Pericolul care se ascunde in bauturile energizante! Uite cum le afecteaza pe adolescente!

Pericolul care se ascunde in bauturile energizante! Uite cum le afecteaza pe adolescente!
Pericolul care se ascunde in bauturile energizante! Uite cum le afecteaza pe adolescente!

Un numar tot mai mare de adolescente sufera de anemie ca urmare a consumului exagerat de bauturi energizante, avertizeaza specialistii.

 

Cafeina continuta in cantitate mare in aceste bauturi reduce capacitatea organismului de a absorbi fierul din alimente.
Consumul de energizante in rândul tinerilor este in crestere: in Marea Britanie, de pilda, o zecime dintre adolescenti consuma pâna la 5 doze de bauturi energizante cu cafeina, saptamânal, arata un raport elaborat de Health Food Manufacturers' Association (HFMA).
Un studiu asupra a 10.000
de adulti britanici, realizat de HFMA, a aratat ca trei sferturi dintre participantii cu vârsta de 18-24 de ani nu cunosteau acest efect al cafeinei, faptul ca ea inhiba absorbtia unor minerale importante pentru corp.
In ceea ce priveste carenta de fier, care duce la anemie, fetele sunt mai expuse decât baietii, deoarece, cu ocazia menstruatiilor, ele pierd periodic fier din organism. Anemia, determinata de lipsa de fier, poate duce la o stare de oboseala si slabiciune permanenta.
Bauturile energizante, chiar daca ofera o stimulare temporara, sunt asociate cu numeroase riscuri pentru sanatate, putând produce simptome precum batai neregulate ale inimii, tulburari de somn, nervozitate, greata; la niveluri mai mari ale consumului, pot aparea chiar stari de agitatie, convulsii, accidente vasculare cerebrale, arata un studiu american realizat in 2011. Cel putin un caz de deces  - cel al tânarului britanic Joshua Merrick, in vârsta de 19 ani, decedat in acest an- a fost corelat cu ingestia unei cantitati mari de bauturi energizante cu cafeina.
Efectele nocive se datoreaza continutului foarte mare de cafeina si de zahar al acestor bauturi; in plus, un studiu realizat la University of Michigan arata ca  adolescentii care consuma  energizante sunt mai predispusi si la consumul de alcool si droguri, precum si la fumat. Iar amestecul acestor bauturi cu alcoolul mareste riscul intoxicatiei alcoolice, indica unele studii americane.
Sursa: Descopera.ro

Cafeina continuta in cantitate mare in aceste bauturi reduce capacitatea organismului de a absorbi fierul din alimente.

Consumul de energizante in rândul tinerilor este in crestere: in Marea Britanie, de pilda, o zecime dintre adolescenti consuma pâna la 5 doze de bauturi energizante cu cafeina, saptamânal, arata un raport elaborat de Health Food Manufacturers' Association (HFMA).

Un studiu asupra a 10.000 de adulti britanici, realizat de HFMA, a aratat ca trei sferturi dintre participantii cu vârsta de 18-24 de ani nu cunosteau acest efect al cafeinei, faptul ca ea inhiba absorbtia unor

minerale importante pentru corp.  

In ceea ce priveste carenta de fier, care duce la anemie, fetele sunt mai expuse decât baietii, deoarece, cu ocazia menstruatiilor, ele pierd periodic fier din organism. Anemia, determinata de lipsa de fier, poate duce la o stare de oboseala si slabiciune permanenta.

Bauturile energizante, chiar daca ofera o stimulare temporara, sunt asociate cu numeroase riscuri pentru sanatate, putând produce simptome precum batai neregulate ale inimii, tulburari de somn, nervozitate, greata; la niveluri mai mari ale consumului, pot aparea chiar stari de agitatie, convulsii, accidente vasculare cerebrale, arata un studiu american realizat
in 2011. Cel putin un caz de deces  - cel al tânarului britanic Joshua Merrick, in vârsta de 19 ani, decedat in acest an- a fost corelat cu ingestia unei cantitati mari de bauturi energizante cu cafeina. 

Efectele nocive se datoreaza continutului foarte mare de cafeina si de zahar al acestor bauturi; in plus, un studiu realizat la University of Michigan arata ca  adolescentii care consuma  energizante sunt mai predispusi si la consumul de alcool si droguri, precum si la fumat.
Iar amestecul acestor bauturi cu alcoolul mareste riscul intoxicatiei alcoolice, indica unele studii americane.

Sursa: Descopera.ro

 

Citește și: Horoscop dragoste august 2026: Zodia care are parte de cele mai frumoase momente romantice din viața sa- kanald.ro

Citește și: Femeie lovită de trăsnet când făcea plajă: „Soțul ei...- stirilekanald.ro



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

(P) Cum alegi inelul de logodnă potrivit când vrei eleganță fără efort

Meghan Markle ar fi cheltuit toată averea Prințului Harry. Cum încearcă ducele să-l convingă pe Regele Charles să le deschidă din nou ușa Familiei Regale

El este militarul în vârstă de 26 de ani găsit mort în pădurea Babadag. Fusese dat dispărut

VIDEO Ahmed "demascat" de cei mai atenți fani ai emisiunii de la Kanal D. DETALIUL CARE L-A DAT DE GOL pe concurentul din Casa Iubirii! Cum va reacționat când va vedea ACESTE IMAGINI cu el: "Doamne! "Măcar dacă ar..."

VIDEO Norii de foc și incendiile devastatoare din Spania și Franța: o luptă cruntă împotriva flăcărilor nemiloase

Horoscop pentru ziua de sâmbătă, 1 august 2026: Semnul zodiacal care renunță la orgoliu și sare în ajutorul unui prieten

Probleme cu stomacul? Digestia dificilă...


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro