Iata care este obiceiul nesanatos care provoaca 184.000 de decese anual! Multi il au fara sa stie la ce risc se expun!

Iata care este obiceiul nesanatos care provoaca 184.000 de decese anual! Multi il au fara sa stie la ce risc se expun!
Iata care este obiceiul nesanatos care provoaca 184.000 de decese anual! Multi il au fara sa stie la ce risc se expun!

Consumul bauturilor carbogazoase dulci provoaca anual circa 184.000 de decese la nivel mondial, potrivit unui studiu publicat luni in revista americana ‘Circulation’, informeaza AFP.

Aceasta este prima cercetare globala detaliata asupra impactului consumului acestor bauturi avand ca rezultat ‘decesul’ si ‘invaliditatea’ determinate de diabet, boli cardiovasculare si cancer.

In acest studiu, cercetatorii au stabilit ca 133.000 de decese legate de consumul acestor bauturi s-au produs ca rezultat al diabetului, 45.000 ca rezultat al bolilor cardiovasculare si 6.450 al cancerului.

“Multe tari au un numar mare de decese care rezulta dintr-un singur factor alimentar cunoscut, si anume sucurile si alte bauturi din fructe sau dulci cum ar fi ‘ice tea’, reducerea drastica a consumului sau eliminarea lor trebuind sa fie o

prioritate la nivel global”, a explicat dr. Dariush Mozaffarian, decan al Facultatii de Stiinte ale Nutritiei de la Universitatea Tufts din Boston (Massachusetts) si principalul autor al studiului.

Din cercetare nu au facut parte sucurile de fructe naturale stoarse in intregime, mentioneaza AFP.

Estimarile de consum s-au facut pornind de la 62 de anchete alimentare efectuate asupra unui numar de 61.1971 de persoane, intre anii 1980 si 2010, in 51 de tari.

Cercetatorii au estimat, de asemenea, cantitatile de zahar disponibile la nivel national din 187 de tari si au facut o corelare cu frecventa cazurilor de diabet zaharat, de boli cardiovasculare si de cancer in diferite regiuni geografice si la diferite populatii.

Impactul consumului de sucuri si alte bauturi dulci asupra mortalitatii variaza semnificativ intre diferitele populatii, de la o rata de mai putin de un procent in Japonia, la varsta de peste 65 de ani, la una de 30% la mexicanii sub 45 de ani.

Printre cele 20 de tari cele mai populate, Mexicul a avut in perioada studiului cea mai mare rata a mortalitatii atribuite consumului de bauturi carbogazoase si alte bauturi dulci, cu 405 decese la un milion de adulti sau 24.000 de decese pe an. Statele Unite au fost pe locul al doilea, cu 125 de decese anual la un milion de adulti sau 25.000 de decese pe an.

Aproximativ 76% din decesele legate de consumul de sucuri si de alte bauturi dulci au fost inregistrate in tarile cu venituri mici si medii.

In total, proportia de tineri adulti cu boli cronice cum ar fi diabetul atribuite bauturilor carbogazoase si altor bauturi dulci a fost mai mare decat la persoanele in varsta, releva studiul citat de AFP.
Sursa: www.doctorulzilei.ro



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Mihai Trăistariu, în doliu! Artistul a făcut anunțul cumplit: „Înainte de al treilea spectacol am primit mesajul.”

Momentul în care Kate Middleton a gafat la un eveniment oficial. Val de ironii: „Îi mai lipsește părul bufant”

Monica Pop a suferit un AVC! Anunțul îngrijorător a fost făcut chiar de medicul oftalmolog: „M-am supărat foarte tare”

NU ÎȚI VINE SĂ CREZI cum a fost surprins Iosif de Lucia! Ipostaza neașteptată care a făcut urmăritorii din ONLINE să reacționeze. Fostul concurent din "Casa Iubirii" NU SE AȘTEPTA la ce urma să se întâmple: "Cât am..."

Diana Șoșoacă, implicată într-un incident rutier în București. Eurodeputata a fost transportată la spital

Horoscop dragoste august 2026: Zodia care are parte de cele mai frumoase momente romantice din viața sa

Probleme cu stomacul? Digestia dificilă...


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro