Acestea sunt cele mai bune surse de vitamina C! Consuma-le cat mai des!


Acestea sunt cele mai bune surse de vitamina C! Consuma-le cat mai des!

Cele mai bune surse alimentare de vitamina C sunt alimentele de origine vegetala, in special fructele si legumele.

 

Din categoria fructelor cu cel mai mult acid ascorbic in compozitie fac parte
- pepenele galben;
- citricele (lamaile, portocalele, grepfrutul);
- fructele de kiwi;
- mango;
- papaya;
- ananasul;
- capsunele;
- zmeura;
- afinele;
- merisoarele;
- pepenele verde.
Legumele cu cel mai mare continut de vitamina C sunt
- broccoli-ul;
- varza de Bruxelles;
- conopida;
- spanacul;
- varza;
- legumele cu frunze verzi;
- cartofii;
- cartofii dulci;
- rosiile;
- sucul de rosii;
- dovleacul;
- etc.
Unele tipuri de cereale pentru micul dejun si bauturi sunt, de asemenea, fortificate cu vitamina C. Cea mai buna sursa de acid ascorbic sunt fructele si legumele crude. Continutul de vitamina C din alimente scade odata cu expunerea acestora la temperaturi crescute sau la oxigenul din aer, atunci cand sunt feliate.
Un buchet de broccoli proaspat, lasat la temperatura camerei timp de 6 zile, isi pierde pana la 80% din continutul de acid ascorbic. Congelata timp de un an, varza kale poate sa isi piarda jumatate din cantitatea de vitamina C. Conservarea legumelor si a fructelor reduce si ea considerabil din continutul acestui nutrient esential.
Sursa: sfatulmedicului.ro

Din categoria fructelor cu cel mai mult acid ascorbic in compozitie fac parte

- pepenele galben;
- citricele (lamaile, portocalele, grepfrutul);
- fructele de kiwi;
- mango;
- papaya;
- ananasul;
- capsunele;
- zmeura;
- afinele;
- merisoarele;
- pepenele verde.



Legumele cu cel mai mare continut de vitamina C sunt

- broccoli-ul;
- varza de Bruxelles;
- conopida;
- spanacul;
- varza;
- legumele cu frunze verzi;
- cartofii;
- cartofii dulci;
- rosiile;
- sucul de rosii;
- dovleacul;
- etc.

Unele tipuri de cereale pentru micul dejun si bauturi sunt, de asemenea, fortificate cu vitamina C.
Cea mai buna sursa de acid ascorbic sunt fructele si legumele crude. Continutul de vitamina C din alimente scade odata cu expunerea acestora la temperaturi crescute sau la oxigenul din aer, atunci cand sunt feliate. 

Un buchet de broccoli proaspat, lasat la temperatura camerei timp de 6 zile, isi pierde pana la 80% din continutul de acid ascorbic. Congelata timp de un an, varza kale poate sa isi piarda jumatate din cantitatea de vitamina C. Conservarea legumelor si a fructelor reduce si ea considerabil din continutul acestui nutrient esential.

Sursa: sfatulmedicului.ro

 


Abonează-te pe

Citește și:

|| NOUTATE || Ce operații estetice are Loredana Groza

ȘOCANT! Cum făceau amor femeile în URSS 😱😱😱

|| NOUTATE || Cine este ANDA ADAM. Biografia concurentei de la Bravo ai Stil! Celebrities

|| NOUTATE || Cine este Nicoleta Nucă. Biografia concurentei de la Bravo ai Stil! Celebrities

|| NOUTATE || Cine este Sensy. Biografia concurentei de la Bravo ai stil! Celebrities

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Pentru tine

|| DESCOPERĂ || Dieta de slăbit 5 kg într-o săptămână. Cum să topeşti kilogramele nedorite

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri