Ce alimente conțin proteine și de ce sunt importante pentru femei

ce alimente contin proteine

Ce alimente conțin proteine

Pentru un corp și o minte sănătoasă, ai nevoie de o alimentație cât mai echilibrată. Proteinele sunt vitale pentru o dietă plină de nutrienți și pentru a ne bucura de un organism sănătos, este important să le consumăm.

Pentru un corp și o minte sănătoasă, ai nevoie de o alimentație cât mai echilibrată. Proteinele sunt vitale pentru o dietă plină de nutrienți și pentru a ne bucura de un organism sănătos, este important să le consumăm.

Descoperă în rândurile de mai jos care sunt alimentele bogate în proteine, ce beneficii au acestea, dar și cum poți să îți calculezi necesarul zilnic de proteine.

Ce beneficii au proteinele pentru femei

Citește și: Cum să nu fii obosită dimineața. 8 lucruri de care sa ții cont

alimente bogate in proteine
Alimente bogate în proteine[Sursa foto: Freepik]

Citește și: 30 de alimente de inclus în dieta ta pentru o piele strălucitoare

Exisă numeroase avantaje de care te bucuri atunci când mănânci proteine. Unul dintre acestea este faptul că proteinele cresc masa musculară, fiind un motor ce te ajută să îți dezvolți armonios musculatura, mai ales dacă faci sport.

De asemenea, alimentele ce conțin proteine susțin sănătatea oaselor și pot reduce tensiunea arterială. Atunci când regimul tău alimentar include cantitatea necesară și optimă de proteine, acestea te pot ajuta chiar să pierzi din kilogramele nedorite.

Ce alimente conțin proteine

Proteinele sunt un nutrient esențial pentru buna funcționare a organismului. Acestea sunt de două tipuri: animală și vegetală. Așadar, nu doar carnea și produsele lactate conțin proteine, ceea ce reprezintă veste bună și pentru vegetarieni.

Animale

Proteinele din animale au cel mai mare aport de proteine și este important să le introducem în alimentația de zi cu zi.

Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei- catena.ro

Carnea de pasăre

Fie că vorbim de carne de pui, curcan, sau rață, aceasta reprezintă o proteină excelentă. De altfel, carnea are cele mai multe proteine, însă este important să fim atenți la cantitate și la modul de preparare a acesteia.

Carnea de vită, porc sau oaie

alimente animale bogate in proteine
Alimente animale bogate în proteine

Și aceste tipuri de carne reprezintă surse bogate în proteine, însă este vital să fim atenți la cantitatea de grăsime și să alegem, pe cât se poate, să consumăm carne ceva mai slabă.

Carnea de pește și fructele de mare

Este important ca în alimentație să înlocuim uneori și carnea cu peștele, fiindcă acest preparat are numeroase vitamine și minerale, dar și reprezintă o sursă foarte sănătoasă de proteine.

Chiar și dacă alegi să consumi o porție de scoici sau de creveți, te vei bucura de beneficiile aduse de proteine asupra organismului tău.

Produse lactate

dieta bogata in proteine
Dietă bogata în proteine[Sursa foto: Freepik]

Fie că vorbim de lapte, unt, ouă, brânză sau iaurt, aceste produse sunt bogate în proteine și esențiale pentru organism. Totuși, dacă vrei să te bucuri de o cantitate mai mare de proteine, este bine să știi că existe anumite sortimente ce au o cantitate mai mare de proteine, precum iaurtul grecesc sau brânza de tip cottage.

Vegetale

Nu doar produsele de origine animală sunt bogate în proteine, ci și unele de origine vegetală

Legumele

alimente vegetale bogate in proteine
Alimente vegetale bogate în proteine[Sursa foto: Freepik]

Citește și: Revedere emoționantă între Irina Columbeanu și Ramona Gabor! Imaginile înduioșătoare care te fac să lăcrimezi- kanald.ro

Citește și: Subiecte Română Evaluare Națională 2024 pentru clasa a 8-a: Modelul publicat pe EDU.ro- stirilekanald.ro

Există câteva legume pe care le poți consuma dacă vrei să te bucuri de proteine, precum: fasole, năut, linte, mazăre.

Nuci

mancare cu proteine
Nucile au proteine[Sursa foto: Freepik]

Fie că vorbim de alune de pădure, migdale, nuci sau caju, acestea reprezintă surse sănătoase de proteine, pe care le poți consuma pe post de snack între mese.

Soia

Produsele pe bază de soia sunt adesea incluse în dietele vegetariene, datorită aportului de proteină.

Cereale

Grâul și ovăzul sunt de asemenea surse vegetale de proteine. Le poți introduce în dieta ta de zi cu zi, în prima parte a zilei, la micul dejun.

Cum îți calculezi necesarul zilnic de proteine

Fiecare organism este diferit și deci, fiecare are nevoi diferite. Necesarul zilnic de proteine se calculează în funcție de greutatea fiecărui individ. Recomandarea generală este de minim 0,8 g de proteine/ kg corp/ zi și între 10-35% din caloriile zilnice. Spre exemplu, o persoană care cântărește 75 de kilograme trebuie să mănânce aproximativ 60 de grame de proteine pe zi.  Mai mult, este important de știut că atunci când avem o viață activă și practicăm orice fel de sport, corpul nostru are nevoie de mai multă proteină în alimentație.

Te invităm şi mâine, pe kfetele.ro, pentru a descoperi mai multe sfaturi și trucuri despre un stil de viață sănătos și echilibrat, împreună cu idei creative și inspiraționale pentru a face fiecare zi specială.



Citește și:

Durerea de cap localizată pe partea stângă: ce poate semnala?

8 greșeli pe care să nu le faci în timpul unei diete

O RECUNOȘTI? Este o controversată cântăreață din România, care acum se află în mijlocul unui scandal

Ce a spus public Radu Ștefan Bănică despre Andreea Marin?! „Află ea după”. Nu s-a ferit și a recunoscut asta și despre Violeta

Iubita lui Dinu Maxer, Magdalena Chihaia, construiește un imperiu în afaceri. Cu ce se ocupă atunci când nu este pe scenă

Horoscop 23 iunie 2024. Află ce zodie va face o rezervare pentru a pleca în vacanță

Roberta și Sebastian, dulce împăcare în camera roșie! Cei doi îndrăgostiți au lăcrimat și s-au sărutat pasional! „Mi-au zis băieții că te-ai îngrijorat!”

"Au murit într-o secundă!" Au apărut imaginile de pe camerele de supraveghere cu accidentul în care au pierit Mihaela și Paul


Cookies