5 obiceiuri care îți scad rezistența la efort


5 obiceiuri care îți scad rezistența la efort

Fie că vrem sau nu să recunoaștem, în fiecare zi, corpurile noastre sunt asaltate de o mulțime de factori externi și obiceiuri mai puțin bune ce contribuie la o rezistență scăzută la efortul fizic.


In articol:

Totodată, dacă devenim conștienți că avem aceste obiceiuri, cu siguranță le putem și elimina sau scoate din sistem. De altfel, sunt câteva obiceiuri ce pot fi eliminate cu un minim efort, prin metode simple și eficiente. Cel mai important lucru este să-ți dorești să atingi cât mai plenar starea de sănătate, atât mentală, cât și fizică. Iată câteva obiceiuri ce contribuie la scăderea rezistenței la efort și care nu te lasă să ai o viață sănătoasă.

1. Fumatul

A renunța la fumat este pentru unii destul de greu, iar pentru alte persoane, ceva la care nu s-ar mai întoarce niciodată.

Dar trebuie să știi că după ce te lași de fumat, este o perioadă puțin mai dificilă, iar apoi corpul tău se va adapta și va reveni la starea normală. Fumatul te face să obosești mult mai repede, respiri mai greu și de aceea este bine să te lași acum, uite la ce să te aștepți în primele zile.

2. Zahărul

Zahărul, îndeosebi cel procesat, consumă mult din resursele proprii de vitamine. Și oricât de mult îți place acest tip de dulce, în special ciocolata, este bine să-l consumi cu moderație și mai ales să cauți alternative sănătoase care să înlocuiască pofta de dulce. De aceea, caută să renunți cât mai mult posibil la zahăr. El îți oferă energie pe termen scurt, consumând calciul din organismul tău atât de necesar, iar pe termen lung nu face decât să-ți scadă energia.

3. Consumul de alcool

Probabil cel mai evident obicei nociv, alcoolul este un adevărat ucigaș al rezistenței fizice atunci când vine vorba de antrenamente și multe alte lucruri. Sistemul tău nervos suferă foarte tare atunci când se antrenează și realizează activitate fizică, după ce a avut o seară în care ai consumat alcool. El este necesar pentru coordonarea și activarea fibrelor musculare. Și dacă în majoritatea cazurilor, cofeina este substanța care trezește sistemul nervos, alcoolul cu siguranță va încetini întregul proces. Efectele consumului de alcool se resimt până la câteva zile după, nemaivorbind de deshidratarea pe care o poți experimenta. Dacă știi că vei face a doua zi o alergare mai lungă, un antrenament mai intens sau o plimbare cu bicicleta, evită consumul de alcool cu o seară înainte.

4. Viața sedentară

Obișnuința unei vieți sedentare duce automat la un stil de viață ce implică scăderea semnificativă a numărului de calorii pe care le arzi în fiecare zi. Din cauza pandemiei de coronavirus, cei mai mulți dintre noi am lucrat sau încă lucrează de acasă, iar acest lucru are un efect negativ asupra metabolismului și sănătății generale. Nu mai ești obișnuit cu efort fizic zilnic și este normal să nu mai ai rezistență fizică. Fiecare activitate fizică, cum ar fi statul în picioare, urcarea scărilor, gătitul, te poate ajuta să arzi calorii. Acest tip de activitate se numește termogeneza activității fără efort( NEAT).

5. Privarea de somn

Este important să dormi suficient pentru menținerea sănătății generale. Somnul pe durate de câteva ore poate crește riscul de boli, inclusiv boli de inimă, diabet și depresie. De asemenea, somnul inadecvat îți poate reduce ritmul metabolic și îți poate crește șansele de a crește în greutate. Dacă nu dormi la timp, îți este afectat

ciclul de somn și ritmul circadian al corpului. Și, nu în ultimul rând, rezistența fizică este mult mai scăzută dacă nu dormi bine noaptea.

Sursa foto: pexels.com


Abonează-te pe

Citește și:

Florinel Coman și Ioana Timofeciuc vor deveni părinți pentru prima oară

Începe tărăboiul! Cu ce o amenință Ciucu pe Alina Sorescu!

Jador, dezvăluiri din culisele divorțului dintre Simina Loica și Alex Zănoagă! Alex Bobicioiu s-ar fi cuplat cu bruneta: „Daca vezi ce mesaj mi-a dat Bobi...”

Andreea Mantea, incident neobișnuit în trafic. Ce a pățit vedeta: ”De unde să-i dau?”

Nicoleta Luciu, din nou la tratament. Ce intervenție și-a făcut vedeta: „O dată pe săptămână...”

Clipul zilei pe KFETELE.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Lifestyle

TOP 5 accesorii cochete care nu trebuie să îți lipsească. Vor oferi un boost personalității tale

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri