Alimente care previn deficienta de fier! Iata ce sa incluzi in dieta!


Alimente care previn deficienta de fier! Iata ce sa incluzi in dieta!

Necesarul zilnic de fier variaza in functie de varsta si sex. Recomandarea specialistilor este de 8 mg pe zi pentru barbati si 18 mg pentru femeile cu varste intre 19 si 50 de ani, care nu sunt insarcinate si nu alapteaza.

 

Exista multe moduri in care poti atinge aportul zilnic de fier, fara a manca intotdeauna aceleasi alimente si fara a consuma suplimente sub forma de pastile. Cele doua forme principale includ fier hem, ce provine din surse animale si fier non-hem, regasit in surse vegetale. Iata cateva dintre alimentele care previn dezvoltarea unei deficiente de fier in organism.
Fasole alba si linte
Desi toate tipurile de fasole ofera o anumita cantitate de fier, fasolea alba are cel mai bogat continut.
O portie ofera 8 mg.
Moluste, stridii si fructe de mare
Molustele sunt o sursa foarte bogata de fier. O singura portie contine 23.8 mg. Incearca sa le adaugi in sosuri pentru paste sau la mancarurile cu orez.
Ciocolata neagra
Daca iubesti ciocolata, acum ai inca un motiv pentru a consuma desertul tau preferat.
Un baton mic de ciocolata neagra contine aproape 7 mg de fier.
Spanac
Spanacul este recunoscut pentru continutul bogat de vitamina A, dar este si o sursa de fier, o portie ofera 3 mg. Daca nu iti plac frunzele de spanac crude, adaugate in salate, incearca sa faci o omleta sau incearca alte retete cu acest ingredient.
Citeste mai multe AICI.

Exista multe moduri in care poti atinge aportul zilnic de fier, fara a manca intotdeauna aceleasi alimente si fara a consuma suplimente sub forma de pastile. Cele doua forme principale includ fier hem, ce provine din surse animale si fier non-hem, regasit in surse vegetale. Iata cateva dintre alimentele care previn dezvoltarea unei deficiente de fier in organism.

Fasole alba si linte

Desi toate tipurile de fasole ofera o anumita cantitate de fier, fasolea alba are cel mai bogat continut.

O portie ofera 8 mg.

Moluste, stridii si fructe de mare

Molustele sunt o sursa foarte bogata de fier. O singura portie contine 23.8 mg. Incearca sa le adaugi in sosuri pentru paste sau la mancarurile cu orez. 

Ciocolata neagra

Daca iubesti ciocolata, acum ai inca un motiv pentru a consuma desertul tau preferat. Un baton mic de ciocolata neagra contine aproape 7 mg de fier. 

Spanac

Spanacul este recunoscut pentru continutul bogat de vitamina A, dar este si o sursa de fier, o portie ofera 3 mg. Daca nu iti plac frunzele de spanac crude, adaugate in salate, incearca sa faci o omleta sau incearca alte retete cu acest ingredient.

Citeste mai multe AICI.

 


Abonează-te pe

Citește și:

Horoscop VăRSĂTOR Noiembrie 2021. Nativii Vărsător avansează în carieră

A MURIT! O veste tristă a fost transmisă de Casa Regală

DESCOPERĂ: Ce se pune pe rană ca să se vindece mai repede

DESCOPERĂ: Garderoba unei femei de 50 ani. Îmbrăcăminte, genți și accesorii din dulapul unei doamne

DESCOPERĂ: Cum să faci un ou prăjit perfect

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Horoscopul lunii

Horoscop CAPRICORN Noiembrie 2021. Nativii Capricorn, în mijlocul conflictelor la locul de muncă

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri