Surse excelente de proteine in perioada postului! Ce sa incluzi in dieta!


Surse excelente de proteine in perioada postului! Ce sa incluzi in dieta!

Pentru cei care aleg, din diverse motive - religioase sau de sanatate -, sa posteasca sau sa urmeze o dieta vegetariana, nutritionistii fac o serie de recomandari.

 

Aproape toate alimentele, cu exceptia alcoolului si zaharului, sunt surse de proteine: cartofii, painea integrala, orezul, spanacul, broccoli, alunele, mazarea, untul de arahide, tofu, laptele de soia si lintea sunt doar cateva exemple de surse de proteine vegetale.
"Dietele vegetariene sunt sarace in lipide, ceea ce explica incidenta scazuta la boli cardiovasculare, afectiuni cronice si cancer la vegetarieni. Surse de grasimi care ar putea fi utilizate limitat sunt: uleiul de masline, nucile, alunele, untul de alune, semintele, avocado si nuca de cocos.
O problema ar fi vitamina D, ea nu se gaseste in alimentele vegetariene, dar organismul o poate sintetiza prin expunere la soare. Expunerea la soare pe timpul verii timp de 15 minute, de 2-3 ori pe saptamana, este suficienta pentru sinteza vitaminei D", arata nutritionistul.
Calciul, mineralul necesar unui sistem osos echilibrat, se gaseste in: legume proaspete cu frunze verzi (salata verde), tofu, seminte de susan, soia, smochine si broccoli.
Lygia Alexandrescu spune ca zincul este furnizat de alimentele vegetariene, chiar in cantitate mai mare decat cea recomandata zilnic. Se gaseste in cereale neprelucrate, legume proaspete si nuci.
Citeste mai multe aici.

Aproape toate alimentele, cu exceptia alcoolului si zaharului, sunt surse de proteine: cartofii, painea integrala, orezul, spanacul, broccoli, alunele, mazarea, untul de arahide, tofu, laptele de soia si lintea sunt doar cateva exemple de surse de proteine vegetale.



"Dietele vegetariene sunt sarace in lipide, ceea ce explica incidenta scazuta la boli cardiovasculare, afectiuni cronice si cancer la vegetarieni. Surse de grasimi care ar putea fi utilizate limitat sunt: uleiul de masline, nucile, alunele, untul de alune, semintele, avocado si nuca de cocos. O problema ar fi vitamina D, ea nu se gaseste in alimentele vegetariene, dar organismul o poate sintetiza prin expunere la soare. Expunerea la soare pe timpul verii timp de 15 minute, de 2-3 ori pe saptamana, este suficienta pentru sinteza vitaminei D", arata nutritionistul.


Calciul, mineralul necesar unui sistem osos echilibrat, se gaseste in: legume proaspete cu frunze verzi (salata verde), tofu, seminte de susan, soia, smochine si broccoli.

Lygia Alexandrescu spune ca zincul este furnizat de alimentele vegetariene, chiar in cantitate mai mare decat cea recomandata zilnic. Se gaseste in cereale neprelucrate, legume proaspete si nuci.

Citeste mai multe aici.

 


Abonează-te pe

Citește și:

DESCOPERĂ: Pe ce dată pică Sfântul Andrei 2021

Postul Antena 1, acuzat de REGIE! Cine trebuia să câștige finala Asia Express

70 MESAJE de SFÂNTUL ANDREI 2021. Trimite cele mai frumoase texte celor care îşi serbează ziua onomastică

70 Felicitări şi Urări de Sfântul ANDREI 2021. Cele mai frumoase texte pentru toţi cei ce serbează numele de Andrei şi Andreea

Emily Burghelea, momente dificile cu fetița ei, Amedea! Ce a pățit micuța: „Mă topesc când văd că suferă”

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

CITEȘTE: Cine este chef SORIN BONTEA. Biografie: data nașterii, studii, căsătorie, copii

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri