Mituri despre alimente considerate sanatoase. Informeaza-te ca sa le consumi corect


Chiar si in domeniul nutritiei se mai strecoara mituri ce ne pot afecta sanatatea.

Iata care sunt acestea:

Mit 1: Degresat sau fara zahar inseamna fara calorii
Adevarul este ca in cele mai multe cazuri etichetele care afişeaza "Degresat" sau "Fara zahar" sunt doar capcane, deoarece din dorinta de a crea un produs care sa fie in primul rand gustos, producatorii compenseaza lipsa grasimii cu mai mult zahar sau potentiatori de arome si sare, iar zaharul este inlocuit la randul lui cu exces de sodiu, faina sau chiar grasime. Cel mai sigur este testul etichetei, care poate determina daca produsul este intr-adevar sanatos prin verificarea ingredientelor.

Mit 2 – O alimentatie scazuta in sodiu este indicata tuturor
Sodiul este un mineral important pentru organism ce ajuta la buna functionare a sistemului muscular si nervos, astfel ca este recomandat ca acesta sa fie mentinut la un nivel echilibrat.
Desi este adevarat ca sodiul creste intr-o oarecare masura tensiunea arteriala, diminuarea cantitatii zilnice de sodiu nu aduce beneficii ci poate creste nivelul trigliceridelor si al colesterolului.
Tocmai de aceea, pentru persoanele care nu sufera de tensiune ridicata, nu este indicat sa nu consume deloc sare.

Mit 3: Ouale sunt bogate in colesterol si pot provoca boli de inima
Desi au capatat o reputatie proasta din cauza colesterolului care se gaseste in galbenus (aproximativ 211 mg/ou), asta nu inseamna ca ouale trebuie evitate pentru a proteja sanatatea inimii. Este important sa stim ca nivelul ridicat de colesterol este in primul rand consecinta unei diete bogate in acizi grasi saturati si nu a consumului unui singur aliment. Din contra, studiile au demonstrat ca mancatul oualelor creste nivelul de colesterol bun HDL.

Mit 4: Consumul de carbohidrati afecteaza sanatatea
Carbohidratii sunt o sursa importanta de energie si se impart in doua categorii importante: cei complecsi care aduc beneficii multiple sanatatii (cerealele integrale de secara sau ovaz, nuci, seminte, linte, alune, mazare) si cei simpli, care au fost procesati industrial si si-au pierdut astfel o mare parte din fibre si nutrienti (dulciurile cu zahar si faina alba, junk food). Asadar, consumul de carbohidrati este benefic pentru sanatate atata timp cat este vorba de cei complecsi.

Mit 5: Un pahar de vin rosu pe zi este sanatos
Nu doar vinul rosu este cel care aduce beneficii organismului si in special inimii: berea si alte bauturi alcoolice au acelasi efect, atata timp cat sunt consumate echilibrat. In general, alcoolul stimuleaza nivelul colesterolului bun HDL, deoarece moleculele acestuia actioneaza asupra trigliceridelor, diminuand astfel riscul de a dezvolta mai tarziu cheaguri de sange ce pot provoca atacuri cerebrale. Cu toate acestea, nu trebuie sa uitam ca nu este indicat consumul zilnic de alcool si nici depasirea cantitatii de 100 ml la o servire. In caz contrar, efectele negative vor depasi beneficiile acestora.
Sursa:www.dcnews.ro


Abonează-te pe

Citește și:

Sfatul zilei de astăzi, duminică 29 noiembrie 2020. Fecioarele iau o decizie radicală

Bombă în showbiz! Cu cine se iubește, de fapt, Lidia Buble

Cum să faci acasă cozonacul Rosenkrantz. Puține gospodine se încumetă

Prima reacție a Biancăi Comănici, după ce Livian a anunțat că s-a despărțit de Florentina: „Puțină atenție nu îmi oferă”

Livian de la Puterea dragostei s-a despărțit de Florentina Neagu: „Relația a ajuns într-un punct mort”

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Divertisment

Bogdan Mocanu, atingeri interzise cu o bombă-sexy super celebră în România! Solistul iubește din nou?!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri