Boala oaselor fragile poate fi prevenita!


Osteoporoza sau “hotul tacut”, cum o numesc medicii, afecteaza anual circa 200 de milioane de femei la nivel mondial, dintre care 1 milion sunt romance, se arata in cele mai recente rapoarte statistice.

Numarul cazurilor este insa mult mai crescut, mai ales din cauza lipsei diagnosticului si a tratamentului adecvat.

Specialistii OMS estimeaza ca pana in anul 2020, numarul bolnavilor de osteoporoza va creste la 1 miliard de locuitori.

Pentru ca in prima faza nu doare, pacientele ajung la medic abia in stadiile avansate ale acestei boli, cand “tratamentul” presupune de fapt o ameliorare a simptomelor si o reducere a riscului de fracturi osteoporotice. Retine, deci, ca osteoporoza se previne, nu se vindeca!

Primele semne ale osteoporozei si factorii de risc

Manifestarile osteoporozei in stadii incipiente pot cuprinde: dureri de spate (cauzate de tasarea vertebrelor), cele de la nivelul soldului sau membrelor inferioare, aparute in special in timpul noptii, scaderea  progresiva in inaltime, postura incovoiata, ingreunarea capacitatii motorii, de a depune efort si de a ridica greutati. In stadiile mai avansate ale osteoporozei, pacientele se confrunta cu fracturi  frecvente cauzate de traumatisme minore.

Cauzele aparitiei osteoporozei sunt diverse, acestea putand fi impartite in doua categorii:

•    cauze asupra carora nu se poate interveni: sex, varsta, rasa, conformatie corporala, antecedente familiale, prezenta anumitor afectiuni (diabet, artrita reumatoida, dereglari hormonale).
•    cauze care pot fi controlate: tulburarile de alimentatie, sedentarismul, fumatul, consumul excesiv de alcool.

Calciul, mineralul esential pentru prevenirea osteoporozei

-    “Bea lapte sa ai calciu!” Iti aduci aminte de vorbele mamei? Acest mineral este vital in toate etapele vietii. Inca din burtica mamei, copilul are nevoie de calciu pentru a putea dezvolta tesut osos. Mai departe, in copilarie si adolescenta avem nevoie de calciu pentru a oferi rezistenta oaselor, pentru a regla functia musculara si pentru a mentine sanatatea dintilor, parului si unghiilor. Necesarul de calciu creste pe masura ce imbatranim, in special atunci cand intervine menopauza, iar nivelul hormonului estrogen scade semnificativ. La fel de important este sa i se ofere organismului cantitati suficiente din acest mineral, deoarece organismul pierde calciu in fiecare zi prin piele, unghii, par, transpiratie, urina si materii fecale. Aceste pierderi de calciu trebuie sa fie inlocuite zi de zi prin dieta sau medicamente care contin calciu. In caz contrar, organismul foloseste calciul din oase pentru a efectua diverse functii, facandu-le asadar mai slabe si mai predispuse la rupere de-a lungul timpului.

-    Alimente bogate in calciu sunt laptele si produsele lactate, tofu, pestele, sucurile de fructe, dar si legumele verzi precum spanacul, mazarea, dovleceii, prazul, broccoli, castravetii etc. Mare atentie insa la excesul de sare si cafeina! Alimentele foarte sarate, ceaiul negru, cafeaua pot reduce capacitatea corpului de a asimila calciul.
Citeste continuarea pe: www.doctorulzilei.ro


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


Vedete

Mesajul primit de Ștefania,  la un an după ce a plecat de la Puterea Dragostei! Nu se aștepta la asta!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri