Efectele mâncărurilor de tip fast-food asupra sănătății copiilor


Majoritatea copiilor sunt atrași de gustul plăcut al mâncărurilor tip fast-food, pe care părinții o cumpără fără să ia în calcul repercusiunile pe termen lung asupra sănătății celor mici. Află din rândurile de mai jos care sunt efectele mâncărurilor de tip fast-food asupra sănătății copiilor!


In articol:

Alina Epure, terapeut nutriționist, a vorbit în cadrul unei emisiuni TV despre efectele mâncărurilor de tip fast-food asupra sănătății celor mici.

Specialista a specificat faptul că, deseori, este nevoie de terapie pentru ca părinții să înțeleagă ce rol joacă alimentația în viața de zi cu zi. Astfel că, nutriționistul nu trebuie văzut ca un contabil, care listează o simplă dietă, calculează calorii, ci este necesar să se implice și să observe care sunt aspectele care generează o modificare a comportamentului în legătură cu alimentația.

“Uneori avem nevoie și de terapie pentru a înțelege ce rol are alimentația în viața noastră de zi cu zi.

Nutriționistul nu trebuie perceput ca un contabil, care listează o dietă și atât, calculează calorii, ci este important să se implice și să vadă care sunt aspectele care generează o modificare a comportamentului alimentar”, a spus specialista.

Mâncărurile de tip fast-food nu sunt recompense pentru copii

De cele mai multe ori, mâncărurile de tip fast-food și dulciurile sunt date celor mici drept recompense.

Însă, lucrul respectiv poate crea diverse comportamente alimentare nesănătoase și dezechilibrate. Produsele de tip fast-food poate reduce nivelul de energie și capacitatea de concentrare a copiilor, pentru perioade lungi de timp. În momentul în care există mai multe grăsimi Omega-6, provenite în special din alimentele prăjite, cu atât copiii sunt într-o decompensare energetică pentru creier, iar atunci cei mici cer mai multe dulciuri, pentru că au nevoie de energie pentru a întreține ritmul de creștere.

„Generează foarte ușor dependențe. Copiilor le place foarte mult gustul și ar mânca, zi de zi, aceleași alimente, chiar dacă se instalează monotonia. (…) Toate alimentele prăjite ne dăunează sănătății, indiferent de vârsta la care ne raportăm, cu atât mai mult la copiii mici, aflați în creștere și dezvoltare, care au nevoie de anumite grupe de nutrienți astfel încât să își stimuleze, în primul rând, dezvoltarea neuronală. Niciun aliment prăjit nu va hrăni celulele creierului. Avem nevoie de grăsime, dar de grăsime sănătoasă. Cu cât avem mai multe grăsimi Omega-6, adică provenite în special din alimentele prăjite, cu atât suntem într-o decompensare energetică pentru creierul nostru și atunci copiii cer mai multe dulciuri, pentru că au nevoie de energie pentru a întreține ritmul de creștere”, a mai explicat nutriționistul.

Citește și: Sfaturi pentru cum să petreci timp de calitate alături de copil

Efectele mâncărurilor de tip fast-food asupra sănătății copiilor

[Sursa foto: freepik]

Citește și: Primii trei ani, cei mai importanți în dezvoltarea celor mici

Alimentele devin nocive când sunt prăjite

De asemenea, absolut toate alimentele prăjite, chiar și un somon bio dacă se prăjește, pierde foarte mult din proprietățile nutritive, la fel ca în cazul cartofilor prăjiți, șnițelele, ouăle prăjite care ar trebui evitate. Însă, o soluție ar fi prepararea acestora la cuptor, aburi, sau grătar.

“Toate alimentele prăjite, chiar dacă vorbim de un somon bio, dar apoi îl prăjim, pierde foarte mult din proprietățile nutritive, cartofii prăjiți, șnițelele, ouăle prăjite. Ar trebui evitate. Putem pregăti la cuptor, la aburi, la grătar”, a mai spus aceasta.

Citește și: Care este vârsta potrivită pentru înscrierea la grădiniță

Efectele mâncărurilor de tip fast-food asupra sănătății copiilor

[Sursa foto: freepik]

Citește și: Cum își lasă amprenta rănile copilăriei asupra personalității unui om

Alimentele recomandate pentru sănătatea copiilor

Așadar, alimentele care ar trebui să existe în alimentația copiilor sunt fructele și legumele cât mai viu colorate. Pe partea de grăsimi sănătoase din oleaginoase sunt nucile, caju, migdalele, alunele de pădure, fisticul, precum și gustările sănătoase care pot fi introduse zilnic în alimentația celor mici.

”Fructe și legume cât mai viu colorate, și bineînțeles, și partea de grăsimi sănătoase din oleaginoase, nuci, caju, migdale, alune de pădure, fistic, precum și gustările sănătoase pe care putem să le introducem zi de zi în alimentația copiilor noștri”, a precizat terapeutul.

Citește și: Cum ne dăm seama că cel mic are nevoie de aparat dentar

Efectele mâncărurilor de tip fast-food asupra sănătății copiilor

[Sursa foto: freepik]

Stilul de viață sănătos provine din familie

Totodată, este necesar să se facă diferența între ceea ce un părinte oferă de calitate copiilor, și cum pot construi obiceiurile sănătoase din familie, și ce oferă din frustrările lor. În acel moment, părintele tinde să meargă către copii cu dulciuri, pentru că nu le-au mâncat ei. Însă, sunt numeroase opțiuni de dulciuri sănătoase.

“Este esențial să facem diferența între ceea ce oferim de calitate copiilor și cum putem construi obiceiuri sănătoase, din familie, și ce oferim din aceste frustrări ale noastre. Și atunci, venim către ei cu dulciuri, pentru că nu le-am mâncat noi. Sunt opțiuni de dulciuri sănătoase”, a încheiat ea.


Abonează-te pe

Citește și:

Sfaturi pentru cum să petreci timp de calitate alături de copil

Adda, surprinsă de mărturisirile făcute de fiul său. Micuțul i-a spus artistei că este bătrână. Reacția surprinzătoare a Addei

Soția lui Bordea, mărturisiri dureroase: 'Când ai prefera să mori. Când nu ai motiv să...'

Primii trei ani, cei mai importanți în dezvoltarea celor mici

Care este vârsta potrivită pentru înscrierea la grădiniță

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Lifestyle
O veveriţă a fost găsită aproape îngheţată, pe un drum din Mediaş. Ce a făcut un sibian care a găsit-o?
Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Specialisti
Parteneri