5 mituri populare despre stres


Oamenii folosesc mereu cuvantul stres: se poate spune ca este un cuvant la moda, auzim mereu prieteni apropiati si colegi care se plang in legatura cu cat de stresati sunt si de numarul mare de procese si activitati care „sunt generatoare de stres”.

Dar ce inseamna asta cu adevarat? Cand este vorba despre stres, ideile gresite despre cauze, simptome si tratemente se intalnesc peste tot.

Iata cateva mituri populare despre stres:

1. Stresul este motivator - Cu totii credem ca putin stres este un lucru bun. Pana la urma se spune ca, emotiile de dinaintea unui examen ne fac sa muncim mai mult, iar stresul moderat de la munca ne impulsioneaza sa reusim. Dar, oare stresul este cel care ne motiveaza? Andrew Bernstein, autorul cartii „Miturile stresului” explica ca stimularea si angajamentul (stabilirea de obiective si demararea unor noi proiecte) sunt cele care ne motiveaza si nu stresul. „Daca ai succes si esti stresat, ai succes in ciuda stresului si nu datorita lui”, sustine Bernstein.

2. Cateva pahare te ajuta sa te destresezi - Poate ca ar trebui sa te mai gandesti inainte de a consuma cel de-al doilea sau al treilea pahar de vin dupa o zi stresanta. Potrivit unui studiu din publicat in jurnalul Clinical Endocrinology and Metabolism, alcoolul stimuleaza, de fapt, eliberarea cotizolului – hormonul stresului. Mai mult, s-a descoperit ca alcoolul si stresul se stimuleaza unul pe altul – oamenii apeleaza la alcool sa scape de stres si stresul, in schimb, scade efectele consumului exegarat de alcool, potrivit unui studiu realizat la Universitatea Chicago.

3. Daca nu prezinti niciun simptom, stresul nu te afecteaza - Stresul se poate manifesta prin unele modalitati neplacute precum insomnia si acumularea de kilograme in plus, insa daca nu experimentezi aceste simptome nu inseamna ca stresul nu te afecteaza. De fapt, stresul este legat cu dezvoltarea unui numar de probleme de sanatate, precum boli de inima si cancer. Persoanele care par neafectate, insa care traiesc in medii stresante, pot suferi brusc, un atac cerebral sau atac de cord la care stresul a contribuit din plin, spune medicul Kathleen Hall. Stresul poate conduce la un nivel ridicat al colesterolului sau diabet, desi simptomele sunt „tacute”. „Acestia sunt ucigasi tacuti – credem ca putem gestiona stresul insa nu este asa. Daca esti mereu stresat, doar pentru ca nu prezinti niciun simptom nu inseamna ca nu esti afectat”, puncteaza Hall.

4. Stresul te imbolnaveste de ulcer - Contrar credintelor populare, majoritatea ulcerelor nu este cauzata de stres ci de o bacterie din stomac, H. Pylori, care determina inflamarea zonei abdominale si a intestinelor. Desi stresul poate creste nivelul accidului din stomac care poate duce la probleme digestive, nu este principala cauza.

5. Stresul este inevitabil - In ciuda  a ceea ce multi cred, sa te simti stresat nu este inevitabil. Chiar daca nu ai puterea de a preveni aparitia situatiilor stresante, poti controla reactia la ele. Practicarea linistii mentale – concentrarea pe prezent – s-a demonstrat ca reduce reactiile la situatiile stresante si scade nivelul cotizolului din organism. „Constientizeaza ce cauzeaza stresul. Astfel vei fi mai putin sensibil la stre pentru ca esti pregatit”, spune Hall.    
Sursa: www.sfatulparintilor.ro


Clipul zilei pe KANALD.RO:

DISTRIBUIE
acest articol

Sanatate

6 reguli pentru protecția solară corectă a copiilor, explicate de Ela Crăciun

Citește mai departe

Te-ar putea interesa si...

Parteneri
Pentru tine
Din Lifestyle
Parteneri