Nutrientul care previne cancerul de colon. Uite in ce alimente se gaseste!


Un nou studiu publicat in International Journal of Cancer a scos la iveala ca un nivel crescut de seleniu in organism scade riscul de cancer de colon.

Surse naturale importante de seleniu sunt nucile de Brazilia, pestele (tonul, halibutul, sardinele, cambula, somonul), crustaceele (stridii, midii, creveti, scoici), carnea (vita, ficat, carne de miel, carne de porc), ouale, cerealele (germeni de grau, orz, orez brun, ovaz).

Oamenii de stiinta de la Universitatea Newcastle din Marea Britanie au descoperit ca seleniul are un rol important in prevenirea cancerului de colon, iar un nivel mai crescut de seleniu este asociat cu un risc mai scazut de imbolnavire. In cadrul studiului, au fost folosite mostre de sange si informatii referitoare la stilul de viata si alimentatie de la 520,000 de participanti.

Potrivit National Institutes of Health, seleniul joaca un rol important in producerea hormonilor tiroidieni si in sinteza ADN-ului si protejeaza impotriva stresului oxidativ si infectiilor.

Desi in cantitati mici, seleniul este prezent in toate tesuturile corpului, avand concentratia cea mai mare in rinichi, ficat, splina si pancreas. Functia sa biologica celebra si, probabil, cea mai importanta, se refera la rolul sau de mineral antioxidant. Seleniul este un component de baza al unor enzime care protejeaza celulele de distrugerile produse de radicalii liberi din organism, impiedicand astfel imbatranirea accelerata si imbolnavirea. Mai mult, aceasta substanta ne protejeaza si impotriva actiunii toxice a unor metale grele, cum sunt plumbul, mercurul si arseniul. Apoi, seleniul este esential in organismul nostru pentru producerea anticorpilor, adica a acelor substante, adevarate arme pe care sistemul imunitar le foloseste pentru a se apara de virusuri, de bacterii, de ciuperci parazite etc. Seleniul mai intervine in sinteza coenzimei Q10, in reglarea nivelului hormonilor.

Doza zilnica recomandata

Copii (sub 3 ani): 20 mcg
Copii (4-8 ani): 30 mcg
Copii (9-13 ani): 40 mcg
Adolescenti (14-18 ani): 55 mcg
Adulti (19 ani si mai mari): 55 mcg
Femeile gravide: 60 mcg
Femeile care alapteaza: 70 mcg
Sursa: www.doctorulzilei.ro


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Divertisment

Sambata, de la ora 15:00, in “ROventura”.  Clisura Dunarii – frumusetea nepereche a fluviului

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri