Adevarul despre combinatia de rosii cu branza! Cum sa o consumi ca sa nu-ti faca rau!


Medicul nutritionist Mihaela Bilic iti spune care este adevarul despre rosiile cu branza pe pagina sa de Facebook.

 

"Ce poate fi mai savuros, delicios si de sezon decat rosiile cu branza...fara paine, o sa spuneti, ca sa nu ne ingrasam:( Problema e ca nu painea ingrasa (sau nu la fel de tare) precum branza. Si cand spun branza ma refer la orice tip de branzeturi, indiferent de cat sunt de sarate: cas si telemea proaspata, telemea veche (maturata), mozzarella, cascavaluri, branza de burduf sau framantata.
Desi contine la fel de multe proteine ca si carnea si pestele, in branzeturi avem de 3 ori mai multa grasime. In plus o felie de branza de 100g o mananci intr-o clipa, la carne e mai mult de mestecat. Apropo de gramaj, portia corecta de branza e de 70g, adica acele pachete ridicol de mici de la supermarket contin 3 portii!!
Unde sunt vremurile in care cumparai branza cu calupul? Acum asist la o adevarata conspiratie a producatorilor, parca si-au propus cu totii sa ne invete ce inseamna portia corecta! O felie mare cat palma si groasa de un deget are DOAR 200g si e pretios pusa intr-un pachet individual tras in vid. Deja cand gasesti pachete de jumatate de kilogram se numeste desfrau:)
E spre binele nostru, credeti-ma! E usor sa mananci prea multa branza daca bucata e mare. Asa, cu pachetul mic, esti mai atent. Nu de alta dar branza nu e prietena siluetei, nu e un aliment de baza, care se mananca cu sutele de grame. Branza e un rasfat, un condiment, un ingredient al mancarii. Si da, puteti manca fara grija rosii cu branza, cu conditia ca rosiile sa ocupe 80% din farfuria voastra. Cu alte cuvinte puneti cateva cubulete de branza peste un castron de rosii. Si atentie la ulei, branza are deja grasimea inclusa!", scrie Mihaela Bilic pe Facebook.

"Ce poate fi mai savuros, delicios si de sezon decat rosiile cu branza...fara paine, o sa spuneti, ca sa nu ne ingrasam:( Problema e ca nu painea ingrasa (sau nu la fel de tare) precum branza. Si cand spun branza ma refer la orice tip de branzeturi, indiferent de cat sunt de sarate: cas si telemea proaspata, telemea veche (maturata), mozzarella, cascavaluri, branza de burduf sau framantata. 

Desi contine la fel de multe proteine ca si carnea si pestele, in branzeturi avem de 3 ori mai multa grasime. In plus o felie de branza de 100g o mananci intr-o clipa, la carne e mai mult de mestecat. Apropo de gramaj, portia corecta de branza e de 70g, adica acele pachete ridicol de mici de la supermarket contin 3 portii!!

Unde sunt vremurile in care cumparai branza cu calupul? Acum asist la o adevarata conspiratie a producatorilor, parca si-au propus cu totii sa ne invete ce inseamna portia corecta! O felie mare cat palma si groasa de un deget are DOAR 200g si e pretios pusa intr-un pachet individual tras in vid. Deja cand gasesti pachete de jumatate de kilogram se numeste desfrau:)

E spre binele nostru, credeti-ma! E usor sa mananci prea multa branza daca bucata e mare. Asa, cu pachetul mic, esti mai atent. Nu de alta dar branza nu e prietena siluetei, nu e un aliment de baza, care se mananca cu sutele de grame. Branza e un rasfat, un condiment, un ingredient al mancarii. Si da, puteti manca fara grija rosii cu branza, cu conditia ca rosiile sa ocupe 80% din farfuria voastra. Cu alte cuvinte puneti cateva cubulete de branza peste un castron de rosii. Si atentie la ulei, branza are deja grasimea inclusa!", scrie Mihaela Bilic pe Facebook.

 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

Bebelușul plângea iar Dinu Maxer a întrebat-o pe Deea: ”Alăptezi aici?” Cum a răspuns soția cântărețului?

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri