Părinții salariați vor primi o deducere personală suplimentară de 100 de lei pentru fiecare copil înscris la școală, din ianuarie 2023

Părinții salariați vor pimi o deducere personală suplimentară de 100 de lei pentru fiecare copil înscris la școală, din ianuarie 2023
Părinții salariați vor pimi o deducere personală suplimentară de 100 de lei pentru fiecare copil înscris la școală, din ianuarie 2023

Din luna ianuarie anul 2023, părinții care realizează venituri din salarii vor beneficia de o deducere personală suplimentară din impozitul pe venit de 100 de lei pentru fiecare copil care este înscris la grădiniță, creșă sau școală.

Luna ianuarie vine o schimbare majoră pentru părinții care realizează venituri din salarii vor beneficia de această deducere personală suplimentară din impozitul pe venit de 100 de lei, pentru copiii lor care sunt înscriși la o unitate de învățământ.

Citește și: Se oferă 2.000 de lei de persoană. Decizia a fost luată de Guvernul României

Părinții salariați vor primi o deducere personală suplimentară de 100 de lei

Concret, Ordonanța guvernului nr. 16 din 15 iulie 2022 stabilește că deducerea personală suplimentară se acordă părinților care au salarii, indiferent de nivelul acestora. Copilul trebuie să fie înscris într-o unitate de învățământ.

Ordonanța Guvernului nr. 16 din 15 iulie 2022 a modificat Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Prevederile referitoare la deducerea personală suplimentară au intrat în vigoare la data de 1 ianuarie 2023. Articolul 77 din Ordonanța menționată mai sus se modifică astfel:

(10) Deducerea personală suplimentară se acordă astfel:

a) 15% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată pentru persoanele fizice cu vârsta de până la 26 de ani, care realizează venituri din salarii al căror nivel este de până la nivelul prevăzut la alin. (3);

b) 100 de lei lunar pentru fiecare copil cu vârsta de până la 18 ani, dacă acesta este înscris într-o unitate de învățământ, părintelui care realizează venituri din salarii, indiferent de nivelul acestora.

„(11) Prin părinte, în sensul alin. (10) lit. b), se înțelege: părintele firesc, potrivit Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, adoptatorul, persoana care are copilul/copiii în încredințare în vederea adopției, persoana care are în plasament copilul sau în tutelă, persoana desemnată conform art. 104 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare.”

Citește și: Se oferă 1.400 de lei de persoană în România. Certificatul de validare trebuie obținut imediat

Cum se procedează în situația în care copilul este întreținut de ambii părinți

În situația în care copilul este întreținut de ambii părinți, atunci deducerea personală suplimentară se acordă unuia dintre părinți. Părintele trebuie să prezinte documentul care să ateste înscrierea copilului într-o unitate de învățământ și o declarație pe propria răspundere.

(12) În cazul în care copilul este întreținut de ambii părinți, deducerea personală suplimentară prevăzută la alin. (10) lit. b) se acordă unuia dintre părinți prin prezentarea documentului care atestă înscrierea copilului într-o unitate de învățământ și a unei declarații pe propria răspundere din partea părintelui beneficiar.”

Citește și: Călin Georgescu contestă sechestrul pus pe vila din Mogoșoaia. Când se judecă cererea fostului candidat - wowbiz.ro

Citește și: CINE ESTE CELEBRUL ARTIST care sare în apărarea trapperului Ian, după gestul revoltător făcut pe scena de la Arenele Romane. Nimeni NU SE AȘTEPTA ca tocmai el să ia atitudine: "Eliberați-l. Nu e ca și

Ce se întâmplă dacă părintele desfășoară activitatea la mai mulți angajatori

Dacă părintele lucrează pentru mai mulți angajatori, acesta este obligat să declare că nu beneficiază de astfel de deduceri și de la celălalt.

„(13) În situația în care părintele desfășoară activitate la mai mulți angajatori, în plus față de documentele prevăzute la alin. (12), părintele care beneficiază de deducerea personală suplimentară prevăzută la alin. (10) lit. b) are obligația să declare că nu beneficiază de astfel de deduceri de la un alt angajator.”

Citește și: Veste proastă pentru românii cu apartamente de două camere! Anunțul momentului în România



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

„Să ajungă și la oamenii de cultură oripilați de manelele din spitale.” Ce gest a făcut Florin Salam pentru un băiat de 12 ani

Ce relație are Mirela Vaida cu soacra: ”Tot neamul lui bocește de când m-a luat fiu-su!”

EXCLUSIV | Cristina Dorobanţu, vedeta Ştirilor Kanal D, s-a căsătorit şi va deveni mămică: „Este ca un vis frumos pentru mine”

CINE ESTE CELEBRUL ARTIST care sare în apărarea trapperului Ian, după gestul revoltător făcut pe scena de la Arenele Romane. Nimeni NU SE AȘTEPTA ca tocmai el să ia atitudine: "Eliberați-l. Nu e ca și cum ar..."

Un tânăr polițist din cadrul Poliției Orașului Hârșova și-a pierdut viața într-un grav incident rutier produs duminică, 4 octombrie, pe DN21

Calendar creștin ortodox marți, 6 octombrie. Rugăciunea care se rostește pentru ajutor și iertarea greșelilor către Sfântul Toma

Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte


Video

Clipul zilei pe kfetele.ro