|| NOTEAZĂ || Cât timp fierbe năutul. Ce beneficii are năutul


Năutul este delicios și extrem de sănătos, dacă este fiert corect. Bogată în vitamine și minerale, această leguminoasă aduce o mulțime de beneficii organismului.


In articol:

Originar din Turcia, năutul s-a răspândit rapid în Asia, India, Africa, Australia și mai apoi, în toată Europa. Acesta înlocuiește cu succes carnea, fiind extrem de bogat în proteine. 

Cum se prepară corect năutul

Dacă vreți să faceți o pauză de la carne, trebuie să știți că este obligatoriu să o înlocuiți cu un aliment care să vă ofere proteine. Varianta ideală este năutul, care are 19 grame de proteine la 100 de grame și, în plus, conține grăsimi bune, care sunt foarte ușor asimilate de către organism. 

După ce ați cumpărat boabe uscate de năut, trebuie să le lăsați la înmuiat, exact așa cum procedați și atunci când preparați fasole uscată. 

Spălați năutul în mai multe ape, iar apoi îl puneți într-un vas mai mare și îl acoperiți cu apă rece. Lăsați-l să se înmoaie cel puțin 12 ore, într-un loc răcoros sau în frigider. Veți observa că după aceea, năutul își va dubla volumul. 

Înainte de a-l pune la fiert, acesta trebuie clătit din nou, de mai multe ori. De-abia după aceea, îl puteți fierbe.

În apa în care îl preparați, puteți pune și o crenguță de rozmarin, foi de dafin, bucăți de țelină sau chiar bicarbonat de sodiu. În acest fel, nu veți mai avea probleme cu gazele intestinale, după ce veți consuma năut.  Țineți cont că năutul se fierbe la foc mic și trebuie să aveți grijă să nu dea în clocot. În plus, spuma trebuie îndepărtată, până când apa rămâne limpede. 

Citeste si: RECOMANDARE: Cu ce se mănâncă humusul| Cele mai gustoase combinații

Năutul are nevoie de aproximativ o oră, ca să fiarbă, dar contează foarte mult și cât de mari sunt boabele. Ca să fiți sigure că năutul este gata, luați o boabă între degete și apăsați pe ea. Dacă este moale, înseamnă că este fiartă. 

Cât timp fierbe năutul. Ce beneficii are năutul

Beneficiile năutului

În fiecare an, oamenii consumă, la nivel mondial, aproximativ 10 milioane de tone de năut. Cunoscut sub denumirea științifică de Cicer arietinum, năutul are o vechime de peste 3.000 de ani. 

Încă din antichitate, oamenii mâncau cu plăcere această leguminoasă, care este unul dintre cele mai sănătoase și mai gustoase alimente. 

Năutul asigură 20% din necesarul zilnic de proteine, minerale, fibre și acid folic. La fiecare 100 de grame, această leguminoasă are următoarele valori nutritive: 

  • Calorii (kcal): 364
  • Lipide total: 6 g
  • Lipide saturate: 0,6 g
  • Lipide polinesaturate: 2,7 g
  • Lipide mononesaturate: 1,4 g
  • Colesterol: 0 mg
  • Sodiu: 24 mg
  • Potasiu: 875 mg
  • Carbohidrati: 61 g
  • Fibre alimentare: 17 g
  • Zahar: 11 g
  • Proteine: 19 g
  • Calciu: 105 mg
  • Fier: 6,2 mg
  • Magneziu: 115 mg
  • Vitamina B6: 0,5 mg
  • Vitamina B: 12 0 µg
  • Vitamina A: 67 IU
  • Vitamina C: 4 mg

Chiar dacă țineți o dietă de slăbire, puteți consuma fără probleme năut. Acesta ajută digestia și vă dă senzația de sațietate. Medicii le recomandă și diabeticilor să mănânce năut, pentru că este bogat în fibre, care scad glucoza din sânge. 

De asemenea, pentru că are mult fier, calciu, zinc și magneziu, năutul este benefic pentru oase. Le menține puternice și le ajută să se dezvolte corect.  Fibrele, potasiul, vitamina C și vitamina B6 din năut vă mențin și inima sănătoasă, pentru că scad nivelul de colesterol, ceea ce înseamnă că se reduce riscul apariției unei boli cardiovasculare. 

Citeste si: 5 preparate cu naut inspirate din bucataria orientala

În plus, năutul reglează și tensiunea arterială, datorită concentrației mari de fier. Această leguminoasă vă scapă și de constipație, dar și de problemele cauzate de sindromul colonului iritabil, pentru că are un conținut ridicat de fibre. 

Vitamina B9 și acidul folic ajută la funcționarea corectă a creierului, iar colina din năut îmbunătățește calitatea somnului și sprijină memoria și procesul de învățare. 


Abonează-te pe

Citește și:

CITEȘTE: Cine este IRINA FODOR. Noua prezentatoare a emisiunii Chefi la cuțite și Asia Express

Acuzații ȘOC în familia lui Mihai Petre! Poliția a intrat pe fir!

DESCOPERĂ: Cine este PATRIZIA PAGLIERI. Biografie: data nașterii, cariera, căsătorie, copil

CITEȘTE: Cine este ADRIANA TRANDAFIR. Biografie: data naşterii, căsătorie, copii, carieră

DESCOPERĂ: Cine este MARIA SPERANȚA, fiica Adrianei Trandafir. Biografie: data naşterii, copilărie, studii

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Horoscop zilnic

30 SEPTEMBRIE 2021: Horoscop zilnic joi. Află ce zodie primeşte un bonus substanţial!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Cooking
Parteneri