Alimentatia corespunzatoare in sarcina si alaptare


In perioada de sarcina este foarte importanta alegerea unui nutritionist. Acesta monitorizeaza atent alimentatia de care femeia insarcinata are nevoie pe toata perioada graviditatii.

Datorita faptului ca nutritionistul are si cunostinte in biochimie, anatomie si fiziologie, acesta poate indruma pacientele insarcinate catre un stil de viata si o alimentatie sanatoasa pe parcursul graviditatii.

Laptele matern este alimentatia ideala pentru copil, reduce riscul de a dezvolta diferite afectiuni cum ar fi:

-infectii;

-eczeme;

-astm bronsic;

-hipertensiune arteriala;

-diabet zaharat;

-dislipidemii.

In majoritatea cazurilor laptele este produs la 10-14 zile dupa nastere si contine in proportie de 50% lipide, 45% carbohidrati si 5% proteine. Majoritatea carbohidratilor o reprezinta lactoza, care ajuta absorbtia calciului la copil.

Dieta potrivita in timpul alaptarii

Dieta mamei care alapteaza afecteaza calitatea laptelui si implicit dezvoltarea bebelusului.

In urma studiilor s-a descoperit ca femeile insarcinate si cele care alapteaza au deficit de zinc. Doza ideala de zinc pe zi, fiind de 15-20mg. Zincul se gaseste in alimente precum carne, oua, faina integrala si ovaz.

Este indicat ca, atat femeile insarcinate, cat si cele care alapteaza sa aiba in dieta zilnica grasimi nesaturate primare. Uleiul de masline, de rapita, de floarea soarelui sau de porumb contine acizi grasi care sunt foarte importanti in dezvoltarea sistemului nervos al copilului.

Mamele care alapteaza au nevoie de 1200mg de calciu pe zi pentru a avea o dieta echilibrata. Un supliment de calciu poate fi extras din produse lactate, alune, migdale si legume crude.

In timpul alaptatului sunt recomandate alimentele care contin proteine cum ar fi pestele, oua, lactate, carne de vita si de pui, cereale integrale, legume crude si fructe. Alaptarea creste nevoia pentru diferite alimente care contin acid folic, vitamina C si vitamina A.

Alimente interzise in timpul sarcinii si alaptarii

Medicii recomanda ca in timpul alaptarii sa nu fie consumate conserve, mezeluri, fructe de mare, cafea ciocolata si alcool. De asemenea, trebuie evitate si alimentele bogate in carbohidrati usor asimilabili precum paste si produse de patiserie.

Printre alimentele care modifica foarte mult consistenta si calitatea laptelui matern se enumera: prajelile, alimentele afumate, maioneza si ciupercile.

In timpul alaptarii este de preferat sa se evite alimentele cu miros puternic precum ceapa, usturoiul, telina si hreanul pentru ca acestea isi transmit rapid substantele active prin lapte direct la bebelusul sensibil la gusturi si mirosuri noi.

Atat in timpul sarcinii cat si in timpul alaptarii este interzisa consumarea bauturilor alcoolice si a tutunului.


Clipul zilei pe KFETELE.RO:
DISTRIBUIE
acest articol


(auxiliare)

Livian de la Puterea Dragostei, reacție după ce Bianca a fost criticată pentru numărul bărbaților din viața ei

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...


Parteneri

Pentru tine

Din Lifestyle

Parteneri