Acestea sunt alimentele care ajuta la fixarea calciului in oase !


Sedentarismul, alimentatia saraca in calciu, alimentele de tip fast-food, cafeina si boli precum osteoporoza sensibilizeaza sistemul osos si cresc riscul de fracturi.

Exercitiile fizice, lactatele, branzeturile si ouale va pot ajuta sa aveti oase sanatoase. Unul dintre cei mai mari dusmani ai sistemului osos este osteoporoza, boala care are de regula cauze endocrine si care poate aparea si la femei, dar si la barbati. Imobilizarea prelungita, produsele care contin cafeina si alimentele de tip fast-food sunt de asemenea factori care slabesc oasele.

Faceti miscare si beti lapte zilnic

Sedentarismul este unul dintre motivele care pot duce la sensibilizarea oaselor. „In lipsa solicitarii fizice, organismul ia calciul din oase, pentru a-l folosi in alte scopuri. Sunt recomandate mersul pe jos si exercitiile fizice, cel putin o ora. Cei care lucreaza mult timp la birou ar trebui sa faca gimnastica cinci-zece minute la fiecare ora“, recomanda Marius Filip, medic ortoped la Spitalul Universitar de Urgenta din Bucuresti.

Si alimentatia saraca in calciu afecteaza oasele. Medicii va sfatuiesc sa consumati zilnic doua cani de lapte, 150-200 de grame de branza de vaci, telemea, cas sau urda si 150 de grame de carne fiarta. Persoanele care nu au probleme cu colesterolul pot consuma cate un ou in fiecare zi. „Cei care au colesterolul ridicat pot manca un ou la doua-trei zile. Recomandat pentru oase este si rasolul de vita, deoarece contine cartilaje care au acid hialuronic. Acesta ajuta la refacerea cartilajului si la fixarea calciului in oase“, afirma Mihaela Ionescu, medic specialist in diabet si boli de nutritie la Institutul „N. Paulescu“ din Capitala.

De asemenea, fructele si legumele contin enzime ce ajuta la fixarea calciului in oase. In schimb, ciocolata, cacaua, cafeaua si bauturile de tip cola impiedica absorbtia calciului in organism si sunt periculoase in special pentru copii. Nici produsele de tip fast-food, chipsurile sau sucurile acidulate nu trebuie consumate de catre copii.

Acestea contin antimetaboliti, substante chimice ce dau gust, insa impiedica absorbtia calciului si a fierului.

Pentru fixarea calciului in oase si pentru prevenirea rahitismului, copiii au nevoie de vitamina D. Aceasta se poate lua din untura de peste ori suplimente cu ulei din peste, produse care se gasesc si in magazinele naturiste. Tot pentru sanatatea oaselor, medicii va sfatuiesc sa stati moderat la soare. Oasele se fragilizeaza si din cauza osteoporozei. Boala poate aparea la femeile trecute de menopauza, motiv pentru care, dupa aceasta varsta, sunt recomandate analize endocrinologice.

Deficitul de hormoni sexuali, risc de fracturi

Osteoporoza mai poate aparea din cauza unui deficit de hormoni sexuali atat la femei, cat si la barbati. „Alte cauze alte osteoporozei sunt hipertiroidia si deficitul de hormoni de crestere la adulti, mai greu de diagnosticat in Romania“, explica Luiza Vitan, medic endocrinolog la Ambulatoriul Spitalului „Grigore Alexandrescu“. Medicamentele, vitamina D, calciul si efortul fizic pot preveni osteoporoza.
Sursa: www.doctorulzilei.ro


Citește și:

Horoscop zilnic, marți 27 octombrie 2020. Află ce zodie are mari şanse să primească un bonus financiar!

Doliu la Bravo, ai stil! Celebrities: „A murit! Acum sunteți mulțumiți?”

Cea mai rapidă rețetă de cozonac. Nu necesită frământare

Bărbaţii mincinoşi ai zodiacului! Ei te mint cu zâmbetul pe buze şi fără remuşcări!

Ludovic Orban, declarații despre restricțiile pe timp de noapte

Clipul zilei pe KFETELE.RO

DISTRIBUIE
acest articol

Pentru tine

Cum sa îți faci un CV bun dacă NU ai experiență? Șansele de angajare vor crește!

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri