4 greseli capitale care iti influenteaza somnul. Sigur nu te-ai gandit la ele pana acum


Foarte multe persoane comit aceste greseli, fara sa-si dea seama. Ele iti influenteaza somnul, sanatatea si frumusetea.

Somnul vindeca organismul de efectele nocive ale mediului. In timpul noptii iti incarci bateriile, corpul ia o binemeritata pauza, iar tu te deconectezi cu adevarat. Din pacate, insa, putine sunt persoanele care pot spune cu sinceritate ca dorm bine si ca au parte de odihna de care au nevoie. Uneori nici nu iti dai seama care sunt cauzele lipsei de concentrare, a problemelor cu greutatea sau a celor legate de sanatatea pielii. Legatura dintre toate? Lipsa unui somn cu adevarat odihnitor. Iata, asadar, care sunt greselile capitale pe care le fac cele mai multe persoane si care le influenteaza calitatea odihnei:

1. Cea mai mare greseala pe care o poti face si cea care te costa cel mai mult

Una dintre cele mai mari si cele mai frecvente greseli cand vine vorba despre somn este concesia cu privire la pat si la saltea. O saltea de slaba calitate nu iti va oferi doar nopti nedormite, ci si dureri de spate si de cap. Mai mult decat atat, nu uita ca saltele nu sunt facute sa dureze o viata si dupa cativa ani ele trebuie schimbate.

Iti poti imagina cat de bine ai dormi pe una dintre aceste saltele? Cu o astfel de saltea noua poti spune adio sforaitului partenerului, durerilor de spate, dar si diminetilor grele si in care te simti mai obosita decat atunci cand te-ai culcat. In plus, pretul lor este atat de mic, incat ar fi pur si simplu pacat sa-ti mai petreci si o singura noapte pe vechea saltea.

2. Cand, cat si ce mananci. Chiar si alimentele sanatoase iti pot strica somnul

Probabil stiai deja ca nu trebuie sa mai bei cafea sau bauturi care contin cofeina dupa-amiaza, insa si unele alimente iti pot alunga somnul. Dulciurile consumate dupa ora 18.00 nu sunt numai inamicii siluetei, ci si ai somnului. Nici fructele sau sucurile de fructe nu sunt recomandate seara. Salata de fructe plina de vitamine si de nutrienti este foarte sanatoasa, dar ar trebui consumata in prima parte a zilei, pentru ca are efect energizant.

O alta greseala este cina prea grea. Masa de seara trebuie sa fie usoara – legume fierte, carne slaba, salate. Nu trebuie sa exagerezi nici cu cantitatea de mancare. Consuma portii cat mai mici la finalul zilei, in caz contrar, somnul tau va avea de suferit.

3. Un dormitor in care este prea cald iti distruge odihna

Acorda o atentie sporita temperaturii din dormitorul tau. In cazul in care este prea cald, somnul tau va avea de suferit. Temperatura ideala in dormitor in timpul noptii este cuprinsa intre 18 si 20 de grade Celsius. De obicei, folosesti si o patura sau o pilota, asa ca nu ai niciun motiv sa supraincalzesti aceasta incapere. Nu uita sa aerisesti bine camera inainte sa mergi la culcare, inclusiv iarna. Aerul proaspat te va ajuta sa ai parte de un somn odihnitor.

4. Adormi cu televizorul pornit? Este una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face

In dormitor nu ar trebui sa ai televizor, aceasta camera este destinata doar somnului, asa ca nu ai nevoie de alte electronice aici. Lasa deoparte telefonul, tableta si laptopul inainte de culcare. Opteaza, in schimb, pentru o carte sau pentru o revista. Vei vedea ca, odata ce faci aceste schimbari, vei reusi sa dormi mult mai bine decat inainte.

Tu faci vreuna dintre aceste greseli?

Sursa foto: Shutterstock

 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Lifestyle

Victor Ponta împlinește vârsta de 47 de ani. Cum arăta în urmă cu aproape 30 de ani GALERIE FOTO

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri