Acest tip de pensie se acordă doar copiilor sau partenerului care trăiește, în momentul în care o persoană a încetat din viață.
Însă, înainte de orice, românii trebuie să știe faptul că sunt nevoiți să întocmească un întreg dosar cu documente necesare, pentru a stabili o eventuală pensie de urmaș în condiții speciale, care poate să ia în calcul și alte surse de venit, ceea ce diferă în funcție de categoria beneficiarului:
- în cazul în care soțul sau soția urmează să beneficieze de această pensie- se poate cumula cu venituri salariale sau asimilate salariilor doar dacă sunt mai mici sau egale cu salariul minim brut, fără să existe restricții cu venituri din alte surse
- în cazul în care copilul urmează să beneficieze de această pensie- se poate cumula cu orice tip de venituri, indiferent de cuantumul sau de sursa lor
Pensia de urmaș riscă să fie pierdută, dacă actele nu se depun la timp
Citește și: Se schimbă ceva în ceea ce privește ajutorul de deces în anul 2025? Ce trebuie să știe neapărat românii
Citește și: Întârzie sau nu pensia, în luna mai 2025? Pensionarii așteaptă cu nerăbdare și nu sunt siguri când o primesc
Citește și: Dentistul care și-a otrăvit soția cu venin de șarpe a primit o veste teribilă după gratii- stirilekanald.ro
Persoanele care doresc să beneficieze de o astfel de pensie, trebuie să depună actele necesare, în termenul de valabilitate de 30 de zile pentru documentele emise. Cu toate acestea, dacă există orice tip de problemă la dosar, iar Casa de Pensii solicită anumite completări, acest aspect poate afecta perioada de acordare a pensiei de urmaș. Documentele care trebuie să se afle neapărat în dosarul depus, conform capital.ro, sunt următoarele:
- cerere pentru înscrierea la pensie
- certificatul de deces al susținătorului, în original și copie
- actele menționate anterior, în cazurile în care susținătorul decedat nu era deja pensionar
- actele de stare civilă ale urmașilor și ale reprezentantului legal, în original și copie
- decizia medicală asupra capacității de muncă, în original, pentru cazurile în care este necesară
- adeverință de studii pentru urmașii în vârstă de peste 16 ani, în original sau, dacă au studii în străinătate, adeverință tradusă și legalizată
- actul doveditor al cauzei decesului (în cazul producerii unui accident de muncă sau boală profesională)
- copie a Formularul de Înregistrare a Accidentului de Muncă, avizat de Inspectoratul Teritorial de Muncă
- copie a fișei de declarare a cazului de boală profesională (BP2) și copie a certificatului medical constatator al decesului
- copie a documentului portabil A1 sau a unui certificat echivalent, pentru accidente produse în afara țării
- formularul FIAM completat și avizat (în cazul producerii unui accident de muncă sau boală profesională)
- fișa BP2 privind boala profesională și certificatul medical constatator (în cazul producerii unui accident de muncă sau boală profesională)
- documente de la Inspectoratul Teritorial de Muncă sau Direcția de Sănătate Publică (în cazul producerii unui accident de muncă sau boală profesională)