibre, cum ar fi: legume, fasole,nuci,seminte, fructe si cereale integrale (orezul brun).   
Salate cu dressing fara zahar. Cand eliminam zaharul din alimentele folosite, putem adauga grasimi sau carbohidrati care insa in timpul digestiei se transforma inapoi in zahar. Asadar, mai bine incluzi in salate unele ingrediente dulci in mod natural, cu ar fi porumb, morcovi, sfecla sau rosii cherry. In felul acesta nu o sa mai simti nevoia de un dressing care sa contina zahar. Vei folosi doar ulei de masline si otet.

Bauturile fara zahar si sifonul. Acestea nu contribuie cu nimic pentru organism. Ele contin substante chimice artificiale care pot creste pofta de mancare.

Piureuri. Majoritatea contin mai mult de 400 de calorii si cam 50 de grame de zahar. Este de preferat un sandwich cu pui pe paine din cereale integrale, acesta ofera mai multa satisfactie si are mai multa valoare nutritionala.

Iaurturi cu arome de fructe. Desi combinatia de iaurt si fructe pare extrem de sanatoasa, iaurturile cu arome de fructe au un continut foarte mare de zahar. Mai bine folosesti un iaurt normal in care poti adauga fructe, in acest mod vei obtine un amestec mult mai sanatos.

Sursa :www.cosmopolitan.com

 


Abonează-te pe

Citește și:

Victor Slav și Anda Adam, revedere după aproape 10 ani de la despărțire! Care a fost reacția celor doi

Nimeni nu bănuia ASTA! Ce secret teribil s-a aflat despre Mihaela Bilic

NOUTATE: Cine este solistul de la CARLA'S DREAMS. Biografie: nume real, data naşterii, căsătorie, copil, divorț, cine este iubita lui

CITEȘTE: Cine este SENSY. Biografia concurentei de la Bravo ai stil! Celebrities

DESCOPERĂ: Cine este ANDA ADAM, noua concurenta de la Bravo ai Stil! Celebrities

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

Andreea Popescu a născut o fetiță: „Anastasia, învierea mea”

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri