Afla cate kilograme te ingrasi de Paste si ce sa faci ca sa iti mentii greutatea


“Castigul” ponderal dupa Paste este de la unu pana la trei kilograme, numai masa traditionala putand ajunge la 4.000 – 5.000 de kcal, spune nutritionistul Lygia Alexandrescu, in opinia careia este util sa existe o strategie alimentara pentru aceste zile in care mesele sunt interminabile si cantitatile ingerate, greu de controlat.

“Aceasta perioada este speciala prin incarcatura ei emotionala, insa si din punct de vedere culinar si nutritional are o serie de particularitati.Astfel, Sarbatorile Pascale sunt o ocazie importanta, bogata in mese multe si copioase, portii mari si gazde care nu se pot refuza… si bineinteles ca toate acestea sunt stropite cu licori bahice de cea mai buna calitate si la ore tarzii. In general, dupa Paste, ‘castigul’ ponderal este de 1 pana la 3 kg. (…) Nu trebuie uitat ca aportul energetic la o masa traditionala de Paste poate ajunge pana la 4.000 — 5.000 kcal”, declara Lygia Alexandrescu.

Ea spune ca fiecare persoana isi poate calcula orientativ care sunt valorile nutritionale pe care le consuma avand in vedere ca meniurile traditionale preparate vor contine miel si oua.

“Traditionalele meniuri preparate cu aceasta ocazie vor contine din abundenta carne de miel si oua. La protap sau la cuptor, in bors sau in drob, carnea de miel este o prezenta delicioasa a acestei perioade. Din punct de vedere nutritiv, carnea de miel este recomandata, intrucat ea contine o cantitate mare de proteine, vitamine si microelemente nutritive”, precizeaza nutritionistul.

Astfel, intr-o portie de 100 g de carne de miel sunt furnizate 260 kcal, 88% din necesarul de vitamina B12 si 40% din necesarul de proteine, dar si 25% din cantitatea de colesterol permisa/zi.

“Nu trebuie uitat faptul ca un consum mare de carne de miel sau de alt animal tanar poate creste nivelul acidului uric din sange. La fel si despre oua putem vorbi ca despre niste adevarate complexe energetice naturale care trebuie consumate totusi cu masura. Din analiza unui ou de marime medie — 60 g, rezulta 33,4 g albus si 16,6 g galbenus, o valoare energetica de 100 kcal, un aport de proteine de aproape 30% din doza zilnica recomandata, dar si de peste 60% colesterol”, explica Lygia Alexandrescu.

In opinia acesteia, doua dintre cele mai consumate alimente din aceasta perioada — miel si oua — furnizeaza o serie de nutrienti necesari bunei functionari a organismului, insa trebuie consumate cu moderatie si asociate cu multe salate de legume de sezon, preparate in abur sau, cel mai indicat, crude.
Totodata, afirma nutritionistul, este util sa existe o strategie alimentara pentru aceste zile in care mesele sunt interminabile si cantitatile ingerate, greu de controlat.
Citeste continuarea pe: www.doctorulzilei.ro


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Lifestyle

Victor Ponta împlinește vârsta de 47 de ani. Cum arăta în urmă cu aproape 30 de ani GALERIE FOTO

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri