Reguli importante pentru a avea o inima sanatoasa. Urmeaza-le!


Inima este motorul organismului nostru, iar de intretinerea si mentinerea ei in cea mai buna stare, depinde sanatatea noastra fizica.

 

Inima este motorul organismului nostru, iar de intretinerea si mentinerea ei in cea mai buna stare, depinde sanatatea noastra fizica.
Problemele pot aparea atunci când nu te astepti, chiar daca nu exista cazuri de afectiuni cardiace in familie. Incidenta bolilor de inima a crescut alarmant in ultimii ani si in rândul populatiei tinere, iar asta din cauza sedentarismului, regimului alimentar nociv si nu in ultimul rând a stresului.
Tot inima ne spune când in organism avem alte probleme cum ar fi o carenta de magneziu, calciu sau alte minerale si vitamine sau functionarea deficitara a glandei tiroide.
Medicii ne sfatuiesc sa luam niste masuri foarte simple cu ajutorul carora putem preveni imbolnavirea inimii. Pentru ca, odata instalata o afectiune cardiaca, riscam sa fim nevoiti sa traim cu ea tot restul vietii si sa fim dependenti de medicamente.
Iata care ar fi masurile de preventie a bolilor de inima pe care toti ar trebui sa le includem in stilul nostru de viata:
1. Sa nu fumam!
Dintotdeauna se cunoaste efectul devastator pe care fumatul il are asupra organismului. În cazul afectiunilor cardiace reprezinta cel mai mare risc pentru instalarea acestora, prin substantele toxice pe care tutunul le contine. Fumatul, chiar si ocazional, mareste dramatic probabilitatea de a dezvolta o boala a inimii. Combinat cu pilule contraceptive creste foarte mult riscul de infarct in rândul femeilor, care se accentueaza dupa vârsta de 35 de ani.
Vestea buna este ca, atunci când ne lasam de fumat, numai intr-un an, riscul de afectiuni cardiace scade considerabil.
2. Sa facem miscare cel putin 30 de minute pe zi!
Este bine sa avem in programul zilnic exercitii cardio cum ar fi: mers pe jos sau pe bicicleta, alergat, gimnastica aerobica, tae-bo sau antrenamente combinate cu exercitii de tip aerob si anaerob.
3. Sa ne mentinem greutatea corporala in limite normale pentru inaltime si vârsta!
Putem ajunge la o greutate optima si sa o mentinem prin combinarea sportului cu un regim alimentar echilibrat si tehnici de masaj. Slabitul, in cazul unei greutati mari, nu trebuie efectuat brusc, deoarece afecteaza inima. Chiar si pierderile mici de kilograme ajuta considerabil la scaderea presiunii arteriale si la pastrarea ei la nivel optim, la scaderea riscului de colesterol crescut sau diabet.
4. Sa avem un regim alimentar sanatos!
Este bine sa avem o dieta echilibrata care sa includa preponderent fructe si legume proaspete, dar si alimente din care organismul nostru sa isi extraga asa numitele grasimi bune, care ajuta inima sa functioneze bine: ulei de masline, avocado, somon, fulgii de ovaz, nuci, migdale, semintele de in, chia, cânepa, dovleac sau floarea soarelui.
5. Sa verificam periodic sanatatea inimii noastre!
Cel putin o data pe an sau la indicatiile medicului este bine sa ne testam inima cu ajutorul unui EKG, sa ne facem analize ale sângelui pentru a determina valoarea colesterolului, a glicemiei si sa ne verificam valorile tensiunii arteriale.
Ai grija de inima ta, ocroteste-o! Ea iti mentine corpul sanatos si puternic.
Sursa: ProsperSala

Inima este motorul organismului nostru, iar de intretinerea si mentinerea ei in cea mai buna stare, depinde sanatatea noastra fizica.

Problemele pot aparea atunci când nu te astepti, chiar daca nu exista cazuri de afectiuni cardiace in familie. Incidenta bolilor de inima a crescut alarmant in ultimii ani si in rândul populatiei tinere, iar asta din cauza sedentarismului, regimului alimentar nociv si nu in ultimul rând a stresului.

Tot inima ne spune când in organism avem alte probleme cum ar fi o carenta de magneziu, calciu sau alte minerale si vitamine sau functionarea deficitara a glandei tiroide.

Medicii ne sfatuiesc sa luam niste masuri foarte simple cu ajutorul carora putem preveni imbolnavirea inimii. Pentru ca, odata instalata o afectiune cardiaca, riscam sa fim nevoiti sa traim cu ea tot restul vietii si sa fim dependenti de medicamente.

Iata care ar fi masurile de preventie a bolilor de inima pe care toti ar trebui sa le includem in stilul nostru de viata:

1. Sa nu fumam!

Dintotdeauna se cunoaste efectul devastator pe care fumatul il are asupra organismului. În cazul afectiunilor cardiace reprezinta cel mai mare risc pentru instalarea acestora, prin substantele toxice pe care tutunul le contine. Fumatul, chiar si ocazional, mareste dramatic probabilitatea de a dezvolta o boala a inimii. Combinat cu pilule contraceptive creste foarte mult riscul de infarct in rândul femeilor, care se accentueaza dupa vârsta de 35 de ani.

Vestea buna este ca, atunci când ne lasam de fumat, numai intr-un an, riscul de afectiuni cardiace scade considerabil.

2. Sa facem miscare cel putin 30 de minute pe zi!

Este bine sa avem in programul zilnic exercitii cardio cum ar fi: mers pe jos sau pe bicicleta, alergat, gimnastica aerobica, tae-bo sau antrenamente combinate cu exercitii de tip aerob si anaerob.

3. Sa ne mentinem greutatea corporala in limite normale pentru inaltime si vârsta!

Putem ajunge la o greutate optima si sa o mentinem prin combinarea sportului cu un regim alimentar echilibrat si tehnici de masaj. Slabitul, in cazul unei greutati mari, nu trebuie efectuat brusc, deoarece afecteaza inima. Chiar si pierderile mici de kilograme ajuta considerabil la scaderea presiunii arteriale si la pastrarea ei la nivel optim, la scaderea riscului de colesterol crescut sau diabet.

4. Sa avem un regim alimentar sanatos!

Este bine sa avem o dieta echilibrata care sa includa preponderent fructe si legume proaspete, dar si alimente din care organismul nostru sa isi extraga asa numitele grasimi bune, care ajuta inima sa functioneze bine: ulei de masline, avocado, somon, fulgii de ovaz, nuci, migdale, semintele de in, chia, cânepa, dovleac sau floarea soarelui.

5. Sa verificam periodic sanatatea inimii noastre!

Cel putin o data pe an sau la indicatiile medicului este bine sa ne testam inima cu ajutorul unui EKG, sa ne facem analize ale sângelui pentru a determina valoarea colesterolului, a glicemiei si sa ne verificam valorile tensiunii arteriale.

Ai grija de inima ta, ocroteste-o! Ea iti mentine corpul sanatos si puternic.

Sursa: ProsperSala

 


Citește și:

Horoscop zilnic vineri, 25 septembrie 2020. Află ce zodie îşi schimbă locul de muncă!

Florentina și Livian de la Puterea Dragostei au luat cea mai importantă decizie! „Toată viața!”

Sfatul zilei de astăzi, vineri 25 septembrie 2020. Fecioarele au o zi perfectă

Valeria Lungu, cea mai îndrăgită concurentă de la „Bravo, ai stil!”, primele fotografii cu noul iubit: „Fericită și îndrăgostită”

Brigitte Pastramă și Raluca Podea, la cuțite! S-a ajuns la amenințări grave: „Pe unde te prind, te tund”

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

Păpușa Ken a devenit… Barbie! Transformarea incredibilă a lui Rodrigo Alves! Imagini uluitoare!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri