Afla cum sa mananci de sarbatori ca sa nu te ingrasi


Sezonul sarbatorilor de iarna – o perioada in care te bucuri impreuna cu prietenii si familia.

In acelasi timp insa, este si un interval in care poti sa te ingrasi foarte mult si foarte rapid. Mancarea este peste tot, de la petrecerile la serviciu, la mesele in familie, iar tu nu reusesti sa te abtii si astfel iei in greutate.

Concentreaza-te pe stabilirea unui echilibru intre mancare, activitate fizica si distractie. Daca urmezi sfaturile de mai jos, poti sa faci fata tentatiilor si sa nu te ingrasi de sarbatori.

Gandeste intr-un mod realist. Nu incerca sa tii diete si cure de slabire in timpul sarbatorilor, pentru ca nu vei reusi sa te stapanesti cand vei vedea bunatatile de pe masa de Craciun. In schimb, cauta sa-ti mentii greutatea si sa nu te ingrasi in aceasta perioada, pentru ca iti va fi dificil sa revii la normal.

Fa cateva exercitii fizice zilnic. Nu este necesar sa mergi la sala de fitness sau sa exagerezi cu efortul fizic, insa sportul te ajuta sa te eliberezi de stres si in plus, previne ingrasarea. Incearca sa faci plimbari in aer curat timp de 10 sau 15 minute la pas grabit, de doua ori pe zi.

Nu sari peste mese. Inainte de a pleca la o petrecere sau o cina in familie, mananca ceva usor, poate o salata sau fructe, pentru a-ti potoli apetitul. Incearca sa iei gustari inainte de mesele principale, pentru a manca mai putin. Nu uita de micul dejun, chiar daca este mai dificil, dupa cina copioasa de aseara.

Mananca pana cand te saturi, nu exagera. Chiar daca este tentant sa incerci toate felurile de mancare de pe masa de Craciun, rezuma-te la ceea ce stii cu siguranta ca iti place si incearca sa alegi optiunea cea mai sanatoasa. Micsoreaza-ti portiile, savureaza mancarea, nu te grabi sa mai pui inca o portie.

Ai grija cu bauturile. Alcoolul poate induce dorinta de a manca mai mult, iar bauturile non-alcoolice sunt pline de zahar si calorii. Consuma alcool cu moderatie si incearca sa te feresti de sucurile carbogazoase ce sunt complet nesanatoase.

Implica-te in alte proiecte. In timpul pe care-l petreci gatind (si gustand!) prajituri, mai bine iti decorezi casa sau faci cadouri handmade. Planifica alte activitati impreuna cu familia si prietenii ce nu se rezuma la mancare.

Daca gatesti, incearca sa faci cateva ajustari mancarurilor specifice pentru a le face mai sanatoase. Iata cateva idei.

– Inlatura stratul de grasime ce apare la suprafata piftiei, racitura fiind gustoasa si fara grasime
– Pune multe legume in salata si foloseste doar suc de lamaie, in loc de maioneza
– Curata pielita de pe puiul rotisat si indeparteaza grasimea de pe carne
– Foloseste lapte cu continut redus de grasime
– Nu mai pune crutoane in supa crema
– Inlocuieste frisca din prajituri cu creme mai lejere
– Adauga fructe in loc de glazura la torturi

Bucura-te de sarbatori, planifica-ti activitati distractive si incorporeaza retete sanatoase intre atatea bunatati de Craciun. Nu te stresa prea mult ca te vei ingrasa, insa mananca echilibrat iar corpul tau iti va multumi.
Sursa: www.curademiere.ro


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

Ela Crăciun, la urgență cu fiica ei pe timp de pandemie! "Dureri foarte mari"

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri