6 alimente bogate în Omega-3 de care corpul tău are nevoie

alimente cu omega 3

Alimente cu Omega 3

Alimentația joacă un rol foarte important în viața fiecărui om și dictează modul în care ne simțim și arătăm. Este important să avem o dietă echilibrată și să ne luăm doza zilnică de vitamine și minerale din alimentele pe care le consumăm.

Descoperă în rândurile de mai jos care sunt alimentele bogate în Omega-3, dar și de ce este atât de important să le introduci în dieta ta zilnică

Pește gras

Citește și: 11 alimente cu colagen pe care să le consumi dacă vrei o piele mai tânără

cea mai buna sursa de omega 3
Cea mai buna sursă de omega 3[Sursa foto: Freepik]

Citește și: Ce este colesterolul. Definiție, funcții și impactul asupra sănătății

Somonul, macroul sau sardinele sunt doar câteva sortimente de pește gras. Aceștia sunt cunoscuți pentru aportul de acizi grași Omega-3, care sunt extrem de benefici pentru sănătate. Studiile arată că un consum regulat de pește gras poate reduce riscul problemelor cardiovasculare. Mai mult, acest tip de aliment este bogat în seleniu. 

Semințe chia

Legume si fructe bogate in omega 3
Legume și fructe bogate în omega 3[Sursa foto: Freepik]

Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Aceste semințe sunt bogate în acizi grași Omega-3, care sunt importanți pentru sănătatea inimii, atât la bărbați, cât și la femei. Semințele de chia pot fi introduse cu ușurință în alimentația oricui, fie la micul dejun în iaurt, în ovăz, în shake-uri pe bază de fructe sau legume, fie chiar și la prânz sau cină, în diverse salate gustoase. Mai mult, semințele de chia pot fi introduse chiar și în apă, fiindcă ne putem bucura de aceleași beneficii De asemenea, aceste semințe sunt esențiale și pentru sănătatea creierului.

Seminte de in

Semințele de in sunt și ele bogate în Omega-3 și sunt cunoscute pentru beneficiile în reducerea inflamației din corp. La fel ca și cele de chia, semințele de in pot fi introduse cu ușurință în dieta de zi cu zi, dar pot fi adăugate și în apă sau ceai.

Nuci

alimente bogate in omega 3
Alimente bogate în omega 3[Sursa foto: Freepik]

Este bine cunoscut faptul că nucile sunt esențiale pentru sănătatea creierului. Nu doar că nucile sunt bogate în Omega-3, dar sunt și o sursă ideală de antioxidanți, ceea ce înseamnă că vor reduce colesterolul, menținând sănătatea optimă a inimii. Acestea pot fi consumate fie ca gustare între mese, fie asociate cu diverse mâncăruri: în iaurt, în salate sau în shake-uri.

Semințe de cânepă

Semințele de cânepă sunt bogate în magneziu și reprezintă o importantă sursă de minerale, ce ajută la funcționarea optimă a musculaturii.

De asemenea, acest tip de semințe sunt bogate în Omega-3 și ne vor oferi energia de care avem nevoie zi de zi. Mai mult, este esențial ca persoanele care se confruntă cu probleme inflamatorii la nivelul corpului, să introducă în alimentație semințele de chia.

Spanac

top alimente bogate in omega 3
Top alimente bogate în Omega 3[Sursa foto: Freepik]

Citește și: Cosmin a ajuns pe mâinile medicilor, la scurt timp după descalificarea din „Casa iubirii”! În ce stare se află fostul concurent în aceste momente: „Îl durea”- kanald.ro

Citește și: „Înfricoșător!” Descoperire sinistră făcută de o femeie în imaginile din vacanță, chiar din hotel! A făcut-o să tremure de frică și să țină ascuns totul până astăzi- stirilekanald.ro

Spanacul este o sursă excelentă de fier, vitamină extrem de importantă pentru sănătate. Această legumă poate fi asociată în diverse moduri în alimentație. Putem găti spanacul sub formă de garnitură, putem să consumăm baby-spanac în salată sau chiar să îl introducem în shake-uri. Nu doar că este bogat în omega-3, dar este și sărac în calorii, ceea ce îl face ideal pentru persoanele care vor să scape de kilogramele în plus.

De ce ar trebui să consumați alimente bogate în Omega-3

Există o mulțime de beneficii ale consumului de alimente bogate în Omega-3. Unul dintre acestea este reducerea inflamației din corp, care nu doar că nu este sănătoasă, dar oferă și un aspect inestetic. De asemenea, alimentele ce conțin Omega-3 ne vor ajuta pentru menținerea sănătății inimii și a creierului.

 Care sunt riscurile potențiale ale consumului de Omega-3

alimentatie bogata in omega 3
Alimentație bogată în omega 3[Sursa foto: Freepik]

Cu toate că este sănătos să consumăm alimente bogate în Omega-3, există și unele riscuri de care trebuie să fim conștienți. Unele persoane pot să se confrunte cu disconfort digestiv, atunci când apelează la suplimente de Omega-3 pe bază de pește. De aceea, este recomandat să consulți un specialist atunci când îți schimbi total dieta sau dorești să apelezi la suplimente de Omega-3, pentru că fiecare corp reacționează diferit.

Te invităm şi mâine, pe kfetele.ro, pentru a descoperi cele mai noi și utile sfaturi și recomandări de la specialiști în domeniul sănătății, frumuseții și stilului de viață.



Citește și:

Aveţi pulsul mare? Ce dietă trebuie să urmaţi

8 greșeli pe care să nu le faci în timpul unei diete

4 zodii care își găsesc MAREA DRAGOSTE până la finalul lunii iunie 2024. Pasiunea își face loc în viața lor, vor avea o vară de neuitat

Decizia luată de autoritățile italiene în privința căutărilor lui Cristian Molnar, tânărul luat de viitură! Au trecut două săptămâni de când a fost înghițit de ape și nimeni nu mai știe nimic de el: „Tensiunea este mare”

Locuința de vis a Ancăi Serea, distrusă de furtuna violentă din Capitală: ”Nu știu dacă realizați până unde este apa”

Sfatul zilei din 20 iunie 2024. O zodie are multă energie

Roberta, decizie radicală în privința lui Sebastian! „Nu cred că e ceea ce merit și vreau să pun punct aici!” Aflați cum va reacționa concurentul și ce se va întâmpla în Casa iubirii, marți, 18 iunie, de la 10:00 și 16:30, la Kanal D

Fotografia sfâșietoare de la priveghiul Ancăi Molnar. Fiul de 14 ani, îndurerat lângă sicriu


Cookies