Un cercetator a transformat celulele cancerigene in celule normale!

Un cercetator a reusit sa transforme celulele pancreatice cancerigene in celule normale.

Prognozele pe care le primesc pacientii care sufera de adenocarcinoamele pancreatice, cea mai obisnuita forma de cancer care afecteaza acest organ, nu sunt tocmai optimiste. In general, medicii ii informeaza ca mai de trait in jur de sase luni.

Cercetatorii sustin, insa, intr-un nou studiu, ca celulele pancreatice adenocarcinom pot fi ”convinse” sa se transforme inapoi in celule sanatoase, o descoperire care ar putea duce la dezvoltarea unui nou tratament.

”Pentru prima data am aratat ca expresia in exces a unei gene poate reduce potentialul de promovare a tumorii a celulelor pancreatice adenocarcinom, dar si sa le programeze catre starea initiala a celulei”, a explicat autoarea studiului Pamela Itkin-Ansari.

”Celulele cancerigene ale pancreasului au o <> pe care speram sa o exploatam”, a adaugat ea.

Echipa formata din oamenii de stiinta de la Sanford-Burnham, UC San Diego si Universitatea Purdue a inceput prin a creste celule cancerigene pancreatice in laborator, celule pe care le-au determinat sa produca in cantitati mai mari proteina E47.

Aceasta este legata de o anumita secventa din ADN care controleaza genele implicate in crestere si diferentiere.

Rezultatul acestui experiment a fost ca celulele s-au oprit din crestere si au inceput sa se transforme inapoi in celule normale.

Principalul motiv pentru care cancerul pancreatic este letal pentru majoritatea pacientilor tine de stadiul in care este descoperita boala. Simptomele, scaderea in greutate, durerile abdominale si icterul, se manifesta cand tumoarea ajunge sa aiba o dimensiune considerabila, iar boala sa se fi raspandit deja in organism.
Sursa: www.doctorulzilei.ro