Avertisment oficial al medicilor: aceasta este mancarea care îti grabeste moartea

Avertisment oficial al medicilor: aceasta este mancarea care îti grabeste moartea

Conform unei cercetari ale carei rezultate au aparut in revista "American Journal of Clinical Nutrition", riscul de mortalitate este crescut de un asemenea obicei alimentar.

 

Cercetatorii suedezi au studiat 76.645 de barbati si femei, pentru a-si da seama ce legatura exista intre consumul de carne rosie si scaderea sperantei de viata.
In categoria carnii procesate pot fi incluse, printre altele, carnatii si mezelurile. Expertii avertizeaza asupra pericolului legat atat de carnea de porc, cat si de cea de vita. Trebuie mentionat faptul ca ei au studiat efectele acestui aliment asupra consumatorilor timp de aproximativ 15 ani.
In intervalul respectiv, 20% dintre subiecti au murit. In comparatie cu cei care nu au mancat carne, persoanele care au consumat circa 300 de grame zilnic au trait cu circa doi ani mai putin. De exemplu, 100 de grame de carne procesata mancata in fiecare zi a insemnat o reducere a vietii cu aproximativ noua luni.
"E de presupus ca atat carnea procesata, cat si cea neprocesata ar putea avea mecanisme biologice diferite, rezultand in diferite efecte asupra mortalitatii", sustin autorii studiului.
Carnea rosie e o sursa de zinc si proteine, dar procesarea ei are ca rezultat aparitia unor componente care pot contracara efectele benefice. Totusi, specialistii spun ca e nevoie de mai multe studii care sa arate cum afecteaza carnea rosie neprocesata sanatatea oamenilor, caci mecanismul actiunii ei asupra organismului nu este clar.
Sursa: realitatea.net

Cercetatorii suedezi au studiat 76.645 de barbati si femei, pentru a-si da seama ce legatura exista intre consumul de carne rosie si scaderea sperantei de viata.

In categoria carnii procesate pot fi incluse, printre altele, carnatii si mezelurile. Expertii avertizeaza asupra pericolului legat atat de carnea de porc, cat si de cea de vita. Trebuie mentionat faptul ca ei au studiat efectele acestui aliment asupra consumatorilor timp de aproximativ 15 ani.

In intervalul respectiv, 20% dintre subiecti au murit. In comparatie cu cei care nu au mancat carne, persoanele care au consumat circa 300 de grame zilnic au trait cu circa doi ani mai putin.

De exemplu, 100 de grame de carne procesata mancata in fiecare zi a insemnat o reducere a vietii cu aproximativ noua luni.

"E de presupus ca atat carnea procesata, cat si cea neprocesata ar putea avea mecanisme biologice diferite, rezultand in diferite efecte asupra mortalitatii", sustin autorii studiului. Carnea rosie e o sursa de zinc si proteine, dar procesarea ei are ca rezultat aparitia unor componente care pot contracara efectele benefice. Totusi, specialistii spun ca e nevoie de mai multe studii care sa arate cum afecteaza carnea rosie neprocesata sanatatea oamenilor, caci mecanismul actiunii ei asupra organismului nu este clar.

Sursa: realitatea.net

 



Citește și:

Tapioca: ce este și cum poate fi utilizată în bucătărie

Igor Cuciuc, imaginea momentului alături de Ionuț Dolănescu: „Ne unește aceeași dragoste.”

ULTIMA ORĂ în TV! Unde revine Măruță

„Am intrat în metastază” Alina Pușcău, anunț cutremurător înainte să intre în operație! Vedeta a transmis un mesaj emoționant fanilor

Victimele accidentului rutier de la Strășeni, MĂRTURII SFÂȘIETOARE despre momentul impactului. Au crezut că NU mai scapă cu viață: "Îi mulțumesc lui Dumnezeu că am supraviețuit. Am văzut..."

VIDEO Un gest aparent romantic a stârnit indignare și a declanșat o anchetă penală pe Transfăgărășan

Valentin și Daniela, în lacrimi! Andreea Mantea face anunțul: „A sosit momentul...”. Aflați ce se întâmplă cu concurenții în gala din „Casa iubirii” de duminică, 9 august, de la 16:00 și 19:00, la Kanal D

Probleme cu stomacul? Digestia dificilă...


Video
Clipul zilei pe kfetele.ro