Te tentează un job în digital marketing? Felicitări!
Ai făcut o alegere grozavă deoarece promovarea online nu-ți va oferi șansa să te plictisești vreodată. Tot ce trebuie să faci este să ajuți companiile și brand-urile să-și înțeleagă clienții și nevoile lor și să jonglezi cu din ce în ce mai multe atribuții. Dacă știi care este rolul fișei postului, află că un asemenea document poate fi cu totul diferit atunci când lucrezi în mediul digital.
Trebuie să fii o persoană creativă
Creativitatea este una dintre calitățile esențiale pe care trebuie să le deții dacă îți dorești să ajungi un bun om de marketing.
Este necesară o mentalitate deschisă
Dacă ești o persoană deschisă la nou, care vrea să exploreze noi canale de promovare și surse alternative de informații, vei reuși să lucrezi în marketingul online. Acest domeniu solicită flexibilitate și interes față de ultimele tendințe de pe piață. Totul se schimbă rapid pe internet, așa că este necesar să te reinventezi și tu constant și să renunți la principiile clasice, considerate învechite.
Sunt importante abilitățile de comunicare
Chiar dacă la fiecare loc de muncă se solicită abilități de comunicare dezvoltate, în digital marketing este vital să te faci înțeleasă la fel de bine și în două și în nouă cuvinte. Practic, va trebui să te exprimi foarte bine atât în scris cât și oral pentru că trebuie să comunici cu potențialii clienți prin platformele de social media, campanii de promovare sau alte metode inedite.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Ai nevoie să înțelegi comportamentul consumatorilor
Vorbirea clară și ascultarea activă au un rol deosebit în asigurarea unei comunicări amănunțite și respectuoase cu ceilalți. De asemenea, inteligența emoțională, empatia și abilitățile interpersonale sunt utile ca să poți anticipa nevoile consumatorilor, dar și pentru a lucra eficient în echipă.
Nu trebuie să-ți lipsească competențele tehnice
Chiar dacă nu ai experiență în marketing online trebuie să deții capacitatea de a învăța ușor. După cum am precizat deja, totul evoluează foarte rapid în mediul digital, așa că va trebui să prinzi bazele și teoria din spatele anumitor tehnici de promovare. Între altele, unele dintre instrumentele pe care le vei folosi în fiecare zi pot fi SEO, SEM, CRM, Google Analytics, Facebook Ads sau Social Media.
Șansele tale cresc considerabil și dacă te descurci foarte bine cu matematica de bază și îți place să calculezi, pentru că digital marketing înseamnă și cifre, rapoarte și statistici.E esențial să stăpânești limba engleză
Bineînțeles, trebuie să știi limba română foarte bine, să ai un vocabular dezvoltat și să creezi fraze coerente pentru că va fi nevoie să scrii texte multe, dar la fel de important e să cunoști și o altă limbă. În acest domeniu limba de facto este engleza, fără de care ar fi imposibil să te descurci. Chiar dacă nu o stăpânești perfect, trebuie să știi cât mai multe cuvinte deoarece există mulți termeni tehnici, iar majoritatea cursurilor și a tutorialelor sunt în engleză.
Trebuie să dai dovadă de o bună organizare
Altfel spus, managementul timpului, autodisciplina și abilitatea de a lucra sub presiune sunt cruciale. E necesar să te concentrezi pe finalizarea sarcinilor la timp, să coordonezi elementele de care ai nevoie pentru implementarea planurilor, să fii la curent cu tot ce este nou și să urmărești rezultatele campaniilor pentru mai multe proiecte simultan. Marketingul online nu este un domeniu lipsit de stres, dar dacă îți dorești să lucrezi în această zonă trebuie să știi cum să te organizezi în mod eficient.
În cazul în care multe dintre aspectele prezentate mai sus te descriu chiar pe tine, s-ar putea să te numeri printre candidații perfecți pentru un job în digital marketing. Oportunitățile sunt variate, însă șansele de a pune bazele unei cariere solide nu trebuie trecute cu vederea, mai ales că mediul online nu reprezintă doar tendințele actuale, ci și viitorul.
Sursa foto: https://cdn.pixabay.com/photo/2015/07/17/22/43/student-849825_1280.jpg