Aceste legume sunt mai sanatoase gatite decat crude!


In cazul unor legume precum rosiile, morcovii, ciupercile, spanacul si sparanghelul, procesul de gatire elibereaza mai multe substante nutritive pentru organismul uman, arata Daily Mail.

 

Mel Wakeman, expert in nutritie de la Universitatea Birmingham, sustine ca mare parte dintre nutrientii din plante sunt de putine ori asimilati de organism, in comparatie cu cei din produse de origine animala.
In aceste conditii, gatirea rosiei creste continutul de licopen, care s-a dovedit ca reduce cancerul de prostata. Totusi, Mel Wakeman avertizeaza sa nu se manânce doar rosii gatite, pentru ca in cadrul procesului sunt distruse alte vitamine.
Spanacul este bogat in oxalati, dar face dificila absorbtia fierului si a calciului care nu mai are loc daca leguma este fiarta. Totusi, este foarte important sa nu lasi spanacul prea mult pe foc.
Morcovii sunt bogati in carotenoizi, care ofera culoarea portocalie, iar gatitul creste aceasta cantitate.
Incalzirea sparanghelului creste continutul de polifenoli, care se gasesc si in ceai, vin rosu sau ciocolata si care au proprietati antioxidante puternice, ferind organismul de boli de inima sau cancer.
De asemenea, ciupercile contin cantitati mari de vitamine si minerale, iar gatitul poate creste valoarea lor nutritiva.
Sursa: Naturpedia.ro

Mel Wakeman, expert in nutritie de la Universitatea Birmingham, sustine ca mare parte dintre nutrientii din plante sunt de putine ori asimilati de organism, in comparatie cu cei din produse de origine animala.

In aceste conditii, gatirea rosiei creste continutul de licopen, care s-a dovedit ca reduce cancerul de prostata. Totusi, Mel Wakeman avertizeaza sa nu se manânce doar rosii gatite, pentru ca in cadrul procesului sunt distruse alte vitamine.

Spanacul este bogat in oxalati, dar face dificila absorbtia fierului si a calciului care nu mai are loc daca leguma este fiarta. Totusi, este foarte important sa nu lasi spanacul prea mult pe foc.

Morcovii sunt bogati in carotenoizi, care ofera culoarea portocalie, iar gatitul creste aceasta cantitate.

Incalzirea sparanghelului creste continutul de polifenoli, care se gasesc si in ceai, vin rosu sau ciocolata si care au proprietati antioxidante puternice, ferind organismul de boli de inima sau cancer.

De asemenea, ciupercile contin cantitati mari de vitamine si minerale, iar gatitul poate creste valoarea lor nutritiva.

Sursa: Naturpedia.ro

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Informatiile zilei

Alexandru Rafila, informații noi despre coronavirus

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri