4 mituri despre metabolism si ingrasare. Afla acum care este adevarul!


Multi cred ca metabolismul inseamna doar viteza cu care cineva arde caloriile ingerate si pierde in greutate.

Metabolismul inseamna deopotriva si descompunere si construire.
Pentru ca metabolismul sa functioneze corect, trebuie sa existe un echilibru intre aceste doua functii: catabolism - inseamna descompunerea legaturilor chimice pentru eliberarea energiei si anabolism - proces prin care energia este stocata in corp sub forma de carbohidrati si grasimi, pentru a fi utilizata ulterior. Iata care sunt cele mai mari mituri referitoare la metabolism:

Mit 1 – Persoanele slabe au un metabolism mai rapid

Se vorbeste tot mai mult despre accelerarea metabolismului ca si metoda de slabire, desi metabolismul nu este singurul vinovat al luarii in greutate. Ingrasarea din cauza unor tulburari metabolice endocrine este mult mai rara (5% din cazuri) decat ingrasarea din cauza supraalimentatiei. Atunci cand primesti o cantitate prea mare de calorii, corpul este obligat sa-si faca rezerve, transformand astfel substantele nutritive in grasimi, pe care le depoziteaza in diferite zone ale corpului, in functie de constitutia sau stilul de viata al fiecarei persoane, caracterizat prin activitatea zilnica, numarul de ore de somn, etc. Cu totii am intalnit persoane care mananca oricat si oricand si nu se ingrasa. Primul lucru pe care suntem tentati sa-l spunem despre aceste persoane care mananca mult si raman la fel de slabe este ca au arderile metabolice mai rapide. Potrivit medicului Yoni Freedhoff, asistent profesor de la Universitatea din Ottawa, nu doar un metabolism lent sau lenes este principalul vinovat pentru luarea in greutate. Muschii, in mod deosebit au un efect mult mai mare asupra cantitatii de calorii pe care cineva le arde in timpul unei zile. Dintre doua persoane cu aceeasi greutate, cea care are o cantitate mai mare de muschi va avea implicit si  cel mai rapid metabolism. Din acest motiv, pentru a slabi, este important ca regimul alimentar sa fie asociat si cu un program de exercitii, pentru intarirea muschilor. Cercetarile au descoperit ca o masa musculara mai mare poate accelera pierderea in greutate mult mai eficient decat o fac dietele.

Mit 2 – Saritul peste mese incetineste metabolismul

Un alt mit legat de metabolism este ca cei care isi doresc sa dea jos cateva kilograme trebuie sa manance mai des. In realitate, cat de des mancam are foarte putin de-a face cu rata metabolica. Medicii nutritionisti spun ca un impact mai mare asupra metabolismului il au cantitatea si calitatea meselor decat frecventa lor. Este adevarat ca atunci cand mancam o data la 4 ore avem posibilitatea sa controlam portiile si senzatia de foame. Iar persoanele care sufera de pofte alimentare sau care au nevoi dietetice speciale pot extrage beneficii din adoptarea unei astfel de diete, cu ai multe mese pe zi.  Pentru restul lumii insa, cei mai importanti factori raman cantitatea si calitatea alimentelor pe care le consuma.

Mit 3 – Daca mancam seara ne ingrasam

“Evitati sa mancati seara tarziu sau inainte de culcare”. Acesta este unul din cele mai populare sfaturi de nutritive din toate timpurile. Din pacate, simpla abtinere de la a manca seara tarziu nu este suficienta pentru a preveni ingrasarea. Hormonii, calitatea alimentelor, continutul alimentelor si consumul de energie sunt factorii care influenteaza modul in care corpurile noastre depoziteaza gresimea. Adevarul este ca mancatul tarziu nu poate avea un efect negativ asupra greutatii corporale daca vom manca alimente care contin caloriile potrivite. Persoanele care mananca alimente sanatoase in portii moderate nu vor observa nici o diferenta intre mancatul noaptea si mancatul la orice alta ora a zilei, desi este bine sa se respecte un program al meselor . In loc sa ne concentram asupra orelor la care mancam, trebuie sa acordam mai multa atentie la ce si cat de mult mancam. De exemplu, daca mancam o inghetata sau o prajitura seara tarziu nu este mai rau decat daca o mancam la lata ora din zi. Efectul negativ este acelasi.

Mit 4 – Nu avem nici un control asupra metabolismului

Acest mit este demontat, deoarece avem posibilitatea sa crestem rata de ardere a caloriilor din corpul nostrum prin foarte multe metode, cum ar fi:
-    Adoptarea unui program de exercitii fizice zilnice pentru construirea unei mase musculare puternice
-    Odihna si somnul suficient, care influenteaza nu doar starea de spirit si randamentul zilei urmatoare, ci si metabolismul. Cercetatorii au descoperit ca cei care dorm putin sunt mai infometati, deoarece au o capacitate scazuta de a controla nivelul de zahar din sange.
-    Consumul suficient de apa. Cercetatorii au descoperit ca apa are un impact semnificativ asupra numarului de calorii pe care corpul nostru le arde in timpul zilei, datorita unui proces numit termogeneza, in care organismul trebuie sa arda calorii pentru a incalzi apa la temperature corpului. Hidratarea (care se face numai cu apa, nu cu alte bauturi) adecvata ajuta de asemenea corpul sa regleze matabolismul corpului.
-    Studiile au aratat de asemenea ca la persoanele care beau cafea, arderile metabolice sunt mult mai mari.
Sursa : www.lataifas.ro


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Specialisti

Cât de multă cafea putem bea zilnic? Nutriționistul Gianluca Mech ne spune când ne poate afecta sănătatea!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri