GENIAL! Uite ce ti se intampla daca mananci mai mult iaurt

GENIAL! Uite ce ti se intampla daca mananci mai mult iaurt
GENIAL! Uite ce ti se intampla daca mananci mai mult iaurt

Persoanele care mananca mai mult iaurt au circumferinte ale taliei mai mici, un factor asociat adeseori cu sanatatea cardiaca, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Utrecht din Olanda, informeaza Reuters.

 

Mai multe studii anterioare au relevat faptul ca persoanele care mananca iaurt au o greutate mai mica, depozite de grasime corporala mai mici si circumferinte ale taliei mai mici- insa nu era clar daca acest aliment reprezenta cauza principala.
"Studiile care analizeaza in mod specific scaderea in greutate sunt foarte limitate", a declarat coordonatoarea studiului, Irene Lenoir-Wijnkoop, cercetatoare la Universitatea Utrecht.
"Din punct de vedere stiintific, bazandu-ne doar pe acele constatari, nu putem sa tragem concluzia ca iaurtul determina o scadere a greutatii corporale, chiar daca tendinta constatata in acest studiu este promitatoare", a adaugat cercetatoarea olandeza.
Cercetatorii din Olanda au analizat 22 de studii. Un numar de 13 dintre ele au analizat anumite persoane intr-un anumit moment al vietii lor si au comparat consumul lor de iaurt, descoperind in acest fel ca acelea care mancau mai mult iaurt aveau o greutate mai mica si o structura corporala mai sanatoasa.
Alte studii mai riguroase, in care subiectii erau alesi la intamplare pentru a manca iaurt, in timp ce greutatile lor corporale erau monitorizate, a generat rezultate neconcludente. Un astfel de studiu, publicat in International Journal of Obesity, a evidentiat o scadere importanta a greutatii corporale in grupul voluntarilor care mancau iaurt, dar autorii cercetarii nu au exclus posibilitatea ca diferentele in ceea ce priveste aportul de calciu sa fie responsabile de acel fenomen.
Cercetarii olandezi au dorit sa afle daca un consum constant de iaurt duce la o scadere in greutate. Aceasta legatura de cauzalitate ar putea fi determinata si de faptul ca oamenii care mananca iaurt cu regularitate inlocuiesc in acest fel in dietele lor anumite alimente mai putin sanatoase.
In randul copiilor, consumatorii frecventi de iaurt au de asemenea tendinta de a manca mai multe fructe, cereale integrale si lapte, a precizat Irene Lenoir-Wijnkoop.
Adultii care mananca iaurt au si ei tendinta de a adopta stiluri de viata active, practicand mai des exercitii sportive si fiind mai putin tentati sa fumeze.
Sursa

Mai multe studii anterioare au relevat faptul ca persoanele care mananca iaurt au o greutate mai mica, depozite de grasime corporala mai mici si circumferinte ale taliei mai mici- insa nu era clar daca acest aliment reprezenta cauza principala.



"Studiile care analizeaza in mod specific scaderea in greutate sunt foarte limitate", a declarat coordonatoarea studiului, Irene Lenoir-Wijnkoop, cercetatoare la Universitatea Utrecht.

"Din punct de vedere stiintific, bazandu-ne doar pe acele constatari, nu putem sa tragem concluzia ca iaurtul determina o scadere a greutatii corporale, chiar daca tendinta constatata in acest studiu este promitatoare", a adaugat cercetatoarea olandeza.

Cercetatorii din Olanda au analizat 22 de studii.
Un numar de 13 dintre ele au analizat anumite persoane intr-un anumit moment al vietii lor si au comparat consumul lor de iaurt, descoperind in acest fel ca acelea care mancau mai mult iaurt aveau o greutate mai mica si o structura corporala mai sanatoasa.

Alte studii mai riguroase, in care subiectii erau alesi la intamplare pentru a manca iaurt, in timp ce greutatile lor corporale erau monitorizate, a generat rezultate neconcludente.
Un astfel de studiu, publicat in International Journal of Obesity, a evidentiat o scadere importanta a greutatii corporale in grupul voluntarilor care mancau iaurt, dar autorii cercetarii nu au exclus posibilitatea ca diferentele in ceea ce priveste aportul de calciu sa fie responsabile de acel fenomen.

Cercetarii olandezi au dorit sa afle daca un consum constant de iaurt duce la o scadere in greutate. Aceasta legatura de cauzalitate ar putea fi determinata si de faptul ca oamenii care mananca iaurt cu regularitate inlocuiesc in acest fel in dietele lor anumite alimente mai putin sanatoase.

In randul copiilor, consumatorii frecventi de iaurt au de asemenea tendinta de a manca mai multe fructe, cereale integrale si lapte, a precizat Irene Lenoir-Wijnkoop.

Adultii care mananca iaurt au si ei tendinta de a adopta stiluri de viata active, practicand mai des exercitii sportive si fiind mai putin tentati sa fumeze.

Sursa

 

Citește și: Horoscop săptămânal 8-14 iunie 2026: Un semn zodiacal are parte de o mare bucurie. Acesta primește bani în plus la salariu- kanald.ro

Citește și: (P) Fibre și bacterii bune: care este diferența și cum le alegi corect pentru tranzitul intestinal  - stirilekanald.ro



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Secretul trandafirilor înfloriți pe tot parcursul verii. Trucurile care mențin plantele înflorite în sezonul cald

Apariția care a emoționat Marea Britanie! Kate Middleton și Regele Charles, reuniți pentru o cauză care le-a schimbat viața.

Scena sfâșietoare cu soția polițistului din Piatra Neamț, ucis de propriul fiu. S-a așezat pe jos, la căpătâiul lui, împietrită de durere

Primarul din Piatra-Neamț, despre polițistul ucis de propriul fiu. CE A SCOS LA IVEALĂ după înmormântare? Toți cei care AU AFLAT sunt devastați: "Dincolo de uniformă și de atribuțiile de serviciu pe care le-a îndeplinit cu demnitate, Ciprian lasă..."

Drama neștiută a îndrăgitului actor Doğukan Güngör, care joacă rolul Fatih în serialul "O dragoste", difuzat de luni până vineri, la Kanal D2

Horoscop marți, 9 iunie 2026: Semnul zodiacal care se lovește de refuzul celor apropiați când le cere ajutorul într-o problemă personală

De ce slăbitul devine tot mai dificil după 35 de ani


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro