5 sfaturi de prevenire a Alzheimer de la Dr. Oz


Sfaturile de prevenire a bolii Alzheimer sunt mereu bine venite. Oricui i s-a intamplat, macar o data, sa uite unde si-a pus cheile.

Dar sa uite numele celui mai bun prieten? Sau sa uite ca are o intalnire importanta? Lasat sa lancezeasca creierul incepe sa-si piarda ascutimea dupa ce ai intrat in cea de-a doua parte a vietii. Indiferent ca ai un membru al familiei sau un prieten care sufera de Alzheimer, ai inceput sa observi ca memoria iti joaca, uneori, feste sau, pur si simplu, vrei sa previi Alzheimerul in viitor, asa ca vrei sa-ti intaresti creierul. Oamenii de stiinta au aratat nu doar ca poti incetini distrugerea creierului, ba chiar ca poti mari capacitatea acestuia indiferent de varsta.

Iata planului Dr. Oz care te ajuta sa previi Alzheimer in doar 5 pasi simpli:

Suplimentele DHA te ajuta sa previi Alzheimerul - In cazul in care iei un singur supliment alimentar acesta ar trebui sa fie DHA. DHA (acid docosahexaenoic) este unul dintre cei doi principali acizi grasi esentiali din uleiul de peste, cunoscuti ca Omega-3 rezolve multe dintre problemele creierului. Un nivel scazut al DHA este asociat cu o capacitate a creierului scazuta si de aceea este atat de important sa cresti doza de DHA (care poate veni din pesti precum somonul). Suplimentul de DHA reduce inflamatia, combate dezvoltarea plagii asociate cu boala Alzheimer si creste fluxul sangvin in creier. In plus, studiile de specialitate au demonstrat ca o doza zilnica de 600 mg DHA timp de 6 luni accelereaza functiile creierului ca si cum ai fi cu 3 ani mai tanar.

Stimuleaza creierul prin schimbari si poti preveni Alzheimerul - Asa cum este important sa schimbi ceva in rutina exercitiilor fizice, adaugarea varietatii in rutina mentala zilnica este la fel de importanta pentru a antrena diferiti muschi ai creierului. Modificari simple, precum punerea ceasului pe cealalta mana, sau folosirea celelaltei maini atunci cand te speli pe dinti sau mananci sau chiar scrierea cu cealalta mana activeaza regiuni ale creierului care, altfel, ar ramane nestimulate. Aceasta stimulare poate scadea riscul bolii Alzheimer.

Alzheimerul poate fi tinut sub control cu metoda de respiratie 7-7-7 - Cu totii stim cat de periculos este stresul pentru sanatate, insa poate nu stiai ca poate fi mortal cand este vorba despre creier. Stresul este otrava curata pentru hipocampus – parte a creierului responsabila cu memoria – pe masura ce creste nivelul cortizolului. Un nivel ridicat al cortizolului poate cauza disfunctionalitati ale celulelor creierului, poate ucide celulele creierului si poate duce la atrofierea acestuia. Prin urmare, combaterea stresului este vitala pentru prezervarea memoriei.
De trei ori pe zi, inchide usa biroului, scoate-ti pantofii si ciorapii si micsoreaza lumina. Inspira timp de 7 secunde; mentine respiratia alte 7; dupa care expira timp de 7 secunde. Repeta tehnica de 7 ori pentru a reseta creierul si pentru a tine sub control nivelul cortizolului. Cercetatorii au aratat ca relaxarea mintii este asociata cu o crestere a hipocampusului in doar 8 saptamani.

Provoaca-ti memoria si poti tine departe boala Alzheimer - Poate simti ca memoria nu mai este la fel de ascutita ca odinioara, insa avem capacitatea de a ne aminti orice, atat timp cat ne antrenam sa folosim mecanismul corespunzator. Poate fi socant pentru tine, dar poti sa memorezi usor o lista de 20-30 de cuvinte, doar printr-o asociere importanta sau chiar prosteasca. Spre exemplu, trebuie sa-ti amintesti cuvantul croitor. Daca te gandesti la un prieten cu numele Croitoru, s-ar putea sa ai succes. Daca te gandesti la un croitor cu metrul atarnat la gat care poata o palarie ciudata in timp ce ajusteaza rochia fetei visurilor tale, nu vei uita cuvantul croitor pentru multa vreme. La fel poti alcatui lista de cumparatori sau rezultatele pe care trebuie sa le obtii, asociindu-le cu lucruri importante. In acest fel, intr-un mod pozitiv, iti vei extinde hipocampusul si vei lupta impotriva afectiunii Alzheimer.

Flotarile pot tine Alzheimerul departe - Unii dintre oamenii de stiinta considera ca flotarile sunt cel mai impotant pas pentru intarirea creierului si prevenirea afectiunii Alzheimer. Bineinteles ca forma in care se executa miscarea este esentiala. Se incepe stand pe burta, cu palmele pe podea la nivelul umerilor, picioarele apropiate. Privirea in fata. Corpul trebuie sa fie drept din cap pana in varful degetelor de la picioare. Fundul nu trebuie sa fie nici ridicat, nici coborat astfel incat muschii abdominali sa fie implicati in miscare. Se lasa corpul spre podea incet, pana cand coatele formeaza un unghi de 90 grade, mentinandu-se bratele strans lipite de corp. Corpul si picioarele sunt drepte. Apoi se indreapta bratele pentru a impinge corpul de pe podea in timp ce abdomenul se mentine tot timpul incordat. 7 flotari pe zi vor ajuta la stimularea fluxului sangvin catre creier si la generarea de noi celule ale creierului. Aceasta este cea mai buna arma in lupta impotriva bolilor cognitive.
Sursa: www.sfatulparintilor.ro


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Vedete

Livian pleacă din emisiunea Puterea dragostei! Ce cadou de adio i-a făcut Biancăi

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri