Cele mai bune legume pentru sanatatea ta. Sa nu-ti lipseasca din dieta zilnica !


Ok, stii ca ai nevoie sa mananci legume, dar care dintre ele au impactul cel mai mare asupra sanatatii tale?

Uite care sunt legumele cu cea mai mare valoare nutritiva.

Broccoli - Broccoli este plin de antioxidanti care lupta impotriva cancerului, plus beta-caroten, vitamina C, acid folic care mentin sistemul imunitar ridicat si reduc riscul de cataracta si boli de inima. Broccoli este, de asemenea, o sursa minunata de atat fibre solubile cat si insolubile.  

Morcov - Morcovii portocalii sunt bogati in betacaroten, morcovii curcubeu sunt plini de alti nutrienti  activi. Morcovii roşii contin mult  licopen si morcovii violeti sunt mai bogati in antioxidanti.

Spanacul - Popeye stia cateva lucruri despre legume, preferatul lui fiind spanacul, leguma cea mai bogata in vitamine. Spanacul are de asemena carotenoide anti-cancer si este o mare sursa de fier. Nu exagera insa cu gatitul lui, risti sa pierzi mult din valoarea nutritiva. Cel mai indicat este sa folosesti spanacul in salate.

Rosiile – Ei bine, se stie ca rosiile sunt intr-adevar fructe, dar noua ne place sa le tratam ca pe legume. Norocul nostru este ca ele sunt pline de licopen si abunda de vitamine, facandu-le un alt luptator foarte eficient  impotriva cancerului.

Napi – Sunt o mare sursa de vitamine antioxidante A,C,K si fitonutrienti, plus multe substante nutritive care lupta impotriva cancerului.

Sfecla - Ai observat, probabil, de acum ca toate aceste legume sunt  foarte sanatoase si de asemenea, luminoase si pline de culoare! Sfecla este o sursa unica de fitonutrienti numit betalaine care sunt foarte bune pentru sprijin anti-inflamator si detoxifiere. Incearca-le intr-o salata. O sa aiba un foarte mare  impact nutritional.

Cartofi dulci - Incearca sa folosesti in locul  cartofilor albi obisnuiti  pe „verii” lor cu nuanta portocalie, cartofii dulci! Acestia  sunt plini de beta-caroten, plus mangan si vitaminele C si E.

Ardeii grasi rosii - Ca si  rosiile, ardeii grasi sunt de fapt fructe, dar tratate ca legumele. Toti ardeii sunt o mare sursa de nutrienti. Ei sunt plini de fibre, acid folic, vitamina K, precum si molibden minerale, precum si mangan.

Varza de Bruxelles  - desi barfita mult , este o sursa fabuloasa de acid folic, plus vitaminele C şi K, precum si foarte bogata  in fibre. Un sfat: acestea sunt intr-adevar foarte gustoase prajite, apoi  caramelizate . In acest fel se  scoate in evidenta aroma lor dulce. Se stropesc cu otet balsamic!

Vinete – este cunoscut ca sunt bogate in antioxidanti si sunt  de ajutor atat in scaderea tensiunii arteriale cat si in gestionarea greutatii. Se pot consuma  cu coaja,  conţine unii antioxidanti minunati!

Sursa: www.health.com


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol


Exatlon

Surpriză! Ce a spus mama lui Emanuel de la Survivor România despre relația războinicului cu Elena Ionescu! EXCLUSIV

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri