Reguli importante pentru a avea o inima sanatoasa. Urmeaza-le!


Reguli importante pentru a avea o inima sanatoasa. Urmeaza-le!

Inima este motorul organismului nostru, iar de intretinerea si mentinerea ei in cea mai buna stare, depinde sanatatea noastra fizica.

 

Inima este motorul organismului nostru, iar de intretinerea si mentinerea ei in cea mai buna stare, depinde sanatatea noastra fizica.
Problemele pot aparea atunci când nu te astepti, chiar daca nu exista cazuri de afectiuni cardiace in familie. Incidenta bolilor de inima a crescut alarmant in ultimii ani si in rândul populatiei tinere, iar asta din cauza sedentarismului, regimului alimentar nociv si nu in ultimul rând a stresului.
Tot inima ne spune când in organism avem alte probleme cum ar fi o carenta de magneziu, calciu sau alte minerale si vitamine sau functionarea deficitara a glandei tiroide.
Medicii ne sfatuiesc sa luam niste masuri foarte simple cu ajutorul carora putem preveni imbolnavirea inimii. Pentru ca, odata instalata o afectiune cardiaca, riscam sa fim nevoiti sa traim cu ea tot restul vietii si sa fim dependenti de medicamente.
Iata care ar fi masurile de preventie a bolilor de inima pe care toti ar trebui sa le includem in stilul nostru de viata:
1. Sa nu fumam!
Dintotdeauna se cunoaste efectul devastator pe care fumatul il are asupra organismului. În cazul afectiunilor cardiace reprezinta cel mai mare risc pentru instalarea acestora, prin substantele toxice pe care tutunul le contine.
Fumatul, chiar si ocazional, mareste dramatic probabilitatea de a dezvolta o boala a inimii. Combinat cu pilule contraceptive creste foarte mult riscul de infarct in rândul femeilor, care se accentueaza dupa vârsta de 35 de ani.
Vestea buna este ca, atunci când ne lasam de fumat, numai intr-un an, riscul de afectiuni cardiace scade considerabil.
2. Sa facem miscare cel putin 30 de minute pe zi!
Este bine sa avem in programul zilnic exercitii cardio cum ar fi: mers pe jos sau pe bicicleta, alergat, gimnastica aerobica, tae-bo sau antrenamente combinate cu exercitii de tip aerob si anaerob.
3. Sa ne mentinem greutatea corporala in limite normale pentru inaltime si vârsta!
Putem ajunge la o greutate optima si sa o mentinem prin combinarea sportului cu un regim alimentar echilibrat si tehnici de masaj. Slabitul, in cazul unei greutati mari, nu trebuie efectuat brusc, deoarece afecteaza inima. Chiar si pierderile mici de kilograme ajuta considerabil la scaderea presiunii arteriale si la pastrarea ei la nivel optim, la scaderea riscului de colesterol crescut sau diabet.
4. Sa avem un regim alimentar sanatos!
Este bine sa avem o dieta echilibrata care sa includa preponderent fructe si legume proaspete, dar si alimente din care organismul nostru sa isi extraga asa numitele grasimi bune, care ajuta inima sa functioneze bine: ulei de masline, avocado, somon, fulgii de ovaz, nuci, migdale, semintele de in, chia, cânepa, dovleac sau floarea soarelui.
5. Sa verificam periodic sanatatea inimii noastre!
Cel putin o data pe an sau la indicatiile medicului este bine sa ne testam inima cu ajutorul unui EKG, sa ne facem analize ale sângelui pentru a determina valoarea colesterolului, a glicemiei si sa ne verificam valorile tensiunii arteriale.
Ai grija de inima ta, ocroteste-o! Ea iti mentine corpul sanatos si puternic.
Sursa: ProsperSala

Inima este motorul organismului nostru, iar de intretinerea si mentinerea ei in cea mai buna stare, depinde sanatatea noastra fizica.

Problemele pot aparea atunci când nu te astepti, chiar daca nu exista cazuri de afectiuni cardiace in familie. Incidenta bolilor de inima a crescut alarmant in ultimii ani si in rândul populatiei tinere, iar asta din cauza sedentarismului, regimului alimentar nociv si nu in ultimul rând a stresului.

Tot inima ne spune când in organism avem alte probleme cum ar fi o carenta de magneziu, calciu sau alte minerale si vitamine sau functionarea deficitara a glandei tiroide.

Medicii ne sfatuiesc sa luam niste masuri foarte simple cu ajutorul carora putem preveni imbolnavirea inimii. Pentru ca, odata instalata o afectiune cardiaca, riscam sa fim nevoiti sa traim cu ea tot restul vietii si sa fim dependenti de medicamente.

Iata care ar fi masurile de preventie a bolilor de inima pe care toti ar trebui sa le includem in stilul nostru de viata:

1. Sa nu fumam!

Dintotdeauna se cunoaste efectul devastator pe care fumatul il are asupra organismului. În cazul afectiunilor cardiace reprezinta cel mai mare risc pentru instalarea acestora, prin substantele toxice pe care tutunul le contine. Fumatul, chiar si ocazional, mareste dramatic probabilitatea de a dezvolta o boala a inimii. Combinat cu pilule contraceptive creste foarte mult riscul de infarct in rândul femeilor, care se accentueaza dupa vârsta de 35 de ani.

Vestea buna este ca, atunci când ne lasam de fumat, numai intr-un an, riscul de afectiuni cardiace scade considerabil.

2. Sa facem miscare cel putin 30 de minute pe zi!

Este bine sa avem in programul zilnic exercitii cardio cum ar fi: mers pe jos sau pe bicicleta, alergat, gimnastica aerobica, tae-bo sau antrenamente combinate cu exercitii de tip aerob si anaerob.

3. Sa ne mentinem greutatea corporala in limite normale pentru inaltime si vârsta!

Putem ajunge la o greutate optima si sa o mentinem prin combinarea sportului cu un regim alimentar echilibrat si tehnici de masaj. Slabitul, in cazul unei greutati mari, nu trebuie efectuat brusc, deoarece afecteaza inima. Chiar si pierderile mici de kilograme ajuta considerabil la scaderea presiunii arteriale si la pastrarea ei la nivel optim, la scaderea riscului de colesterol crescut sau diabet.

4. Sa avem un regim alimentar sanatos!

Este bine sa avem o dieta echilibrata care sa includa preponderent fructe si legume proaspete, dar si alimente din care organismul nostru sa isi extraga asa numitele grasimi bune, care ajuta inima sa functioneze bine: ulei de masline, avocado, somon, fulgii de ovaz, nuci, migdale, semintele de in, chia, cânepa, dovleac sau floarea soarelui.

5. Sa verificam periodic sanatatea inimii noastre!

Cel putin o data pe an sau la indicatiile medicului este bine sa ne testam inima cu ajutorul unui EKG, sa ne facem analize ale sângelui pentru a determina valoarea colesterolului, a glicemiei si sa ne verificam valorile tensiunii arteriale.

Ai grija de inima ta, ocroteste-o! Ea iti mentine corpul sanatos si puternic.

Sursa: ProsperSala

Citeste si: Culiță Sterp aruncă bomba: „Băiatul meu din prima căsătorie!”. Și-a luat prin surprindere toți fanii cu declarația asta- wowbiz.ro

Citeste si: Shakira vrea să îl ruineze finaciar pe Gerard Pique! Cum i-a închis deja ușile fostului fotbalist după ce a înșelat-o- radioimpuls.ro

Citeste si: Victorie deplină pentru Victor Pițurcă în dosarul măștilor. Fostul selecționer a scăpat de controlul judiciar- kanald.ro

Citeste si: Cutremure în România! Anunțul momentului după cutremurul devastator din Turcia- stirilekanald.ro

 


Abonează-te pe

Citește și:

„Nu știu la ce s-a gândit ea atunci.” Ce i-a spus Cristina Ciobănașu actualei iubite a lui Vlad Gherman, după ce au început o relație

Cum se întreține focul iubirii

Zodia care va avea noroc colosal în luna martie. Banii îi pică din cer, va da lovitura - ego.ro

Adda, surprinsă de mărturisirile făcute de fiul său. Micuțul i-a spus artistei că este bătrână. Reacția surprinzătoare a Addei - kudika.ro

VIDEO: UPDATE- Incendiul puternic de la Mănăstirea Sihăstria Putnei a fost lichidat Anunțul făcut de ISU - stirilekanald.ro

Momente dramatice pentru renumitul actor Erkan Petekkaya! Rudele soției sale din orașul Antakya au fost grav afectate de teribilele cutremure! „Vă rugăm să ne ajutați!” - kanald.ro

VIDEO Schimbul de replici tensionate dintre Jennifer Lopez și Ben Affleck din timpul Premiilor Grammy. Ce i-ar fi spus artista soțului ei - radioimpuls.ro

Ce face, de fapt, sora Denisei Răducu în Spania?! „Nu e nimic rușinos”. Tatăl ei a spus totul - wowbiz.ro

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete
Cine este Paul Ipate. „Am zis mereu că acel film a fost făcut ca noi doi să ne întâlnim!”
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri