10 recomandari pentru zilele de sarbatoare din viata ta


Se spune ca obtii ceea ce masori, adica daca iti doresti mult de tot sa obtii ceva, sunt sanse mari sa-ti mobilizezi toata energia in acel scop.

 

Mancarea chiar este doar una din activitatile interesante din cursul unei zile, in care avem stare buna/bunastare, alaturi de exercitiile fizice, meditatie, citit, joc, relationarea cu persoane dragi noua, somn - ca si cum am fi intr-o vacanta continua, "vacanta" vietii noastre, mai ales de sarbatori, cand avem mai mult timp liber si atat de multe de facut.
Alimentatia sanatoasa are cateva caracteristici:
1. cantitatea de alimente este potrivita tipului de activitate fizica din fiecare zi- exista un concept care se numeste piramida nutritiei corecte, care ne arata cantitatea din fiecare tip de aliment necesara in alimentatia zilnica - cele mai multe portii, in cursul unei zile ar fi bine sa fie formate din cereale integrale, apoi fructe si legume, zarzavaturi, urmeaza proteinele de origine animala: carne, lapte, branza, oua si in varful piramidei, in cantitate mica, dulciuri concentrate in zahar si grasimi de origine animala.
2. calitatea alimentelor este controlata - este important sa cumpar de la producatori despre care stiu cum au crescut gainile a caror carne si oua le consum, ce tratamente au folosit pentru culturile de legume si zarzavaturi, fructe, ce compozitie de secara si seminte are painea pe care o cumpar, aditivii, conservantii si este tot mai simplu sa urmaresc etichetele produselor, chiar daca e necesar un minim efort de a citi ce este scris pe fiecare eticheta.
3. numarul de mese din fiecare zi este echilibrat - ideal sunt 3 mese si 2 gustari, astfel incat intervalul dintre mese sa fie mai mic de 4 ore
4. orarul meselor - este cunoscut faptul ca principala masa este bine sa fie micul dejun, pana in ora 9:00 - micul dejun cu cereale integrale si lapte, oua si tartine cu branza, cafea la ora 7, cateva fructe in jurul orei 10, pauza de masa la 13:00 cu supa si gratar cu legume si mai apoi biscuti integrali la ora 17:00, iar seara salata.
5.modul de preparare pastreaza proprietatile nutritive ale alimentelor - este important sa aleg alimente neprocesate industrial, carne fiarta sau gratar si nu mezeluri, leguminoase preparate in casa (daca este necesar sa fie preparate si nu se pot consuma crude) prin fierbere sau coacere si nu prin prajit, fructele sa le consum crude si nu compot sau dulceata, salate crude si nu preparata termic.
Sursa

Mancarea chiar este doar una din activitatile interesante din cursul unei zile, in care avem stare buna/bunastare, alaturi de exercitiile fizice, meditatie, citit, joc, relationarea cu persoane dragi noua, somn - ca si cum am fi intr-o vacanta continua, "vacanta" vietii noastre, mai ales de sarbatori, cand avem mai mult timp liber si atat de multe de facut.

Alimentatia sanatoasa are cateva caracteristici:

1. cantitatea de alimente este potrivita tipului de activitate fizica din fiecare zi- exista un concept care se numeste piramida nutritiei corecte, care ne arata cantitatea din fiecare tip de aliment necesara in alimentatia zilnica - cele mai multe portii, in cursul unei zile ar fi bine sa fie formate din cereale integrale, apoi fructe si legume, zarzavaturi, urmeaza proteinele de origine animala: carne, lapte, branza, oua si in varful piramidei, in cantitate mica, dulciuri concentrate in zahar si grasimi de origine animala.

2. calitatea alimentelor este controlata - este important sa cumpar de la producatori despre care stiu cum au crescut gainile a caror carne si oua le consum, ce tratamente au folosit pentru culturile de legume si zarzavaturi, fructe, ce compozitie de secara si seminte are painea pe care o cumpar, aditivii, conservantii si este tot mai simplu sa urmaresc etichetele produselor, chiar daca e necesar un minim efort de a citi ce este scris pe fiecare eticheta.

3. numarul de mese din fiecare zi este echilibrat - ideal sunt 3 mese si 2 gustari, astfel incat intervalul dintre mese sa fie mai mic de 4 ore

4. orarul meselor - este cunoscut faptul ca principala masa este bine sa fie micul dejun, pana in ora 9:00 - micul dejun cu cereale integrale si lapte, oua si tartine cu branza, cafea la ora 7, cateva fructe in jurul orei 10, pauza de masa la 13:00 cu supa si gratar cu legume si mai apoi biscuti integrali la ora 17:00, iar seara salata.

5.modul de preparare pastreaza proprietatile nutritive ale alimentelor - este important sa aleg alimente neprocesate industrial, carne fiarta sau gratar si nu mezeluri, leguminoase preparate in casa (daca este necesar sa fie preparate si nu se pot consuma crude) prin fierbere sau coacere si nu prin prajit, fructele sa le consum crude si nu compot sau dulceata, salate crude si nu preparata termic.

Sursa

 


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

Bebelușul plângea iar Dinu Maxer a întrebat-o pe Deea: ”Alăptezi aici?” Cum a răspuns soția cântărețului?

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri