Cele mai bune metode de a te hidrata. Incearca-le si tu !


Cand depui efort si esti transpirat, chiar si o mica cantitate din pierderea de lichide poate crea dezechilibre ale mineralelor, sarurilor si zaharului din organism.

Senzatia de sete, ameteala, oboseala, durere de cap, gura si buze uscate sunt primele semne de deshidratare.

Iata mai jos, cateva sfaturi pe care le poti pune in practica pentru a evita acest lucru.

Apa - apa ofera hidratarea perfecta. Ar trebui sa consumi cel putin 1,2 litri de lichide zilnic (6-8 pahare de 250ml), iar cand vremea este calda, iar pierderea de lichide prin transpiratie este mai mare, cantitatea ar trebui sa creasca la 2,5 litri zilnic. Aceste lichide pot fi o varietate de bauturi, ne spune Natural Hydration Council, dar apa este cea mai recomandata pentru ca nu contine calorii si grasimi fiind usor absorbita de organism.In cazul in care esti supus la un efort intens mai mult de 60 de minute, sunt recomandate bauturi izotonice (de exemplu, in cazul sportivilor).

Suc de fructe sau suc de fructe diluat - daca apa este prea banala pentru tine, incearca suc de fructe foarte diluat sau, pur si simplu, suc de fructe (de exemplu – 100 ml de suc de fructe la un litru de apa). “Carbohidratii, cum ar fi zaharul, trebuie sa fie absorbiti in intestin si pot incetini ritmul in  care fluidele trec in fluxul sangvin, spune nutritionistul Dr. Emma Derbyshire de la Natural Hydration Council, asa ca nu trebui sa fii tentat sa bei sucuri concentrate. Piureurile sunt, de asemenea, prea dulci pentru a ajuta la o hidratare eficienta.

Bauturi pentru sportive - un studiu din 2008 a constatat ca bauturile pentru sportivi nu hidrateaza organismul la fel de repede ca apa, dar ofera o sursa de energie rapida. “Daca faci mai mult de 60 de minute de exercitii intr-o sesiune si vei repeta asta si a doua zi, este bine sa utilizezi o bautura izotonica”, spune Derbyshire. Bauturile izotonice ajuta la inlocuirea imediata a mineralelor pierdute si furnizeaza carbohidrati drept combustibil. Daca exercitiile presupun un efort foarte mare, trebuie doar bauturi energizante sau hipertonice, cu un nivel mai ridicat de carbohidrati, pentru a inlocui rapid rezervele de glicogen.

Ceaiuri - un studiu recent din Marea Britanie a constatat ca daca bei pana la 4 cani de ceai negru cu lapte pe zi iti asigura aceeasi hidratare ca si atunci cand bei o cantitate similara de apa. Cu toate acestea, Derbyshire ne spune ca daca sunt depasite 5 cesti de ceai negru pe zi, cofeina din ceai poate actiona ca un diuretic (pierzi mai multe lichide pentru ca urinezi mai des). In acest caz puteti consuma ceaiuri de plante.

Apa de nuca de cocos - apa de nuca de cocos proaspata poate fi considerata o bautura izotonica, o portie de 330 ml contine mai mult potasiu decat 2 banane, plus alti 5 electroliti naturali. Ea are 1/5 din zaharul gasit in sucul de fructe, plus o cantitate de fibre. Derbyshire spune ca exista, totusi, putine studii publicate care sa ateste calitatile sale de hidratare  (este lipsita de saruri), dar ar putea fi o bautura recomandata dupa antrenamente. Bauturile carbogazoase cu zahar, ca si multe alte bauturi energizante afecteaza dantura atunci cand sunt baute in mod regulat. Chiar si bauturile cu vitamine considerate “sanatoase” pot contine zahar la fel de mult ca o Cola.
Sursa: www.dcnews.ro


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

Poza INCREDIBILĂ cu Bianca de la Puterea Dragostei care a creat isterie pe internet! Şi Livian a rămas şocat! "Zici că eşti Loredana Chivu" EXCLUSIV!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri