Secretul fericirii din dieta vegetarienilor! Stiai asta?

Secretul fericirii din dieta vegetarienilor! Stiai asta?
Secretul fericirii din dieta vegetarienilor! Stiai asta?

Vegetarienii sunt mai fericiti decat cei care consuma carne, iar aceasta se datoreaza acizilor grasi vegetali Omega-3!

 

Pana nu de mult, se credea ca Omega-3 din plante, ce se regaseste in nuci, in semintele de in si in uleiuri este mai putin eficienta asupra stimularii creierului si asupra sanatatii fizice decat EPA si DHA, deoarece este mai greu pentru organismul nostru sa transforme aceste surse vegetale in aminoacizi utilizabili. Dar, un studiu publicat recent in Nutrition Journal, realizat asupra a 60 vegetarieni si 78 persoane care consuma carne, arata contrariul.
Cercetatorii au descoperit ca vegetarienii au raportat diete reduse semnificativ in EPA si DHA, acizi grasi Omega-3 luati din consumul de peste si carne, despre care multe studii spuneau ca se afla in stransa legatura cu starea de bine. Asa ca se asteptau la o probabilitate mai mare de aparitie a unor probleme precum depresia si anxietatea. In schimb, au obtinut un rezultat opus.
Vegetarienii au avut un scor mai mic la testele de depresie si o stare de bine generala mai buna decat consumatorii de peste si carne participanti la studiu.
Se pare ca acest lucru se datoreaza faptului ca vegetarienii includ in alimentatia lor o multime de fructe, legume si alte alimente sanatoase precum uleiurile neprocesate (adica uleiuri presate la rece, care isi pastreaza nutrientii intacti) si nuci, care sunt foarte bogate in acid alfa-linolenic Omega-3 (ALA) vegetal.
Te intrebi cum sa ai o alimentatie „mai fericita”?
Go nuts! Fructele cu coaja lemnoasa, in special nucile, sunt foarte bogate in ALA. Iar dintre toate nucile si semintele, cele de dovleac au unul dintre cele mai ridicat nivel de acizi grasi Omega-3!
Sursa: OanaCuzino.ro

Pana nu de mult, se credea ca Omega-3 din plante, ce se regaseste in nuci, in semintele de in si in uleiuri este mai putin eficienta asupra stimularii creierului si asupra sanatatii fizice decat EPA si

DHA, deoarece este mai greu pentru organismul nostru sa transforme aceste surse vegetale in aminoacizi utilizabili. Dar, un studiu publicat recent in Nutrition Journal, realizat asupra a 60 vegetarieni si 78 persoane care consuma carne, arata contrariul.

Cercetatorii au descoperit ca vegetarienii au raportat diete reduse semnificativ in EPA si DHA, acizi grasi Omega-3 luati din consumul de peste si carne, despre care multe studii spuneau ca se afla in stransa legatura cu starea de bine.
Asa ca se asteptau la o probabilitate mai mare de aparitie a unor probleme precum depresia si anxietatea. In schimb, au obtinut un rezultat opus. Vegetarienii au avut un scor mai mic la testele de depresie si o stare de bine generala mai buna decat consumatorii de peste si carne participanti la studiu.

Se pare ca acest lucru se datoreaza faptului ca vegetarienii includ in alimentatia lor o multime de fructe, legume si alte alimente sanatoase precum uleiurile neprocesate (adica uleiuri presate la rece, care isi pastreaza nutrientii intacti) si nuci, care sunt foarte bogate in acid alfa-linolenic Omega-3
(ALA) vegetal.

Te intrebi cum sa ai o alimentatie „mai fericita”? 

Go nuts! Fructele cu coaja lemnoasa, in special nucile, sunt foarte bogate in ALA. Iar dintre toate nucile si semintele, cele de dovleac au unul dintre cele mai ridicat nivel de acizi grasi Omega-3!

Sursa: OanaCuzino.ro

 

Citește și: Horoscop luni, 3 august 2026: Zodia care primește inelul de logodnă chiar de ziua sa- kanald.ro

Citește și: Femeie lovită de trăsnet când făcea plajă: „Soțul ei...- stirilekanald.ro



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Codul de îmbrăcăminte pe caniculă: Cum să te îmbraci stilat și profesionist la birou când afară sunt peste 30°C

Momentul în care Kate Middleton a gafat la un eveniment oficial. Val de ironii: „Îi mai lipsește părul bufant”

Monica Pop a suferit un AVC! Anunțul îngrijorător a fost făcut chiar de medicul oftalmolog: „M-am supărat foarte tare”

INFORMAȚIA MOMENTULUI despre Adrian Ropotan. Stelian Ogică, socrul antrenorului de la Dinamo 2, face ANUNȚUL despre ginerele său: "L-au resuscitat și..."

VIDEO Incendii devastatoare în sudul Europei: Creta, Grecia, Spania și Portugalia sub amenințarea flăcărilor

Horoscop duminică, 2 august 2026: Zodia care profită din plin de timpul liber pentru se odihni și a petrece timp în familie

Probleme cu stomacul? Digestia dificilă...


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro