8 feluri de mancare care nu sunt atat de sanatoase pe cat crezi! 


Te gandesti sa-ti schimbi dieta, pentru ca ai vrea sa manaci mai sanatos? Stii ca daca iti pregatesti singura mancarea si nu apelezi la alimentele semipreparate sau comandate de la restaurant, sigur vei manca mai sanatos. Nutritionistii incearca sa te convinga sa te apuci de gatit spunandu-ti ca si unele alimente pe care le crezi sanatoase, nu sunt deloc asa.

In ultima periaoda, din ce in ce mai multe persoane inceraca sa gasească alternative sanatoase in ceea ce priveste alimentatia. Din cauza acestei schimbari industria alimentelor „sanatoase” a crescut astronomic in ultimii ani. Pentru a acoperi dorinta consumatorilor pentru alimente naturale, industria alimentara s-a comportat atent, dar si viclean in privinta reclamelor si etichetelor la alimentele naturale. Sa faci alegeri in cunostinta de cauza cand cumperi mancare poate fi o sarcina descurajanta.

Iata cateva greseli alimnetare facute de multi oameni care cred ca mananca senator, descoperite la pacientii sai de prof. dr. William Cole, un nutritionist celebru, profesor la Universitatea din Los Angeles, SUA.

1. Majoritatea uleiurilor de gatit

Pe primul loc al listei alimententelor “sanatoase”, sunt uleiurile din seminte. Uleiuri facute din rapita, soia sau porumb sunt etichetate ca fiind alegeri sanatoase pentru inima atunci cand sunt folosite la gatit. Problema cu aceste uleiuri este ca sunt foarte bogate in grasimi Omega 6. O dieta bogata in astfel de grasimi va cauza inflamatii in organism, care sunt de obicei cauza bolilor degenerative, ca diabetul si bolile de inima. Solutia : incercati sa gatiti cu ulei de cocos sau unt clarificat iar pentru salate folositi ulei extra virgin de masline sau de avocado.

2. Nuci sau alune cumparate din magazine

Nucile sau alunele vandute in magazine sunt prajite de obicei in uleiurile despre care vorbeam mai sus. Mai contin si acizi grasi trans hidrogenati, care contribuie la agravarea bolilor cronice. Alta problema care apare cand vorbim de nuci si alune prajite este ca grasimile mononesaturate şi polinesaturate ale nucilor sunt foarte expuse oxidarii la temperaturi ridicate. Asa ca de multe ori alunele sau nucile cumparate sunt rancede, iar grasimile bune sunt tranformate in grasimi rele. Solutia: inmuiati alunele naturale si prajiti-le la o temperatura medie timp de 10-20 de minute. Aceasta poate fi o solutie sa beneficiati de toate beneficiile nutritionale care sunt in aceste alimente.

3. Nectarul de agave

Acest indulcitor popular este descris pe etichete ca fiind sanatos. Alimente ca nectarul de agave sunt etichetate ca avand un indice glicemic mic si prin urmare o alegere mai buna pentru o dieta sanatoasa. Indexul glicemic categoriseste glucidele in functie de cat de repede se va ridica concentratia de zahar din sange. Aceasta categorisire este in opinia mea nutritionsitului american prea simpla si nu trebuie folosita pentru a determina care mancare este buna si care este rea. Nectarul de agave este un aliment puternic procesat si bogat in fructoza. Fructoza, chiar daca are un indice glicemic mic, are un impact negativ asupra corpului. Ficatului ii ia ceva timp ca sa transforme fructoza in glucoza, glicogen, lactoza si grasimi. Nectarul de agave si alte alimente bogate in fructoza au impact puternic asupra ficatului si contribuie la boli hepatice si deficit de insulina. Solutia: folositi, cu moderatie, sirop de stevie, miere sau sirop de artar light pentru indulcire.

4. Mancarurile cu putine grasimi

Sunt multi ani de cand grasimea a fost scoasa din mancare pentru ca ni s-a spus ca ne va bloca arterele si ne va ingrasa. De cand am primit acest sfat gresit, am devenit si mai grasi. Este foarte clar ca avem nevoie de grasimi sanatoase pentru a fi sanatosi. Creierul, sistemul imunitar, hormonii si functionarea celulelor depind de acest element. Si, atunci cand o mancare este etichetata drept saraca in grasimi, pe langa faptul ca nu are grasimile necesare organismului, de obicei eticheta “cu putine grasimi” inseamna ca acestea au fost inlocuite cu chimicale sau zahar procesat. Grasimea nu ne imbolnaveste sau ne ingrasa. Ce am facut cu grasimea este adevarata problema. Grasimea procesata, uleiurile procesate sau grasimile partial hidrogenate vor duce la boli cronice. Solutia: consumati mancaruri cu grasimi bune. Avocado, ulei de cocos, kefir, oua naturale si daca vreti si carne, pestele prins in mare si vita hranita doar cu iarba .

5. Mancarurile fara zahar

Aceasta etichetare gresita aduce confuzie in randul celor care vor sa evite zaharul. Acestia consuma alimente sau bauturi fara zahar crezand ca aleg cea mai buna varianta. Nu e un secret ca indulcitorii artificiali utilizati in multe bauturi fara zahar sunt in legatura cu boli cronice grave, si duc la ingrasarea celor care le consuma. Un studiu publicat de jurnalul american pentru nutritie arata ca dupa consumul a doar 340 de grame de bautura fara zahar pe saptamana, riscul de diabet creste cu 33 la suta, iar consumul a 600 de grame creste riscul de diabet cu la 66 la suta. Nutritionsul nu sugereaza sa treceti acum la sucurile normale. Este ca si cum ar trebui sa alegi intre doua otravuri lente. Nu alegeti nici una. Solutia : incercati sa beti apa minerala in care puneti zeama de lamaie, lime sau fructe de padure

6. Alimentele din cereale integrale

Cercetarile arata ca painea din cereale integrale ridica nivelul zaharului din sange la nivelul la care ajunge dupa ce consumati o doza de suc. Tratarea cerealelor creeaza super zaharuri si creste nivelul glutenului, iar amandoua sunt extrem de periculoase pentru organism. Solutia: incercati alimente facute din faina de cocos, amidon de arorut, făină de tapioca, faina de patlagina sau faina de migdale.

7. Gustari fara gluten

Popularitatea gustarilor fara gluten a adus pe piata multa mancare fara valori nutritive. Acestea contin de obicei uleiuri rancede, zahar si cereale procesate pentru eliminarea glutenului. Doar pentru ca un aliment este etichetat “fara gluten” nu inseamna ca este sanatos. Solutia: gustari fara gluten facute acasa: chipsuri din cartofi dulci sau nap.

8. Alimente etichetate ca fiind naturale

A numi un aliment “natural” este probabil una dintre cele mai comune tehnici de marketing. Problema apare atunci cand cineva cumpara aceste alimente bazandu-se doar pe ce scrie pe eticheta, ceea ce de cele mai multe ori inseamna sa te bazezi pe noroc. Cuvantul “natural” folosit pe etichete nu insemna nimic. Orice aliment poate fi numit natural. Nu conteaza cat de procesat este sau lipsit de nutrienti este, el poate fi etichetat drept natural. Solutia: cititi nu doar eticheta, ci si ce contine ceea ce cumparati. Si daca seamana cu un proiect la chimie sau gasiti ingrediente de care am vorbit pana acum, faceti economie si nu cumparati.

 

sursa: mindbodygreen.com

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Divertisment

Duminica, la „Asta-i Romania!”; Ingeri printre oameni

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri